Rezervirajte datum! Rimini je domaćin Velo-cityja od 16.-19. lipnja 2026.!

Posljednji put međunarodna konferencija Velo-city održana je u Italiji 1991. godine i to u Milanu

Rimini će biti domaćin međunarodne konferencije Velo-city 2026 - godišnjeg svjetskog biciklističkog samita Europske biciklističke federacije (ECF), koji će se održati od 16. do 19. lipnja 2026. godine.

Europska biciklistička federacija (ECF) objavila je u utorak da će Rimini biti domaćin prestižne konferencije Velo-city 2026. Riječ je o velikom priznanju ovom talijanskom gradu koji ubrzano provodi prometnu tranziciju i pretvara se u održiviji i zdraviji grad. Konferencija bi se trebala održati od 16. do 19. lipnja 2026. godine.

Rimini je okupio impresivnu koaliciju partnera, uključujući Talijansku okolišnu i biciklističku federaciju (Federazione Italiana Ambiente e Bicicletta – FIAB) i Nacionalnu udrugu talijanskih gradova (Associazione Nazionale Comuni Italiani – ANCI), a Velo-city 2026 zajednički će organizirati Grad Rimini, AIM Grupa i ECF.

  • Parco del Mare - Rimini © Comune di Rimini

„Jako smo zadovoljni što ćemo ugostiti Velo-city 2026 jer time učvršćujemo poziciju Riminija među izvrsnim gradovima koji su se posvetili promicanju biciklizma te planiranju i provedbi politika održive mobilnosti. Vjerujemo kako je izbor Riminija kao domaćina Velo-cityja rezultat svih naših uloženih napora te aktivnosti i mjera koje provodimo u okviru razvojne vizije koja u svoje središte stavlja održivu mobilnost.“ – izjavio je gradonačelnik Riminija Jamil Sadegholvaad.

U Riminiju će svaki delegat biti pozvan da dâ vlastiti doprinos najboljim praksama i analizama koje mijenjaju gradske četvrti i gradove u cjelini. Tijekom konferencije svi sudionici moći će se upoznati sa svime što je Rimini proveo posljednjih godina kako bi postao jedan od najbiciklističkijih talijanskih gradova: od uređenja pješačkih zona u središtu grada i uz obalu te udvostručenja mreže biciklističkih staza, preko razvoja usluga integriranog prijevoza i stvaranja biciklističkog centra s Bike Parkom do poticanja inovativnih oblika mikro mobilnosti i korištenja teretnih bicikala.

ECF-ov tim posebno je bio impresioniran brzinom provedbe projekata, primjerice, stvaranjem velike pješačke zone uz morsku obalu u sklopu projekta Parco del Mare. Riječ je o velikom projektu urbane revitalizacije Riminija te obnove južnog i sjevernog dijela obalnog šetališta Lungomare kojim se stvara novi urbani krajolik i ozelenjuje ovo važno talijansko turističko središte.

„Učinkovito surađujemo s raznim partnerima koji su pridonijeli postizanju ovog izvanrednog timskog uspjeha. Ovaj važan međunarodni događaj zajedno ćemo organizirati na najbolji mogući način, a priliku za sudjelovanje imat će i brojne lokalne gradske uprave što će nam biti dodatni poticaj da marljivo radimo na promicanju aktivne mobilnosti.” – dodao je gradonačelnik Sadegholvaad.

Ovaj talijanski obalni grad sa 150 000 stanovnika nadaleko je poznat po svom šarmu i povijesnom nasljeđu, a svake godine posjećuje ga oko 3,3 milijuna turista. Suočavajući se s prometnim problemima Rimini je pokrenuo opsežan plan urbane revitalizacije, podržan značajnim ulaganjima i konkretnim djelovanjem. Jedan od njegovih vodećih projekata je Parco del Mare kojim je 15 km duga morska obala pretvorena u urbani morski park, stvarajući prostor za zelene površine, bicikliranje i pješačenje, sportska igrališta i teretane na otvorenom, ali i kvalitetnije uređene plaže. Ovaj nevjerojatan proces doveo je do toga da Rimini postane zeleniji nego ikad prije i na dobrom je putu da u 10 godina postigne cilj od 50 posto dnevnih putovanja ostvarenih biciklom, pješačenjem i javnim prijevozom, kako je zacrtano Planom održive urbane mobilnosti Grada Riminija.

Rimini se ističe kao izvrstan primjer kako ulaganje u održivu mobilnost postaje ključni faktor poboljšanja zdravlja i dobrobiti građana. Bicipolitana, 135 km duga mreža biciklističkih ruta koje povezuju more, grad i prirodu, dodatno ilustrira predanost Riminija održivoj mobilnosti. To se očituje i u realizaciji Bike Parka, strateški smještenog ispred željezničkog kolodvora, koji nudi iznajmljivanje bicikala i druge usluge.

 

  • Rimini © Comune di Rimini

Velo-city je globalna biciklistička konferencija bez premca koja privlači preko 1 500 delegata iz više od 60 zemalja. Visoko cijenjen kao ključni godišnji samit Europske biciklističke federacije (ECF), Velo-city je vodeća platforma za razmjenu znanja za gradove, donositelje odluka, akademike i lidere u industriji.

Prošle godine u njemačkom Leipzigu održano je 30. izdanje Velo-cityja koje se ponovno pokazalo izuzetno važnim za određivanje budućnosti biciklizma i aktivne mobilnosti. Nakon Genta 2024. i Gdanjska 2025., Rimini će biti sljedeći grad koji će ugostiti Velo-city.

Rimini ima za cilj iskoristiti ovu priliku kako bi dodatno potaknuo i usredotočio napore na poboljšanje svoje biciklističke strategije te otkrio inovativna rješenja i najbolje prakse koji bi mogli inspirirati njegove aktivnosti u tom smjeru.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Paris 2024: Sva olimpijska borilišta bit će dostupna biciklom!

Mreža od 60 kilometara biciklističkih staza povezivat će sva olimpijska borilišta u čijoj će se blizini postaviti deset tisuća privremenih parkirnih mjesta za bicikle, dok će pariški sustav javnih bicikala Vélib' obnoviti svoju flotu i povećati je za tri tisuće dodatnih bicikala.

Ljubljana je domaćin svjetskog biciklističkog samita Velo-city 2022

Glavni grad Slovenije i Europska zelena prijestolnica za 2016. godinu domaćin je međunarodne konferencije Velo-city 2022 - godišnjeg svjetskog biciklističkog samita Europske biciklističke federacije (ECF), koji će se održati od 14. do 17. lipnja ove godine.

Je li Zagreb konačno na putu da postane pravi biciklistički grad?

Na današnjoj redovnoj konferenciji za medije, zamjenik zagrebačkog gradonačelnika Luka Korlaet najavio je radove na izgradnji biciklističke infrastrukture u Zagrebu te posebno istaknuo skori početak realizacije tri projekta kojima će se povećati broj biciklističkih ruta i staza.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER