Novi autobusni kolodvor u Beču otvara se 2025. godine

Okolica novog kolodvora uredit će se s više zelenila i pješačkih površina kako bi se dodatno poboljšala kvaliteta života u ovom dijelu Beča

Nedavno je odabran najbolji projektni prijedlog za novi autobusni kolodvor na međunarodnom arhitektonskom natječaju. Izgradnja središnjeg bečkog autobusnog kolodvora za međunarodni promet trebala bi započeti krajem 2022. godine, a otvorenje je planirano za 2025. godinu.

Austrijska metropola će 2025. godine dobiti središnji autobusni kolodvor za međunarodni promet koji se do sada odvijao na nekoliko različitih lokacija u gradu, a to se izgradnjom novog kolodvora želi izbjeći. Bit će smješten na odličnoj lokaciji u 2. gradskom okrugu Leopoldstadt, u blizini trgovačkog centra Stadion Center. Ondje se nalazi i stanica linije podzemne željeznice U2 kojom putnici za samo nekoliko minuta mogu doći do centra grada, a na raspolaganju im stoje i druga sredstva javnog prijevoza. Lokacija kolodvora poznata je već duže vrijeme, no 18. svibnja predstavljen je i njegov budući izgled. Pojedinosti oko novog kolodvora prezentirali su bečki gradonačelnik Michael Ludwig, član bečkog poglavarstva za financije i gospodarstvo Peter Hanke i članica gradskog poglavarstva za urbanizam Ulli Sima.

  • Vizualizacija novog kolodvora u Beču © ZOOMVP BUD

Najbolji projekt odabran na međunarodnom arhitektonskom natječaju

Od 27 dostavljenih projektnih prijedloga stručni žiri odlučio se za dizajn bečke arhitektonske tvrtke Burtscher-Durig ZT GmbH. Osim kriterija kao što su funkcionalnost i arhitektura evaluirana je i održivost te ekonomska učinkovitost dostavljenih projekata, pri čemu je u obzir uzeta i prethodna studija izvedivosti te mišljenja građana. Osim toga, član bečkog poglavarstva za financije i gospodarstvo Peter Hanke najavio je da će novim terminalom upravljati društvo koje će činiti tvrtke Blaguss, Gschwindl i Dr. Richard, a investitor će biti društvo Donau Busterminal Realisierungs GmbH.

Autobusni terminal prostirat će se na dvije etaže. U prizemlju će se nalaziti šalteri za prodaju karata, čekaonica, ugostiteljski objekt, ormarići za prtljagu i sanitarni čvor. Na katu ispod bit će smješteni peroni kao i sanitarni čvor s tuš kabinama koji će moći koristiti samo putnici s važećom kartom. Kako bi se potencijal ovog objekta maksimalno iskoristio, pored samog terminala sagradit će se i neboder visok 90 metara u kojemu će se nalaziti hotel i uredski prostori.

  • Područje oko novog bečkog autobusnog kolodvora bit će obogaćeno zelenilom © ZOOMVP BUD

Neizbježan zeleni krov

Najupečatljiviji dio kolodvora bit će velika staklena krovna konstrukcija koja će povezivati neboder i terminal te će biti djelomično ozelenjena. Uz to je najavljeno uređenje okolice kolodvora koja će biti obogaćena s više zelenila i prostora za pješake kako bi se dodatno poboljšala kvaliteta života na tom području.

Izgradnja središnjeg bečkog autobusnog kolodvora za međunarodni promet trebala bi započeti krajem 2022. godine, a 2025. godine novi i moderni kolodvor trebao bi otvoriti svoja vrata putnicima. Vrijednost projekta procjenjuje se na 200 milijuna eura.

Gradonačelnik Michael Ludwig naglasio je da je novi središnji kolodvor za međunarodni autobusni promet važan infrastrukturni projekt za budućnost austrijske prijestolnice te da Beč kao grad s najboljom kvalitetom življenja na svijetu i kao važna turistička destinacija treba imati atraktivan autobusni terminal. Uz zračnu luku i željeznički kolodvor novi će središnji autobusni kolodvor biti važan stup međunarodnog putničkog prometa.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Palazzo Verde je najzelenija zgrada u Belgiji

Više od tisuću različitih biljaka krasi stambenu zgradu Palazzo Verde (Zelena palača) koju je talijanska arhitektonska tvrtka Stefano Boeri Architetti nedavno dovršila u belgijskom gradu Antwerpenu.

U Beču nastaje novo održivo naselje sa socijalnim stanovima

Do 2026. godine u 3. bečkom okrugu Landstraße nastat će novo stambeno naselje. Na površini od 11 hektara izgradit će se oko 1.900 stanova za više od 4.000 građana. Polovica novih stambenih prostora bit će izgrađena u sklopu poticane stanogradnje, a naglasak je, naravno, na održivom urbanom planiranju.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER