Veliko finale za klimatski prihvatljivu bečku ulicu Thaliastraße

Počela je posljednja faza uređenja novog bečkog „klimatskog bulevara“

43 nova stabla, 3400 m² novih zelenih površina nastalih uklanjanjem asfalta, nove pješačke površine i vodeni elementi kao završni dio redizajna ulice Thaliastraße u 16. bečkom okrugu. Do 2025. bit će uređen posljednji dio u blizini stanice podzemne željeznice U3 Ottakring, a tri kilometra dug „klimatski bulevar“ Thaliastraße postat će daleko privlačniji, ugodniji i zeleniji.

Ulica Thaliastraße u 16. bečkom okrugu Ottakring posljednjih godina prolazi kroz veliku transformaciju u sklopu velikog klimatskog projekta. Nakon početka sadnje drveća i širenja nogostupa u kolovozu 2021. te uspješno završene prve dvije faze obnove u 2022. i 2023. godini, počela je priprema treće i posljednje faze u kojoj će se posaditi dodatna 43 stabla i ukloniti 3400 m² asfalta. Gradska vijećnica za planiranje Ulli Sima, gradski vijećnik za klimu Jürgen Czernohorszky i načelnica okruga Stefanie Lamp, u ponedjeljak 26. kolovoza polaganjem kamena temeljca simbolično su označili početak treće faze ovog velikog projekta.

Posljednji radovi odvijat će se u dijelu od Huttengasse do Johann-Staud-Straße i uključuju oko 550 metara Thaliastraße te 130 metara Paltaufgasse uz stanicu podzemne željeznice U3 Ottakring. Ovaj dio Ottakringa postat će novi glavni trg s 19 novih stabala i mlaznicama za rashlađivanje vodenom maglicom. Redizajn također uključuje novu dvosmjernu biciklističku stazu, nove otvorene prostore i vodene elemente duž ulice, dok daljnje mjere uključuju smirivanje prometa i ozelenjavanje sporednih ulica, uključujući Huttengasse, koja će dobiti osam novih stabala, te pretvaranje Lorenz-Mandl-Gasse u slijepu ulicu sa šest stabala.

  • Slijeva nadesno: Ulli Sima, Stefanie Lamp i Jürgen Czernohorszky © Stadt Wien / Christian Fürthner

200 stabala na tri kilometra dugom zelenom koridoru

Novi „klimatski bulevar“ Thaliastraße nakon završetka treće faze radova bit će dugačak gotovo tri kilometra uz proširene nogostupe i ozelenjene sporedne ulice, ali i s više od 200 stabala, 41 prskalicom za snižavanje temperature te brojnim fontanama s besplatnom pitkom vodom.

Redizajn ulice Thaliastraße razvijen je kroz pilot-projekt Grada Beča „Bečki klimatski tim“ (Wiener Klimateam), koji je pokrenut 2022. godine te okuplja stručnjake iz gradske uprave i građan(k)e koji zajedničkim snagama rade na realizaciji novih projekata u području zaštite okoliša. Završetak radova planiran je za ljeto 2025. godine.

„Ranije uređena prva dva dijela Thaliastraße blistaju u novom sjaju te s brojnim novim stablima i vodenim elementima pružaju ugodan učinak hlađenja u vrućim ljetnim danima. Sada ćemo ukloniti asfalt s dodatnih 3400 m², urediti nove zelene površine i posaditi 43 nova stabla. 'Klimatski bulevar' Thaliastraße jedan je od najboljih primjera klimatski prihvatljivog redizajna središnje prometne arterije”, kazala je Ulli Sima.

  • Uklanjanjem asfalta s površine od ukupno 3400 m² dobit će se prostor za nove zelene površine i sadnju stabala © ZOOMVP.AT / Mobilitätsagentur Wien

U sklopu treće faze radova izgradit će se i nova dvosmjerna biciklistička staza u ulici Paltaufgasse, kao novi dio sve šire biciklističke mreže grada Beča koji će povezivati Penzing, Ottakring i Hernals na zapadu grada.

„Projekt 'Hauptplatz Ottakring' (glavni trg) uspješan je primjer sveobuhvatnog sudjelovanja građana u sklopu Bečkog klimatskog tima. Od brojnih ideja za redizajniranje prilaza stanici U3 Ottakring do razvoja specifičnog projekta i njegovog odabira od strane žirija građana, stanovnici Ottakringa mogli su se uključiti u osmišljavanje i oblikovanje javnog prostora, a njihove želje bile su presudne. Sve to rezultiralo je uspješnom provedbom jednog od najvećih projekata Bečkog klimatskog tima“, poručio je Jürgen Czernohorszky.

„Thaliastrasse je važna prometna žila kucavica našeg okruga, ali i mjesto stanovanja, trgovačka ulica, šetnica i put do škole te stoga mora ispunjavati mnoge različite zahtjeve. Rezultati širokog sudjelovanja građana u 2020. bili su posebno važni u procesu planiranja, kao i kontinuirana razmjena ideja s različitim skupinama korisnika. U središtu Ottakringa stvorena je suvremena i klimatski prihvatljiva ulica budućnosti za sve građane.” – istaknula je načelnica okruga Stefanie Lamp.

  • Novi glavni trg okruga Ottakring © ZOOMVP.AT / Mobilitätsagentur Wien

Klupa s pergolom kao središte novog trga

Prilaz stanici podzemne željeznice U3 Ottakring uredit će se kao novi glavni trg ovog bečkog okruga, a u njegovom središtu nalazit će se golema kružna klupa s prirodno uzgojenim baldahinom od biljki penjačica i integriranim mlaznicama. Uz predviđenu sadnju drveća, ovaj prostor postat će novo zeleno središte i glavni trg Ottakringa na kojem će se povremeno organizirati različita događanja.

Slično kao i u dosad uređenim dijelovima ulice, i u posljednjem dijelu Thaliastraße proširit će se nogostupi koji će biti samo pet centimetara viši u odnosu na razinu kolnika, a zahvaljujući širini od čak šest metara omogućit će dovoljno prostora za ugodno kretanje. Kako bi ulica bila još pristupačnija biciklistima, sve susjedne sporedne ulice bit će prilagođene za jednosmjernu vožnju biciklom. To će ujedno olakšati pristup u Thaliastraße, posebno iz paralelne biciklističke ulice Hasnerstraße, a duž ulice planirana su i brojna nova parkirališna mjesta za bicikle.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Asfalt: Beč ga uklanja, a Zagreb farba!

Trenutačnih 20 513 hektara ili oko 49 % urbanog područja austrijskog glavnog grada čine zelene i vodene površine. Uz 58 milijuna eura dosad uloženih u ozelenjavanje grada i uklanjanje asfaltiranih površina te dodatnih četrdesetak milijuna eura, koliko se u tu svrhu još namjerava utrošiti, taj udjel će do 2025. godine biti još veći.

35 novih stabala za zelena vrata poznate trgovačke ulice Mariahilfer Straße

Zelena ofenziva austrijskog glavnog grada nastavljena je na trgu Christian-Broda-Platz u bečkom Mariahilfu. Umjesto planiranih 25, posađeno je 35 novih stabala, a uklanjanjem asfalta s površine veće od 1300 m² dobiven je prostor za još više hlada, svježine i zelenila. Osim novih biciklističkih staza, klimatski prihvatljivi javni prostor dobio je i prve drvene prometne znakove u Beču.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER