Singapurski Jurong Lake District postaje industrijski park budućnosti

Najveći živući laboratorij za testiranje i razvoj novih tehnologija

Jurong Lake District prerasta u novo suvremeno poslovno središte Singapura. Projekt „održive četvrti vrtova“ razvija tvrtka KCAP na površini od čak četiri milijuna četvornih metara s ekološkim vertikalnim vrtovima, tornjevima povezanih mostovima, uredskim prostorima, trgovinama i 20.000 novih stambenih jedinica. Ovaj izuzetno lijep projekt kojem se predviđa uspješna budućnost zasniva se na izgradnji buduće brze željeznice koja će 2026. godine povezivati Singapur s Kuala Lumpurom.

Vlade Singapura i Malezije su početkom 2013. godine postigle dogovor o izgradnji brze željeznice na relaciji Singapur – Kuala Lumpur, kojom bi vlakovi trebali prometovati brzinom od 350 km/h. Na taj će se način vrijeme putovanja između ova dva grada sa sadašnjih 4-7 sati smanjiti na svega stotinjak minuta. Rok dovršetka pruge pomaknut je za 2026. godinu, kada bi buduća inovativna Jurong Lake četvrt trebala već biti izgrađena.

Dizajn za dugoročni razvoj gospodarstva budućnosti

Ova futuristička, održiva i pametna četvrt dizajnirana je za prilagodljivi dugoročni razvoj gospodarstva budućnosti. Gust sustav kanala i jezera predstavljat će pravu mrežu složenih horizontalnih komunikacija u krajoliku, a zelenilo će rasti zajedno s vertikalnim vrtovima. Postojeće vrijedne građevine, pejzaži i ekosustavi pažljivo će se poštovati i koristiti unutar dijaloga novog razvoja. Buduće zgrade bit će energetski visoko učinkovite i priključene na singapurski sustav hlađenja i pneumatski sustav prikupljanja i selektiranja otpada kako bi se smanjila potrošnja resursa i radne snage.

Jurong Lake District će na taj način uskoro postati najveći živući laboratorij za testiranje i razvoj novih tehnologija, uključujući autonomna vozila, robote i druga inteligentna rješenja za pametne gradove budućnosti.

Zelenilo je glavna karakteristika prostora

Ova će četvrt predstavljati idealan prostor za rad, igru i kretanje za sve koji će ovdje živjeti i raditi na ukupnoj površini većoj od 4 milijuna četvornih metara s 20.000 stanova, sadržajima za slobodno vrijeme i kulturu te uredima, poslovnim prostorima i trgovinama u kojima će raditi oko 100.000 osoba. Na ukupno 360 ha površine masterplan predviđa čak 100 ha novih parkova, 70 ha novih vodenih površina, 17 km obalnih šetnica, 15 ha zone javnog prijevoza i 39 km novih biciklističkih staza. Velike zelene površine bit će glavna karakteristika cijelog prostora, a međusobno će biti povezane gustom mrežom pješačkih i biciklističkih staza.

Singapur potiče inovacije

Za singapursku vladu ovaj projekt predstavlja jednu od vladinih mjera za poticanje inovacija.

„Naša ranija industrijska postrojenja razvijana su za određene industrije, usmjerene uglavnom na proizvodnju“, rekao je singapurski ministar financija Heng Swee Keat. „Međutim, danas su obrazovanje, istraživanje i proizvodnja usko isprepleteni, a sve te aktivnosti bit će smještene zajedno u JLD-u, tvoreći industrijski park budućnosti.“

„Globalno gospodarsko okruženje trenutno nije najbolje, a nove, uzbudljive ideje poput ovog projekta ključne su kako bi se osigurala konkurentnost Singapura i učinilo ga još privlačnijim za poslovanje i inovacije“, kazao je Dzung Do Nguyen, urbanist iz tvrtke CPG Consultants.

Angelene Chan, izvršna direktorica DP arhitekata, ističe kako je ovaj projekt u skladu s najnovijim globalnim trendovima. „Naša vizija je grad koji privlači industrije utemeljene na znanju i zato razvijamo ideju cjelovitog, održivog okruženja koje zadovoljava zahtjeve suvremenih korisnika, a bit će privlačno i tvrtkama“, izjavila je Angelene Chan.

Jurong Lake District će biti prostor u kojem će poduzetnici, istraživači i studenti moći dizajnirati, izrađivati prototipove i testirati svoje nove izume. Završetak prve faza planira se oko 2022. godine, a cjeloviti glavni plan može se razgledati na internetskoj stranici projekta.

Urbani razvoj prati potrebe gospodarstva

Novo središte Singapura zamišljeno je kao živopisna poslovna četvrt čija je glavna karakteristika prilagodljivost s ciljem zadovoljavanja potreba brzog razvoja gospodarstva. Zoniranjem se omogućuje konfiguracija zemljišnih parcela i izgradnja prostora na način koji najbolje odgovara novim potrebama, dok uvođenje obrazovnih i kulturnih sadržaja doprinosi stvaranju zanimljivog i živog prostora.

Prostori u donjim etažama imat će raznoliku namjenu, a stakleni podovi, prostrani okoliš zgrada i pješački koridori činit će veličanstvene javne prostore koji potiču interakciju i živost javnih površina.

Učinkovit javni prijevoz

Ambiciozan je i prometni plan novog poslovnog središta Singapura koje će imati više prostora za pješake, bicikliste i javni prijevoz. Naime, planira se kako će čak 85 posto stanovnika i zaposlenika koristiti javni prijevoz, što je više od trenutnih 75 posto u središtu Singapura. To će se omogućiti besprijekornim javnim prijevozom i novim linijama singapurske željeznice (MRT – Mass Rapid Train) i autobusa, a svaki objekt bit će udaljen svega 3-5 minuta hoda od MRT stanice ili autobusnog stajališta.

S manje automobila, planiraju se uže ceste s mnogo zelenila, što će olakšati kretanje pješaka i biciklista, a parkirališta će se nalaziti isključivo pod zemljom i to na rubovima četvrti. S idealnim javnim prijevozom i lakoćom kretanja za pješake i bicikliste neće biti potrebno posjedovati automobil, čime se osim ušteda za stanovnike i zaposlenike postizati i smanjenje emisiju CO2.

Smart city rješenja

Zahvaljujući suvremenim rješenjima pametnog grada autobusi neće imati unaprijed određen vozni red, već će reagirati prema potrebama putnika u stvarnom vremenu kako bi ih na odredište prevezli na najučinkovitiji način. Time će se štedjeti energija i smanjiti ukupno vrijeme putovanja. Također, učinkovitom koordinacijom će se tijekom najprometnijih sati smanjiti i isporuke dostavnih vozila za najmanje 65 posto, čime će se dodatno utjecati na smanjenje prometa i povećanu produktivnost logističkih tvrtki.

Jurong Lake District će predstavljati suvremeni model pametnog urbanog središta u kojem će tehnologija omogućiti održivi razvoj i to korištenjem vlastite infrastrukture i donošenjem odluka na temelju istraživanja i razvojnih potreba.

Korištenjem zajedničkog sustava hlađenja i pneumatskog sustava prikupljanja i selektiranja otpada, prometnih rješenja i konsolidirane logistike, omogućit će se smanjena potrošnja energije, a komunalne će usluge biti čišće i efikasnije.

Razmjena podataka u stvarnom vremenu omogućit će pravodobno dijagnosticiranje i rješavanje problema u svim objektima, a pružateljima usluga će olakšati bolje razumjevanje potreba stanovnika i bolju organizaciju usluga.

R.I. / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Zbog ovih ćete stanica metroa poželjeti (ponovno) otputovati u Napulj

Radovi na izgradnji nove stanice Capodichino linije 1 napuljske podzemne željeznice privode se kraju. Stanica će od 2024. godine središte Napulja povezivati sa zračnom lukom, a godišnje će opsluživati ​​60 milijuna putnika. Punom parom radi se i na stanicama Centro Direzionale i Tribunale, koje bi trebale biti dovršene u roku od šest mjeseci.

Grad Split kroz EU projekt CitiEnGov postavio pametnu javnu rasvjetu

Grad Split s partnerima provodi EU projekt CitiEnGov „Cities for a Good Energy Governance“ u sklopu 1. poziva Programa Interreg - Central Europe. Programski prioritet ovog projekta je stvaranje gradova i regija u srednjoj Europi s niskim emisijama ugljika u atmosferu i specifičnim ciljem izrade lokalnih strategija održive energetike.

Nova zgrada DHMZ – robusne lamele umjesto razigrane forme usklađene s okolišem

Javnosti je ostalo nepoznato je li ijedan od ocjenjivanih 15 radova, pa ni od onih prvih pet koji su ušli u uži izbor, pokušao odgovoriti na izazove suvremene arhitekture. Koliko su radovi naših arhitekata samo reprodukcija već viđenog na nekim drugim prostorima, a koliko se ovakva jedna zgrada za potrebe DHMZ „ugrađuje u prirodu“? Prostora za razmah novih ideja ima, samo ima li ideja i hrabrosti da se one realiziraju?

Milanska četvrt Porta Nuova dobiva još jednu vertikalnu šumu

U neposrednoj blizini već slavnih tornjeva Bosco Verticale uskoro će „narasti“ još jedna vertikalna šuma. Arhitekti Boeri i Diller pobijedili su na natječaju za preuređenje tornja Pirelli 39 te izgradnju novog stambenog „Botaničkog tornja“.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER