Beč ulaže u električne teretne bicikle

Austrijska metropola s 800.000 eura subvencija potiče poduzetnike da manje putuju automobilom

U gradskom prostoru postoji puno potencijala za održivi prijevoz za vlastite potrebe, a kratke i srednje duge rute mogu se učinkovitije i na ekološki prihvatljiviji način prijeći električnim teretnim biciklima.

Grad Beč od 1. veljače 2020. poduzećima subvencionira kupnju električnih teretnih bicikala i električnih teretnih trokolica. U tu je svrhu iz bečkog fonda za zelenu električnu energiju osigurano ukupno 800.000 eura. Za bicikl korisne nosivosti između 40 i 100 kg pokriva se do 50 % troškova u maksimalnom iznosu od 2.000 eura, a za onaj korisne nosivosti preko 100 kg do 30 % troškova u maksimalnom iznosu od 4.000 eura. Dodatnih 500 eura dobivaju prve tri potvrđene prijave u pojedinom gradskom okrugu kao i prijavljena poduzeća s dokazom o prodaji ili oporabi vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem.

„S akcijskim planom Logistik 2030+ imamo strateški orijentir za to kako bi logistika u našem gradu ubuduće trebala izgledati. Poput Ministarstva za zaštitu klime ovom subvencijom potičemo poduzetnike da manje putuju automobilom“, objašnjava bečka dogradonačelnica i članica gradskog poglavarstva za zaštitu klime, Birgit Hebein.

  • Birgit Hebein (druga slijeva) i Bernd Vogl (drugi zdesna) © PID - Christian Fürthner

U gradskom prostoru, naime, postoji puno potencijala za održivi prijevoz za vlastite potrebe. Kratke i srednje duge rute mogu se učinkovitije i na ekološki prihvatljiviji način prijeći električnim teretnim biciklima.

„Prometni sektor najveći je uzročnik stakleničkih plinova koji štetno djeluju na klimu. Svaki dodatni teretni bicikl na bečkim ulicama dugoročno pomaže smanjiti emisije CO2“, naglašava pročelnik bečkog Gradskog ureda za energetsko planiranje, Bernd Vogl.

Sa svakim subvencioniranim teretnim biciklom može se uštedjeti oko 0,67 tona ugljikovog dioksida godišnje. Kako se za subvenciju dosad prijavilo oko 160 poduzeća, time bi se u sljedećih deset godina moglo potencijalno uštedjeti 1.070 tona CO2.

Poduzetnici u sklopu prijave trebaju objasniti zašto planiraju kupiti električni teretni bicikl. Oko 85 % njih kao posebno važan faktor spominje jednostavnije parkiranje, a nakon toga slijedi prelazak na prijevozno sredstvo s nultom emisijom CO2. Uz to, većini je poduzetnika posebno važna i ušteda vremena i troškova kao i bolji imidž firme.

  • Iz bečkog fonda za zelenu struju osigurano je 800.000 eura © PID - Christian Fürthner

A rezultati ove bečke inicijative već su vidljivi. Naime, oko 90 % poduzeća koja su zatražila subvenciju prethodno uopće nije koristilo teretne bicikle.

„Upoznala sam stolara koji je uz pomoć naše subvencije kupio električni teretni bicikl za prijevoz svojih alata. Upravo su takvi obrti, koji se sada umjesto na kombije oslanjaju na električne teretne bicikle, predvodnici klimatski prihvatljivije logistike. U tom pogledu potičem sva poduzeća da učine ovaj korak i daju svoj doprinos zaštiti klime“, ističe dogradonačelnica Hebein.

Prema ispitivanju tvrtke Bečkog holdinga Urban Innovation Vienna (UIV) gotovo tri četvrtine dosad prijavljenih poduzeća ima manje od deset zaposlenih. Oko 80 % dolazi iz sektora trgovine, gastronomije, kinematografije i fotografije, umjetnosti i kulture te građevinarstva. Osim toga, subvenciju su posebno dobro prihvatila mikropoduzeća odnosno tvrtke s jednim zaposlenim koje su osobito pogođene posljedicama pandemije koronavirusa i gospodarske krize.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Povećane subvencije za električne teretne bicikle u Beču

Zbog velikog interesa bečkih poduzetnika Grad Beč povećava sredstva za subvencije električnih teretnih bicikala i to za 200.000 eura. Sredstva je dosad iskoristilo već 214 tvrtki te tako dalo svoj doprinos ostvarenju klimatskih ciljeva, a uskoro će im se pridružiti njih još 148!

Teretni bicikli sve popularniji u Beču

Zbog velike potražnje prethodnih godina Grad Beč ove jeseni pokreće novi krug poticaja za teretne bicikle, a povećat će se i broj javnih bicikala koji se mogu besplatno koristiti.

Strasbourg: teretnim biciklom dopremljeno šest tona kamena

Po prvi put u Francuskoj, dana 12. studenog, čak šest tona kamena za popločavanje dopremljeno je teglenicom iz strasburške riječne luke, a zatim teretnim biciklom do gradilišta do kojeg će se kamen na ovaj način prevoziti tijekom sljedećih desetak dana.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER