U Rimu predstavljeno 40 novih hibridnih autobusa za prigradski prijevoz

Novi autobusi počinju prometovati u nedjelju 21. siječnja

Nova vozila jamče niže emisije i potrošnju, opremljena su sustavima koji uvelike pomažu vozaču povećavajući sigurnost i nudeći veću udobnost putnicima. U novim autobusima također postoje filtri s antivirusnom funkcijom, kao i rampa i prostor za osobe s invaliditetom.

Predstavljeni su prvi novi hibridni autobusi koji će od ponedjeljka 22. siječnja početi prometovati na linijama javnog prijevoza u rimskim prigradskim naseljima. Novu uslugu javnog prijevoza u perifernom području Rima pružat će dva operatera u istočnom i zapadnom dijelu grada Rima, a namijenjena je građanima koji žive unutar i izvan rimske obilaznice Grande Raccordo Anulare (GRA), besplatne autoceste koja okružuje Rim u dužini od preko 68 km. Stotinu autobusnih linija održavat će ukupno 514 vozila.

Ugovor s dva operatera za pružanje usluge lokalnog javnog cestovnog prijevoza putnika, odabrana na nedavno zaključenom javnom natječaju, trajat će osam godina i predviđa postupnu obnovu flote autobusa. Već tijekom 2024. godine flota autobusa obnovit će se sa 148 električnih i 72 hibridnih autobusa, a od pete godine ugovora cijela će flota biti električna.

Nove autobuse u petak su predstavili gradonačelnik Rima Roberto Gualtieri, gradski vijećnik za mobilnost Eugenio Patané, predsjednik Komisije za mobilnost Giovanni Zannola, predsjednik Komisije za okoliš Giammarco Palmieri i predsjednik pete rimske općine Mauro Caliste.

  • Rimski gradonačelnik Roberto Gualtieri na predstavljanju novih hibridnih autobusa © Roma Capitale

„Novom uslugom javnog prijevoza osiguravamo nova radna mjesta i podižemo kvalitetu usluge u rubnim područjima grada“, rekao je gradonačelnik Roberto Gualtieri. „Zahvaljujući ovom ugovoru nastavljamo razvijati zacrtani plan unapređenja cjelokupne usluge javnog prijevoza našeg grada i krećemo prema elektrifikaciji autobusnog voznog parka. Danas predstavljamo 40 hibridnih autobusa kojima ćemo osigurati smanjenje emisija iz prometa, a kvalitetnijim održavanjem autobusa i novim linijama omogućiti više prijeđenih kilometara. Rim se transformira ne samo kroz mnoga gradilišta koja mijenjaju izgled grada, već i zahvaljujući postupnim i stalnim poboljšanjem pružanja usluga građanima“.

„Nakon pet godina produžetka starog ugovora bez obveze ulaganja u nabavu novih vozila, periferni javni prijevoz sada povjeravamo dvama operaterima te omogućujemo sigurnost te nova ulaganja u infrastrukturu i novu flotu sve održivijih autobusa do njene potpune transformacije u električnu. Uz dodatna zapošljavanja novih vozača, sve to odmah će uslugu učiniti učinkovitijom i točnijom u skladu s potpisanim ugovorima. Zamolio sam i nove operatere da povećaju frekvencije na nekim linijama i u nekim četvrtima koje su godinama bile zapostavljene.“ - istaknuo je Eugenio Patanè, gradski vijećnik za mobilnost.

U nedjelju, 21. siječnja, jedan od dva nova operatera započet će s prometovanjem novih hibridnih autobusa na području pete rimske općine u istočnom dijelu Rima. Njihov broj postupno će se povećavati dok ne dosegne očekivanih 229 autobusa do kraja 2024. godine.

Novi autobusi CITARO HYBRID

Suvremeni autobusi Citaro hybrid jamče učinkovitost i profitabilnost, a razvijeni su za potrebe održavanja linija javnog prijevoza u urbanim središtima. Dizelski motor omogućuje uštede i podržan je dodatnom pogonskom snagom visoko učinkovitog kompaktnog hibridnog modula. Električni motor od 14 kW pri kretanju i kočenju proizvodi električnu energiju te intervenira kao podrška dizelskom motoru čime se potrošnja goriva smanjuje do maksimalno 8,5 posto.

Niskonaponska tehnologija ne zahtijeva preinaku servisa i održavanja, što omogućuje dodatne uštede. Citaro hybrid optimizira Euro VI motore s unutarnjim izgaranjem kako bi se postigla maksimalna učinkovitost. Korištenjem inovativne tehnologije niskog napona od 48 V, Citaro hybrid ujedno ne predstavlja povećanje sigurnosnih rizika.

Citaro hybrid je standardno opremljen sustavima pomoći u zavojima i pri skretanju koji omogućuje automatsko prepoznavanje pješaka, zatim sustavom kontrole tlaka u gumama, regulacijom protiv proklizavanja (ASR) i elektro-pneumatskim kočionim sustavom (EBS). Također, autobusi su opremljeni LED prednjim svjetlima za bolju vidljivost.

Veća udobnost za putnike

Citaro hybrid putnicima nudi istu udobnost kao i drugi Citaro modeli. Hibridna tehnologija, nevidljiva putnicima i vozaču, ne utječe niti na jedan detalj u putničkom prostoru. Od trenutka ulaska u autobus putnici se osjećaju ugodno zahvaljujući prostranosti i visini klimatiziranog putničkog prostora, udobnim sjedalima te ergonomski optimiziranim šipkama. Autobusi raspolažu ručnom rampom i prostorom za osobe s invaliditetom, a novost predstavljaju ugrađeni filtri s antivirusnom funkcijom za zaštitu putnika.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

ATAC predstavio prve potpuno električne autobuse buduće potpuno električne flote

Puštanje u promet prvih potpuno električnih autobusa, nabavljenih sredstvima talijanskog Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (PNRR), izvrsna je vijest za građane glavnog talijanskog grada jer prvi put u povijesti Ataca na središnje gradske prometnice dolaze suvremeni električni autobusi duljine 12 i 18 metara.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER