Noćnim vlakom uskoro iz Stuttgarta za Veneciju, Rijeku i Zagreb

Putovanje noćnim vlakom nije samo ekološki prihvatljivije u odnosu na vožnju automobilom ili let avionom, već predstavlja i praktičniju te povoljniju opciju od hotelskog smještaja

Najavljena je mogućnost uvođenja dodatnih linija noćnih vlakova iz Stuttgarta kojima upravljaju Austrijske savezne željeznice (Österreichische Bundesbahnen - ÖBB)

Njemačka novinska agencija (DPA) izvijestila je u četvrtak o planiranom produženju linija Nightjet noćnih vlakova iz Münchena preko Salzburga za Veneciju, Rijeku i Zagreb. Nove linije trebale bi prometovati već sljedeće godine, kako se navodi u dopisu austrijske ministrice za zaštitu klime, okoliš, energiju, mobilnost, inovacije i tehnologiju Leonore Gewessler čelniku Saveza 90 / Zelenih (Bündnis 90 / Die Grünen) i zastupniku pokrajinskog parlamenta Baden-Württemberga Andreasu Schwarzu. U tijeku su pregovori njemačkog Deutsche Bahna (DB) i Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB) o uvođenju navedenih linija noćnih vlakova, a ujedno se u Stuttgartu razmatra zaustavljanje ÖBB-ov Nightjet noćnog vlaka koji od 13. prosinca 2021. tri puta tjedno prometuje na relaciji Beč – München – Pariz.

Glasnogovornik ÖBB-a izjavio je da se vozni red za 2023. još uvijek planira te da će se s više informacija o novim linijama noćnih vlakova raspolagati u listopadu 2022. do kada će se utvrditi nove linije i termini polazaka.

Njemački Deutsche Bahn (DB) ne održava linije noćnih vlakova od 2016. godine, a noćnim vlakovima koji prometuju kroz Njemačku upravljaju Austrijske savezne željeznice (ÖBB), trenutno najveći operater noćnih vlakova u Europi. ÖBB je u suradnji s njemačkim DB-om i francuskim SNCF-om uveo novu izravnu liniju koja putnicima omogućuje da na ekološki prihvatljiviji način stignu od Beča do Pariza, a kako bi svojim korisnicima omogućio što kvalitetniju uslugu, do 2027. godine u modernizaciju vlakova namjerava uložiti više od 4,1 milijarde eura.

Baden-Württemberg je s mrežom Nightjeta povezan preko Mannheima, Karlsruhea i Freiburga, a Karlsruhe je odnedavno također jedna od postaja noćnog vlaka Beč-Pariz.

Uvođenjem novih linija širi se europska mreža noćnih vlakova, čime se nastoji potaknuti što više ljudi da umjesto automobila i aviona koriste ekološki prihvatljiviju željeznicu. To ističe i Andreas Schwarz prema kojem je noćni vlak „sjajna, održiva alternativa avionu i time važan korak prema zaštiti klime“.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Berlin i Pariz se krajem 2023. povezuju izravnom željezničkom linijom

Petnaest godina suradnje najvećih europskih željeznica – francuskog SNCF-a i njemačkog Deutsche Bahna, rezultiralo je prijevozom gotovo 25 milijuna putnika. Ova značajna obljetnica bila je prigoda za posebnu ponudu karata po izuzetno povoljnim cijenama, ali i najavu nove izravne linije između dva glavna europska grada.

Francuska uvodi deset nacionalnih linija noćnih vlakova do 2030.

Nakon ponovnog uvođenja linije noćnog vlaka iz Pariza za Nicu u travnju, a zatim i nove linije Beč – München – Pariz u prosincu prošle godine, u Francuskoj se očekuje skori početak prometovanja još većeg broja noćnih vlakova. Godinama im je padala popularnost, a sada imaju vrlo važnu ulogu u postizanju klimatske neutralnosti do 2050. godine.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER