Berlin se pridružio inicijativi njemačkih gradova za uvođenje najveće dopuštene brzine od 30 km na sat

Više od 60 njemačkih gradova i općina za veće ovlasti u području sigurnosti prometa na cestama

Senat Berlina je sjednici održanoj 15. ožujka donio odluku o pridruživanju inicijativi njemačkih gradova kojom se njemačka savezna vlada poziva na izmjenu propisa i davanje ovlasti lokalnim samoupravama za uvođenje najveće dopuštene brzine od 30 km/h. Osim toga, inicijativom se potiče unapređenje i veće korištenje javnog prijevoza što doprinosi većoj sigurnosti svih sudionika u prometu, ali i boljoj kvaliteti života i zraka te održivosti u zajednicama.

Temeljem prijedloga senatorice za okoliš, mobilnost, zaštitu potrošača i klime Bettine Jarasch, Senat Berlina odlučio je podržati inicijativu njemačkih gradova „Lebenswerte Städte durch angemessene Geschwindigkeiten“, kojom se njemačka savezna vlada poziva na uvođenje najveće dopuštene brzine od 30 km/h u urbanim područjima.

  • Brandenburška vrata (Brandenburger Tor) u Berlinu / Nikolaus Bader - Pixabay

„Inicijativa se zalaže za izmjenu državnog propisa o cestovnom prometu prema kojoj bi lokalne samouprave same mogle donositi odluku o uvođenju ograničenja brzine tamo gdje je to potrebno ili poželjno. To trenutno nije moguće jer se ograničenje brzine od 30 km/h na glavnim cestama može uvesti samo iznimno, no ako želimo utjecati na povećanje sigurnosti na cestama i značajno smanjiti broj smrtnih slučajeva i teških ozljeda u cestovnom prometu  potrebno nam je više mogućnosti za uvođenje ograničenje brzine od 30 km/h. Usporavanje prometa je odlučujuće za veću sigurnost na cestama.“ – izjavila je senatorica Bettina Jarasch.

Inicijativu su u srpnju 2021. pokrenuli gradovi Freiburg, Leipzig, Aachen, Augsburg, Hannover, Münster i Ulm, a do sada joj se pridružilo više od 60 njemačkih gradova i općina. Među većim gradovima koji podržavaju uvođenje najveće dopuštene brzine od 30 km/h su Köln, Frankfurt na Majni, Düsseldorf, Bonn i Mannheim, a sada im se pridružuje i glavni grad Njemačke.

>>> Pročitajte još >>> Od 30. kolovoza 2021. u cijelom Parizu vrijedi ograničenje brzine od 30 kilometara na sat

  • Berlinski grafiti / Peter Dragatz - Pixabay

U suštini, inicijativa njemačku saveznu vladu poziva da stvori zakonske preduvjete prema kojima bi gradovi i općine sami mogli određivati najveću dopuštenu brzinu od 30 km/h na području cijelog grada ili u dijelovima gdje to smatraju potrebnim. U Njemačkoj udruzi gradova (Der Deutsche Städtetag) podržavaju uvođenje najveće dopuštene brzine od 30 km/h kao standardne brzine u urbanim područjima, osim na glavnim prometnicama, te smatraju kako su prijedlozi inicijative dobra osnova za ispitivanje i provedbu pilot projekata u gradovima i općinama.  

Novi pravni okvir za cestovni promet koji će lokalnoj samoupravi dati veće ovlasti je nužnost, a ujedno je u skladu s mogućnostima rješavanja problema zaštite okoliša, prometa i urbanog razvoja, smatraju u Njemačkoj udruzi gradova. Usporavanjem kretanja automobila stvaraju se preduvjeti za znatno veću sigurnost u cestovnom prometu, kao i bolju kvalitetu života i zraka, smanjenje buke i poticanje održivosti u urbanim područjima.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Ohrabrujući rezultati uvođenja ograničenja brzine u Parizu

Kada je pariška gradska uprava prije godinu dana najavila uvođenje ograničenja brzine od 30 km/h, mnogi su skeptici sumnjali u učinkovitost ove mjere te posebno isticali mogućnost još većih prometnih zagušenja i povećanja vremena potrebnog za prometovanje gradom. Dvanaest mjeseci kasnije nekoliko pokazatelja potvrđuje određena blaga poboljšanja u prometu.

Od kolovoza 2022. središte Bruxellesa postaje zona smirenog prometa

Recentna istraživanja razvoja biciklističkog prometa i sigurnosti na cestama u Bruxellesu ukazuju na pozitivne trendove i velik procvat biciklizma tijekom posljednje dvije godine, a gradska uprava pokreće novi plan proširenja zone smirenog prometa u središtu glavnog grada u kolovozu 2022.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER