864 milijuna eura za modernizaciju bečke prometne infrastrukture

Modernizacija infrastrukture i održiva mobilnost osiguravaju visoku kvalitetu života i u narednim desetljećima

Kako bi Beč zadržao titulu grada s najvišom kvalitetom života u svijetu, bečko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien ulaže u sigurnost prometne infrastrukture na duge staze. Modernizacija uključuje radove na tračnicama, tunelima, mostovima, dizalima i pokretnim stepenicama.

Bečki javni prijevoz jedan je od najboljih na svijetu, čemu pridonosi i konstantno proširivanje i održavanje 672 kilometra duge infrastrukturne mreže. Gradsko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien tijekom 2024. tako će samo u sanacijske radove i održavanje infrastrukture uložiti oko 223 milijuna eura, a ukupna vrijednost projekta modernizacije iznosi 864 milijuna eura. To uključuje i proširenje mreže podzemne željeznice te sanaciju pruga, dizala, pokretnih stepenica i tunela.

Direktorica bečkog poduzeća Alexandra Reinagl izjavila je prilikom predstavljanja projekta kako je za kvalitetu života u metropoli presudno dobro funkcioniranje mreže javnog prijevoza. Modernizacija infrastrukture nema alternativu, a održivom mobilnošću osigurava se visoka kvaliteta života i u narednim desetljećima. Usto, poduzeće ulaže i u nabavu novih vozila, kao i u realizaciju različitih projekata mobilnosti.

Težište je na obnovi tramvajskih tračnica

Bečka tramvajska mreža šesta je po veličini u svijetu, a sljedeće dvije godine investirat će se 76 milijuna eura u obnovu tramvajskih tračnica. Do jeseni 2025. izgradit će se još dvije tramvajske linije čime će 2. i 22. bečki okrug biti još bolje povezani s mrežom javnog prijevoza. Dnevno je čak 489 tramvaja u pogonu, a oni su s vlakovima podzemne željeznice tijekom 2023. prešli 38 milijuna kilometara što odgovara 950 krugova oko Zemlje. Sve to ostavlja traga na tračnicama pa će tijekom 2024. te 2025. biti obnovljeno gotovo 20 kilometara tramvajskih tračnica i stotinjak skretnica.

  • Ove godine Wiener Linien će u modernizaciju infrastrukture uložiti 864 milijuna eura © Wiener Linien

Sigurna radna mjesta i zeleni kvartovi

Obilježje grada s visokom kvalitetom života leži i u činjenici da manje ovisimo o automobilu, nego da se oslanjamo na gradski javni prijevoz. Radovi modernizacije na infrastrukturi osim toga otvaraju nova radna mjesta, a i prilika su za oblikovanje kvartova otpornijih na posljedice klimatskih promjena. U okviru neophodne obnove tračnica bečko ih poduzeće premješta, čime se stvara više mjesta za dvosmjerne biciklističke staze, zelene površine i dodatna drveća. Tako će već u travnju u ulici Wiedner Hauptstraße osvanuti 50 metara duga zelena tračnica s novim ozelenjenim stajalištima, travnatim površinama i fontanama.

 

  • Zelena tramvajska pruga u bečkom Favoritenu dodatno podiže „zeleni“ izgled gradske četvrti Sonnwendviertel, ali i djeluje pozitivno na mikroklimu snižavajući temperaturu okoline te medonosnim biljem posađenim uz prugu predstavlja dodatni izvor hrane za pčele i ostale oprašivače. © Ekovjesnik

Bečkim tramvajima i podzemnim željeznicama dnevno se vozi dva milijuna putnika.

City of Vienna | International Offices – Zagreb / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Zbog ovih ćete stanica metroa poželjeti (ponovno) otputovati u Napulj

Radovi na izgradnji nove stanice Capodichino linije 1 napuljske podzemne željeznice privode se kraju. Stanica će od 2024. godine središte Napulja povezivati sa zračnom lukom, a godišnje će opsluživati ​​60 milijuna putnika. Punom parom radi se i na stanicama Centro Direzionale i Tribunale, koje bi trebale biti dovršene u roku od šest mjeseci.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER