Središte Beča dobiva novi prometni koncept

Zabrana prometovanja automobilima neće se odnositi na stanovnike prvog bečkog okruga, javni prijevoz i komunalne službe

Bečka povijesna jezgra, odnosno njegov prvi okrug Innenstadt, uskoro će svojim velikim dijelom postati zona bez automobila. Dogradonačelnica Beča Birgit Hebein (Zeleni) i predsjednik prvog okruga Markus Figl (ÖVP) u srijedu su predstavili novi prometni koncept središta austrijske metropole. Tako će pristup prvom bečkom okrugu biti zabranjen za sva motorna vozila, a na prilazima središtu bit će postavljeni odgovarajući prometni znakovi.

Kao što smo već ranije izvijestili, središte Beča uskoro će temeljem postignutog dogovora „zelene“ dogradonačelnice Birgit Hebein i „tirkiznog“ predsjednika prvog bečkog okruga Markus Figl (ÖVP) postati velika zona bez automobila. Novi prometni koncept djelomično je predstavljen u srijedu, a trebao bi zaživjeti do jeseni, odnosno do općinskih izbora koji će se održati 11. listopada ove godine.

Iako se u austrijskim medijima od prošle nedjelje naveliko piše o „središtu grada bez automobila“ i „velikoj prekretnici bečke prometne politike“, nova prometna pravila ipak se neće odnositi na stanovnike prvog bečkog okruga, javni prijevoz i komunalne službe. Koncept će se detaljnije razraditi do jeseni, kada će se točnije znati na koga se sve zabrana prometovanja neće odnositi.

„U prvom bečkom okrugu živi preko 16.000 Bečanki i Bečana, no svakoga dana u središte grada ulazi oko 50.000 automobila i tome bismo sada trebali stati na kraj“, izjavila je dogradonačelnica Birgit Hebein. „Središte grada pripada našim stanovnicima, a ne automobilima. Beč će tako dobiti prvo gradsko središte bez automobila u zemljama njemačkog govornog područja.“

  • Bečka dogradonačelnica Birgit Hebein / © PID - Christian Fürthner

Na konferenciji za medije ipak se nije moglo doznati više detalja, no vozila hitne pomoći, taksiji, javni prijevoz i lokalno stanovništvo te svakako osobe s invaliditetom koje ovise o prijevozu automobilom ipak su navedeni kao kategorije koje će se izuzeti od zabrane prometovanja. Također, mora se osigurati i pristup privatnim i javnim garažama, a i dalje će prvim okrugom moći prometovati dostavna vozila,  kao i osobe koje rade na području prvog bečkog okruga i to u vremenu kada ne prometuju sredstva javnog prijevoza. Pretpostavlja se kako će nadzor vršiti policija, a razmišlja se i o uvođenju posebnih oznaka za vozila.

Zabrana prometovanja u prvom bečkom okrugu nije nova ideja, a na razvoju novog prometnog koncepta radi se već dvije godine. Nakon ovog dogovora s bečkom dogradonačelnicom uslijedit će daljnja razrada ideje. Razmatraju se potrebe svih građana i građanki Beča, a kako je istaknuo Markus Figl „novi prometni koncept je uz sudjelovanje javnosti već prošao mnogo rasprava, a prioritet je izrada dobrog rješenja s kojim će biti zadovoljno što više ljudi.“

No, ono što je najvažnije, središte grada će se velikim dijelom osloboditi od automobila, a očekuje se i veliko smanjenje prometa.

„Neposredni pad prometa iznosit će i do 30 posto", kazala je Birgit Hebein. „Klimatska kriza je itekako utjecala na osmišljavanje nove prometne politike, posebice stoga što je u Beču prijevoz odgovoran za preko 40 posto emisije CO2. Uz gradsko središte bez automobila stvaramo bolju budućnost za našu djecu i unuke.“

  • Bečka dogradonačelnica Birgit Hebein i prvi čovjek prvog bečkog okruga Markus Figl u srijedu su predstavili novi prometni koncept / © PID - Christian Fürthner

Poštovanje različitih potreba

„Nitko tko ovisi o prijevozu automobilom ne mora se brinuti“, kazala je Birgit Hebein. „Zajedno s predsjednikom okruga Figlom te stručnjacima bečkih magistratskih odjela, definirali smo skupine na koje se zabrana prometovanja neće odnositi te smo pronašli ekonomski razumno i socijalno uravnoteženo rješenje.“

Zabrana prometovanja tako se neće odnositi na Bečanke i Bečane s prebivalištem na području gradskog središta i njihova vozila, vlasnike vozila s dokazom o parkirnom mjestu u garaži, zaposlenike lokalnih tvrtki pod uvjetom da im je za prijevoz neophodan automobil, a omogućit će se i izravan pristup svima koji imaju privatne ili koriste javne garaže.

Također, vozilom će u gradsko središte moći ući i zaposlenici tvrtki s poslovnim sjedištem u drugim dijelovima grada koji obavljaju usluge na području gradskog središta, posebno ako rade u vrijeme kada nije moguće korištenje javnog prijevoza. Vozila će moći koristiti socijalne službe i njegovatelji, osobe s invaliditetom, taksiji i ugostiteljski objekti, hotelski gosti i diplomatsko osoblje. Izuzetak su i dostavna vozila te svakako interventna vozila (policijska vozila, vozila hitne pomoći, vatrogasne službe i dr.) i vozila komunalnih službi, kao i autobusi javnog gradskog prijevoza.

„Ono što me posebno veseli je ozbiljno shvaćanje potreba naših stanovnika i to što ovom mjerom za zaštitu klime oslobađamo prostor za šetnju, kupovinu i vožnju bicikala. Mi otvaramo grad, dajemo mu više prostora i odajemo mu poštovanje koje zaslužuje“, zaključila je Hebein.

  • Kohlmarkt je poznata trgovačka ulica u 1. bečkom okrugu, i dugi je niz godina pješačka zona. Dok Zagreb ima svoju Lenucijevu potkovu, ulica Kohlmarkt zajedno s Grabenom i Koruškom ulicom (Kärntner Straße) tvori takozvani "Zlatni U" zbog velikog broja luksuznih trgovina, draguljarnica i međunarodnih modnih brendova. / Foto: Philipp Lublasser / Usplash

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Središte Beča uskoro postaje zona bez automobila

Prema pisanju austrijskih medija, središte Beča, odnosno njegov prvi okrug, uskoro bi velikim dijelom trebao ostati bez automobila. Čini se kako su bečka dogradonačelnica Birgit Hebein (Zeleni) i predsjednik prvog okruga Innenstadt Markus Figl (ÖVP) vrlo blizu postizanju konačnog dogovora.

Beč će sljedeće godine imati stotinu pješačkih zona

U četvrtak je u nazočnosti bečke dogradonačelnice Birgit Hebein te predstavnika nadležnih gradskih odjela i Bečke gospodarske komore službeno otvorena obnovljena bečka ulica Rotenturmstraße i to simboličnim postavljanjem posljednje granitne ploče. Nakon pet i pol mjeseci radova, Bečanke i Bečani su u povijesnoj jezgri grada dobili novu atraktivnu zonu susreta i to uoči početka ovogodišnjih adventskih svečanosti.

Klimatski model grada Beča postaje međunarodni standard

Poznatom ulicom Mariahilfer Straße kojom su još prije pet godina jurili automobili, danas neometano šeću pješaci, roditelji bezbrižno guraju dječja kolica pored biciklista, a uz sve to raste promet brojnih trgovina, restorana i kavana. Pješaci sve više preuzimaju ulice austrijskog glavnog grada i uživaju u novoj kvaliteti urbanog života.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER