Sigurnost nemotoriziranog prometa važna je tema u planiranju održive mobilnosti

Održan stručni skup o sigurnosti nemotoriziranog prometa

Udruge ODRAZ - Održivi razvoj zajednice i Sindikat biciklista te Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu organizirali su stručni skup pod nazivom „Sigurnost nemotoriziranog prometa i planiranje održive mobilnosti“ na kojem su govorili planeri i donositelji odluka, kao i sami korisnici prometne infrastrukture.

Danas je u Zagrebu održan stručni skup „Sigurnost nemotoriziranog prometa i planiranje održive mobilnosti”, koji je započeo uvodnom riječi Nikoline Brnjac, državne tajnice za promet, iz Ministarstva mora prometa i infrastrukture.

„Statistika prošle godine bilježi više od 25.000 smrtno stradalih na prometnicama Europske unije, kao i 125.000 ljudi s teškim posljedicama. Tema sigurnosti u prometu je izuzetno važna, kao i planiranje održivog prometa, koji mora biti u funkciji građana.” – istaknula je Nikolina Brnjac.

Direktorica udruge ODRAZ - Održivi razvoj zajednice, Lidija Pavić-Rogošić, predstavila je mrežu za održivu urbanu mobilnost CIVINET-SLO-HR-JIE, koja je također sudjelovala u organizaciji: „To je jedna lijepa priča s preko 140 dionika iz šest zemalja, koji se bave mobilnošću, surađuju, razmjenjuju iskustva i uče jedni od drugih.”

U mreži sudjeluju gradovi, ministarstva, fakulteti, udruge, javna prijevozna poduzeća, instituti, stručnjaci i dr. Bivši ravnatelj Državnog zavoda za statistiku, Marko Krištof, podsjetio je kako korištenje statističkih podataka može pomoći i kod planiranja prometne infrastrukture. Davorin Belamarić, predstavnik Koordinacijskog tijela za razvoj cikloturizma napomenuo je kako Hrvatska ima izuzetne potencijale za razvoj cikloturizma, no neće ih moći ostvariti bez adekvatnog rješenja prometno-sigurnosnog problema.

Mobilnost se s vremenom mijenja

„Sve je više automobila na cestama, no dobro je da je i sve više biciklista. U načinskoj raspodjeli vide se pozitivni pomaci u korist održivih modaliteta, a u GUP-u je određeno da se pri izgradnji i rekonstrukciji prometnica mora graditi i biciklistička infrastruktura. Nije moguće ad hoc povezati mrežu i ne ide sve preko noći, no većim ulaganjem od strane jedinica lokalne samouprave i poticanjem bicikliranja te tolerancije doći će se do dobrog i sigurnog rješenja.” - objasnio je dr.sc. Ljupko Šimunović, profesor s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Iz Sindikata biciklista napomenuli su da je za sigurnost nemotoriziranog prometa važno kako se uređuju prometnice i da je potrebno sankcionirati one koji su odgovorni što trenutačna infrastruktura nije sukladna zakonima i pravilnicima, a ne samo djelovati represivnim mjerama na bicikliste.

Skupom se, također, obilježio početak zajedničkog projekta skraćenog naziva „Sigurno na vlastiti pogon“, financiranog iz Švicarsko-hrvatskog programa suradnje, kojem je voditelj udruga ODRAZ, a partneri Sindikat biciklista, Fakultet prometnih znanosti i švicarska udruga Pro Velo.

Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Sigurnost nemotoriziranog prometa i planiranje održive mobilnosti

Kako se promet planira u Švicarskoj? Zaostaje li Hrvatska za zapadnom Europom u planiranju održivog prometa? Znači li više biciklista i pješaka na ulicama i više nesreća? Odgovore na ta i ostala pitanja možete dobiti na stručnom skupu pod nazivom „Sigurnost nemotoriziranog prometa i planiranje održive mobilnosti“.

Planiranje javnih prostora u Zagrebu

Udruge ODRAZ - Održivi razvoj zajednice i Sindikat biciklista te Fakultet prometnih znanosti, uz potporu Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj Grada, pozivaju urbaniste, prometne stručnjake, prostorne planere, predstavnike gradskih udruga i fakulteta, studente i sve ostale zainteresirane na predstavljanje vizija za razvoj javnih prostora na području Zagreba.

Zagrebački studenti predložili rješenja kvalitetnih javnih prostora u gradu

U ponedjeljak 9. prosinca, studenti pet zagrebačkih fakulteta javno su predstavili kako bi trebali izgledati i čemu bi trebali koristiti neki javni prostori u Zagrebu. Vizije javnih prostora osmišljene su tijekom proteklih mjesec i pol dana u sklopu dvije dvodnevne interdisciplinarne radionice koje su provedene u sklopu projekta „Održiva sigurnost nemotoriziranog prometa u urbanim sredinama“.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER