Coca-Cola podržala inicijativu za brži prelazak na rješenja kružnog gospodarstva
Uz Coca-Colu, potpisnici zajedničke izjave su i Europski parlament, UN, WWF, Burberry, H&M Grupa, Ikea Fondacija, Renault Grupa i mnogi drugi
James Quincey, predsjednik i glavni izvršni direktor The Coca-Cola Company, potpisao je zajedničku izjavu Fondacije Ellen MacArthur kojom su se 54 predstavnika poslovnog, javnog i znanstvenog sektora obvezala na izgradnju bolje i održivije budućnosti kroz unaprjeđenje i korištenje rješenja kružnog gospodarstva.
Novi izazovi koje je donijela zdravstvena kriza COVID-19 traže zajednički odgovor poslovne zajednice i javnog sektora, osobito nacionalnih vlada, dok istovremeno drugi globalni problemi, kao što su klimatske promjene i onečišćenje okoliša, ne gube na važnosti, ističe se u Coca-Colinom priopćenju.
U zajedničkoj izjavi Fondacije Ellen MacArthur ključni dionici su se suglasili o viziji kružnog gospodarstva kao rješenja koje osigurava ekonomski rast i pritom čuva okoliš, stvara radna mjesta i doprinosi cjelokupnom društvu. Potpisnici među kojima su uz Coca-Colu i predstavnici Europskog parlamenta, UN-a, WWF-a, Burberryja, H&M Grupe, Ikea Fondacije, Renault Grupe, Danonea, Nestléa i mnogi drugi, pozvali su sve vlade i tvrtke da im se pridruže u postavljanju novih i ubrzanju ostvarenja postojećih ciljeva, uz slijeđenje ključnih principa kružnog gospodarstva: osmišljavanja rješenja bez otpada i onečišćenja, zadržavanja proizvoda i materijala u upotrebi i obnavljanja prirodnih sustava.
„Svijet bez otpada“
Ova vizija u skladu je s Coca-Colinim korporativnim vrijednostima te održivim i društveno odgovornim pristupom poslovanju. Coca-Cola je već podržala ambiciozne ciljeve Fondacije Ellen MacArthur u smanjenju onečišćenja plastikom do 2025. godine i ulaže napore da se do tada 100 posto primarne ambalaže koju globalno plasira može reciklirati.
Izravni doprinos rješavanju problema onečišćenja plastičnom ambalažom ključni je dio i Coca-Colinog sveobuhvatnog višegodišnjeg plana Svijet bez otpada. Kroz ovaj plan Coca-Cola se obvezala do 2030. godine za svaku bocu ili limenku koju proda, pomoći prikupiti i reciklirati istu količinu prazne ambalaže s tržišta te imati barem 50 posto ambalaže napravljene od recikliranog materijala.
Od izvora do mora
Uz inovacije i smanjenje utjecaja svog poslovanja na okoliš, Coca-Cola je u Hrvatskoj posljednje dvije godine provodila društveno odgovorni projekt Od izvora do mora kroz koji je prikupljala otpad uz obale hrvatskih rijeka, jezera i Jadranskog mora te podizala svijest o važnosti primjerenog odlaganja ambalažnog otpada. U ovoj godini, uz podršku The Coca-Cola Foundation-a, u Šibeniku je u suradnji s lokalnom zajednicom pokrenuta inicijativa Šibenik Zero Waste City usmjerena povećanju svijesti građana o recikliranju, poticanju razvoja navika usmjerenih na smanjivanje otpada i osiguranju infrastrukture za odvajanje otpada na plažama i ulicama grada.
- Jedna od akcija čišćenja podmorja u sklopu projekta Od izvora do mora održana je na otoku Prviću. / Foto: Duško Jaramaz - PIXELL - Od izvora do mora
Koje će robne marke biti proglašene glavnim izvorom onečišćenja u 2020.?
Hoće li inovacije i smanjenje utjecaja Coca-Colinog poslovanja na okoliš utjecati na manju količinu njihovog ambalažnog otpada u okolišu vidjet ćemo već ove jeseni. Tada bi se u organizaciji pokreta Break Free From Plastic na svim kontinentima ponovno trebale održati akcije čišćenja s ciljem identificiranja najvećih svjetskih onečišćivača plastičnim otpadom.
Podsjetimo, temeljem 484 akcije čišćenja u preko 50 zemalja na šest kontinenata, provedenih u organizaciji pokreta Break Free From Plastic u mjesecu rujnu 2019. godine, kompanije Coca-Cola, Nestlé i PepsiCo su drugu godinu zaredom identificirane kao najveći svjetski onečišćivači plastičnim otpadom. Ova tri „šampiona“ slijedili su Mondelēz International, Unilever, Mars, P&G, Colgate-Palmolive, Phillip Morris i Perfetti Van Melle.
„Coca-Cola neće prestati koristiti plastične boce za jednokratnu upotrebu, jer ih potrošači i dalje žele“, izjavila je za BBC Beatriz Perez, šefica za ekološku održivost u kompaniji Coca-Cola, na Svjetskom gospodarskom forumu u Davosu u siječnju ove godine. „Naši kupci ih vole jer se mogu zatvoriti i lagane su.“
Uz takve izjave čelnika ovog multinacionalnog giganta svi napori prikupljanja otpada i podizanja svijesti o potrebi njegovog pravilnog odlaganja ipak padaju u vodu, zar ne?