Proširenje remize u bečkom Kagranu: Više zelenih površina, stanova i kvalitetniji javni prijevoz
Površina od 20.000 m² bit će ozelenjena, a izgradit će se i oko 900 novih stanova
Wiener Linien širi svoju tramvajsku mrežu, a s novom linijom 27 povezat će bečke okruge Floridsdorf i Donaustadt. S obzirom da proširenje mreže javnog prijevoza zahtijeva odgovarajuću infrastrukturu, tijekom sljedećih deset godina modernizirat će se i proširiti tramvajska remiza u Kagranu kako bi se stvorio dodatni kapacitet za smještaj i servisiranje tramvaja.
Suvremena infrastruktura za suvremenu mrežu javnog prijevoza
Proširenje remize pokreće sveobuhvatan projekt urbanog razvoja u gradskoj četvrti Kagran u 22. bečkom okrugu Donaustadt, kojim će se podići kvaliteta života njezinih stanovnika. Projekt obuhvaća površinu od oko 35.000 m², od čega će oko 20.000 m² ili više od njezine polovice biti ozelenjeno. Kako bi se prostor učinkovito iskoristio, neposredno iznad remize izgradit će se oko 900 stanova od kojih će polovica biti namijenjena za pristupačno stanovanje.
U objektu je predviđen prostor za dječji vrtić i lokalnu opskrbu, kao i dodatno drveće i zelene površine na međukatovima i zelenim krovovima. Ciljevi projekta su zaštita klime, energetska učinkovitost, zaštita od buke i održivo korištenje zemljišta.
- Nova tramvajska linija 27 omogućit će presjedanje na linije podzemne željeznice U6, U1 i U2, a u Aspernu se gradi se novo čvorište javnog prijevoza © Wiener Linien
Počinje arhitektonski natječaj
Idejno rješenje bit će izrađeno u narednim mjesecima u sklopu arhitektonskog natječaja. Žiri koji se sastoji od arhitekata i prometnih planera, kao i predstavnika grada Beča, okruga, poduzeća Wiener Linien i građevinskih poduzetnika, odabrat će pobjednički projekt do početka 2025. godine. Projekt izgradnje izvodi konzorcij četiriju poduzetnika koji su izabrani kao najbolji ponuditelji u dvostupanjskom europskom natječajnom postupku, a čine ga developeri nekretnina „Neues Leben” i ARWAG, kao i developeri nekretnina „Soravia“ i „S+B Group“. Prve dvije tvrtke odgovorne su za izgradnju subvencioniranih stambenih jedinica, dok druge dvije pokrivaju privatno financirane stanove.
Za planiranje tramvajske remize odgovorna je tvrtka Wiener Linien, a kompletna obnova i proširenje odvijat će se dok postojeći objekt još uvijek bude u pogonu.
Klima se štiti ozelenjavanjem
„Mreža javnog prijevoza u Beču raste pa modernizaciju i proširenje remize u Kagranu koristimo kako bismo cijelu četvrt učinili privlačnijom i stvorili dodanu vrijednost za stanovnike. Ozelenjavanjem i širenjem mreže javnog prijevoza štitimo klimu i dodatno poboljšavamo kvalitetu života u gradu. Beč dobiva multifunkcionalnu zgradu koja spaja javni prijevoz, život, rad i slobodno vrijeme, što ga čini pionirskim oglednim primjerom za cijelu Europu.” – izjavio je gradski vijećnik za javni prijevoz Peter Hanke.
„Razvoj remize Kagran kombinira inovativan urbani razvoj i zaštitu klime sa širenjem održive mobilnosti. Budući stanari živjet će u neposrednoj blizini javnog prijevoza i obrazovnih institucija. Iznad remize nastat će ozelenjeni stambeni objekt koji će predstavljati privlačnu zelenu oazu i područje za slobodno vrijeme. Mi ozelenjavamo i hladimo, osiguravamo održiviju mobilnost i gradimo pristupačan životni prostor.” – kazala je gradska vijećnica za urbano planiranje Ulli Sima.
- Wiener Linien širi svoju tramvajsku mrežu, a s novom linijom 27 povezat će bečke okruge Floridsdorf i Donaustadt © Marina Mohr
„Još jednom potvrđujemo da je Beč svjetska prijestolnica socijalne stanogradnje, a u ovom dijelu grada izgradit će se 500 novih subvencioniranih stanova koji će generacijama jamčiti prijeko potreban pristupačan životni prostor.” – izjavila je zamjenica gradonačelnika i savjetnica za stambena pitanja Kathrin Gaál.
„Beč raste, a njegov rast prati razvoj javnog prijevoza i prometne infrastrukture. Obnovom i proširenjem remize udvostručujemo parkirni prostor za naše tramvaje u Kagranu i gradimo najsuvremeniji objekt u skladu s najnovijim tehnologijama. Širenjem ponude ekološki prihvatljivog javnog prijevoza stvaramo važan preduvjet za tranziciju mobilnosti i održivu budućnost grada.” – zaključila je Gudrun Senk, tehnička direktorica tvrtke Wiener Linien.
Površina tramvajske remize sa sadašnjih gotovo 13.000 m² proširit će se na oko 35.000 m², a kapacitet će se sa sadašnjih 32 na 72 tramvaja više nego udvostručiti.
Stjepan Felber | Ekovjesnik