Oporavak za sve: New York provodi program „Otvorenih ulica“

Program se provodi s ciljem poticanja gospodarskog oporavka, razvoja i jačanja otpornosti njujorškog gospodarstva

Krajem ožujka gradonačelnik New Yorka Bill de Blasio najavio je nastavak provedbe programa „Open Streets“ („Otvorene ulice“) u 2021. godini kojim se zainteresiranim tvrtkama i zajednicama omogućuje prijava projekata za proširenje javnih površina, prvenstveno namijenjenih pješacima i biciklistima. Upravo je objavljeno da se će se za navedeni program u 2022. godini izdvojiti četiri milijuna dolara.

Gradonačelnik New Yorka Bill de Blasio predstavio je u ponedjeljak 98,6 milijardi dolara „težak“ gradski proračun za fiskalnu godinu 2022. Gradski dužnosnici kažu kako će se njime omogućiti oporavak njujorškog gospodarstva, a posebno obiteljskih tvrtki u gradskim četvrtima koje su pokretači gospodarskog rasta i razvoja.

„Proračun za oporavak je povijesno poticajno ulaganje koje će potaknuti gospodarski rast, a posebno razvoj obiteljskih tvrtki i malih poduzeća, promovirati otpornost društva te osigurati čist i siguran grad za sve“, rekao je de Blasio i istaknuo da „oporavak počinje ulaganjem u radničke obitelji širom New Yorka.“

„Pandemija nas je teško pogodila, ali zajedno ćemo se boriti i poticati oporavak u svakoj gradskoj četvrti. Stoga počinjemo s izravnim ulaganjima u obrazovanje, mala poduzeća, otvoreni prostor i javno zdravstvo čime omogućujemo snažan temelj za budućnost. Proračunom za oporavak New York će iz ovog izazovnog vremena izaći jači, pravedniji, čišći, zeleniji i sigurniji nego ikad“, kazao je Bill de Blasio.

Kao dio njujorškog proračuna za oporavak gradonačelnik de Blasio najavio je i osiguravanje sredstava u visini od četiri milijuna dolara za financiranje programa „Open Streets“ („Otvorene ulice“). Time će se ovaj program dodatno proširiti i ojačati te će se njime dugoročno nastaviti s osmišljavanjem trajnih rješenja za razvoj infrastrukture, dizajn i upravljanje gradskim javnim površinama.

Provedba programa „Otvorene ulice“ koordinira se u partnerstvu s tvrtkama, organizacijama i udrugama lokalnih zajednica te se njime ulice pretvaraju u javne površine prvenstveno namijenjene pješacima i biciklistima. Programom se pruža potpora razvoju malih obiteljskih tvrtki, a transformacijom ulica omogućuje cijeli niz aktivnosti te stvaranje javnih prostora za sigurno okupljanje, boravak i zabavu stanovnika New Yorka.

Postoje dvije vrste „otvorenih ulica“: ulice s privremeno ograničenim lokalnim pristupom i ulice s privremenom potpunom zabranom automobilskog prometa.

Ulice s privremeno ograničenim lokalnim pristupom uvode se na području više blokova zgrada, a njihov prostor predviđen je za pješake i bicikliste. Prometovanje je dopušteno isključivo lokalnim vlasnicima vozila kojima se savjetuje oprez i vožnja brzinom od 10 km/h ili sporije. Ova pravila osim za lokalne stanovnike i tvrtke vrijede i za komunalna i interventna vozila, kao i za dostavna vozila. Ostalim vozilima nije dopušteno prometovanje dok god je na snazi privremena provedba programa.

U ulicama s privremenom potpunom zabranom automobilskog prometa moguće je odvijanje cijelog niza aktivnosti kojima se pruža potpora lokalnim poduzećima i stvaraju sigurna mjesta za okupljanje Njujorčana. Time se, primjerice, omogućuje proširenje terasa ugostiteljskih objekata te postavljanje stolova i stolica na donedavnim prometnim trakama, maloprodaja i ostale uslužne djelatnosti. Pristup vozilima i parkiranje nisu dopušteni tijekom provedbe privremene potpune zabrane prometa. Jedina iznimka je prostor širine četiri metra koji mora biti slobodan cijelo vrijeme za pristup interventnim vozilima.

Gradski odjel za promet (DOT) u provedbi programa surađuje sa svim zainteresiranim partnerima kako bi razvio operativne planove koji kombiniraju obje vrste „otvorenih ulica“, naravno, tamo gdje je to izvedivo.

Za vrijeme lošeg vremena, snijega ili jakog vjetra, NYC DOT od partnera može zahtijevati privremenu obustavu „otvorenih ulica“ i uklanjanje svih ograda, natpisa te ostalog urbanog namještaja i materijala. Prijave su moguće putem sljedećeg online obrasca, na stranicama gradske uprave dostupan je detaljan popis svih „otvorenih ulica“ po gradskim četvrtima, a kako izgledaju neke od njih pogledajte u priloženom videu.

Proteklih godinu dana često smo pisali o tome kako su brojni europski i svjetski gradovi reagirali na pandemiju koronavirusa te ubrzali promjene u planiranju prometa u smjeru održivosti. Mnogi su gradovi tijekom pandemije počeli širiti postojeću infrastrukturu za biciklistički promet i/ili  pješačenje, u početku kao privremena rješenja, a zatim ih postepeno pretvorili u trajna, gdje god je to bilo moguće.

Nažalost, takvim promjenama ne svjedočimo u našim gradovima, Dapače, u Zagrebu se Dan planeta Zemlje „obilježava“ auto rallyjem čiji sudionici divljaju i sukobljavaju se s policijom na gradskim ulicama, a crne kronike pune su vijesti o automobilskim nesrećama i tragedijama s kobnim posljedicama. Dvadeset i prvo stoljeće izgleda drukčije na ulicama europskih i svjetskih gradova, a oni koji bi nas u njega s debelim zakašnjenjem uvodili očito toga nisu svjesni.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Središnji dio čuvene njujorške Pete avenije uskoro bez automobila

Nadovezujući se na nedavno objavljeni akcijski plan za New York i tijekom blagdanske sezone iznimno popularnu, dosad najveću njujoršku „otvorenu ulicu“, gradonačelnik Eric Adams pokreće proces ponovnog osmišljavanja čuvene Pete avenije, koja bi se u dijelu od Bryant Parka u 42. ulici do Central Parka u 59. ulici trebala u potpunosti podrediti potrebama pješaka, biciklista i javnog prijevoza.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER