Zadar: e-romobilom protiv gužvi
Treba još vidjeti hoće li vozači brzih e-romobila poštovati prometna pravila i kako će na njih reagirati ostali sudionici u prometu
„Zadar je popularno turističko odredište, pa je to bio prvi razlog zašto smo se odlučili izabrati upravo Zadar za naš pilot-projekt“, rekao je za HRT Radio Zadar Chris Daszkiewicz iz američko-poljske tvrtke Dash koja u suradnji s Gradom Zadrom nudi javne e-romobile.
Grad Zadar je nedavno završio s uspostavom sustava e-bicikli koji će funkcionirati do kraja ljeta, a prije 20-ak dana kao dopuna tom sustavu započeo je i pilot-projekt Dash e-romobila. Ovi električni romobili su brzi, nečujni i ne onečišćuju okoliš, tvrde u zadarskoj gradskoj upravi kojoj su posebno zanimljivi s obzirom da želi poticati elektro-mobilnost.
Američko-poljskoj tvrtki Dash odobreno je razdoblje od šest mjeseci tijekom kojeg će se vidjeti hoće li se električni romobili zadržati i sljedeće sezone. No, romobili se za sada jako dobro koriste, a po 10 ih je postavljeno na četiri gradske lokacije i to u luci Gaženica, na autobusnom kolodvoru, pred Novim vratima na samom ulazu u povijesnu jezgru Zadra te u Marini Borik.
Zadar je trenutno jedini hrvatski grad koji je u javni sustav uveo ekološki prihvatljive i brze električne romobile, a o razlozima zašto je odabran mladi Poljak Chris Daszkiewicz iz američko-poljske tvrtke Dash kaže: „Grad Zadar je poznat kao grad inovacija kada je riječ o mobilnosti, grad je već uveo e-bicikle i otvoren je za isprobavanje novih ideja kao što su e-romobili.“
Dash e-romobili nude se putem aplikacije Dash City i to svakog dana od 0 do 24 sata. Predstavnik Dasha vrlo je zadovoljan iskazanim zanimanjem građana i turista u posljednjih 15-ak dana. Dnevno imaju stotinjak korisnika, a električni se romobili u prosjeku voze 26 minuta po korisniku i to po cijeni od 4 eura za 20 minuta vožnje, odnosno 0,20 eura po minuti.
Treba još vidjeti hoće li vozači brzih e-romobila poštovati prometna pravila i kako će na njih reagirati ostali sudionici u prometu, jer je poznato da se veliki europski gradovi u kojima je ovo javno prijevozno sredstvo vrlo popularno susreću s problemom klasifikacije ovih prometala koja nisu ni pješaci, ni vozila.
HRT Radio Zadar / Ekovjesnik