Vision Zero za najsigurniju godinu u njujorškom cestovnom prometu

Broj smrtno stradalih u prometnim nesrećama u New Yorku nastavio je padati i u trećem tromjesečju 2025.

Stanje sigurnosti u njujorškom cestovnom prometu najbolje je u povijesti! Smrtnost u prometu nastavila se smanjivati i u trećem tromjesečju 2025. i to za čak 18 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Odjel za promet Grada New Yorka – New York City Department of Transportation (NYC DOT) – objavio je u četvrtak, 2. listopada, da je broj smrtno stradalih u prometnim nesrećama dosegnuo gotovo rekordno niske razine tijekom prva tri tromjesečja 2025. godine.

„Broj smrtnih slučajeva u prometu smanjen za 18 posto u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine“, izjavio je povjerenik Odjela za promet (NYC DOT) Ydanis Rodriguez. „Pozitivni trendovi nastavili su se i u trećem tromjesečju 2025., sa sveukupnim padom broja prometnih nesreća sa smrtnim ishodom, uključujući pješake, bicikliste te vozače romobila, mopeda, motocikala, automobila i SUV vozila.“

Do kraja rujna 2025. zabilježeno je 159 smrtnih slučajeva u prometu, što je pad od 18 posto u odnosu na 194 smrtna slučaja u istom razdoblju 2024. godine. Također, riječ je o trećem najmanjem broju smrtno stradalih u prometu u prvih devet mjeseci jedne godine.

 

 

NYC DOT je u suradnji s partnerima u okviru inicijative Vision Zero proveo niz aktivnosti s ciljem smanjenja smrtnosti u prometu, uključujući transformativne projekte sigurnosti na cestama, izgradnju rekordnog broja zaštićenih biciklističkih staza,  pješačkih zona, kao i različite obrazovne i ciljane mjere provedbe zakona.

Najznačajniji pad odnosi se na smrtne slučajeve među vozačima i putnicima motornih vozila – zabilježeno je ukupno 25 smrtnih slučajeva što predstavlja pad od 37,5 % u odnosu na 40 u prvih devet mjeseci 2024.

U New Yorku se i dalje bilježi smanjenje broja smrtnih slučajeva među vozačima e-bicikala, motocikala i drugih motornih vozila na dva kotača. U ovoj skupini zabilježen je 51 smrtni slučaj u devet mjeseci 2025., što je pad od 15 % u odnosu na 60 u istom razdoblju 2024.

Do sada su u 2025. godini poginula tri biciklista na tradicionalnim biciklima, što je povijesno najmanji broj. Za usporedbu: pet u prvih devet mjeseci 2024., sedam u 2023., a čak 18 u 2019. godini.

Smrtnost među pješacima također je pala za 10 % u odnosu na 2024. – s 89 na 80 smrtnih slučajeva.

  • U prvih šest mjeseci 2025. godine, broj smrtnih slučajeva u prometu smanjen za čak 32 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine © NYC DOT

Vision Zero je program temeljen na istraživačkim podacima koja nude učinkovita rješenja i pridonose sigurnijim ulicama. NYC DOT je jučer izvijestio o nekoliko projekata sigurnosti u prometu pomoću kojih su postignuti iznimni rezultati u Brooklynu, Bronxu i Queensu.

Schermerhorn Street – zaštićena dvosmjerna biciklistička staza

Godine 2022. NYC DOT dovršio je preuređenje ulice Schermerhorn Street u središnjem Brooklynu – od Clinton Streeta do Flatbush Avenue. Projektom je dvosmjerna ulica s tradicionalnim biciklističkim stazama pretvorena u jednosmjernu ulicu s parkiralištem i zaštićenom dvosmjernom biciklističkom stazom. Preuređenje je dovelo do smanjenja ozljeda pješaka za 31 %, putnika u motornim vozilima za 16 %, dok je broj biciklista porastao za gotovo 30 %.

White Plains Road – zaštićene biciklističke staze i „road diet“

Prije tri godine, NYC DOT je također izgradio zaštićene biciklističke staze i autobusne perone na White Plains Roadu – od East 214 Street do East 226 Street u Williamsbridgeu (Bronx). To su bile prve zaštićene biciklističke staze s autobusnim peronima postavljenima ispod nadzemne pruge podzemne željeznice. Projekt je doveo do smanjenja ozljeda putnika u vozilima za 41 % te ukupnog broja ozljeda u prometnim nesrećama za 10 %.

Queens Boulevard – IV. faza preuređenja

Godine 2021. NYC DOT dovršio je četvrtu fazu transformacije Queens Boulevarda – od Yellowstone Boulevarda do Union Turnpikea u Forest Hillsu. Projekt je uključio zaštićene biciklističke staze, nove pješačke površine i preuređene skretne trake (slip lanes), čime su ozljede pješaka smanjene za 45 %, a ukupan broj ozljeda u prometnim nesrećama za 20 %.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Argentinierstraße: U Beču otvorena prva biciklistička ulica prema nizozemskom modelu

Ulica Argentinierstraße u četvrtom bečkom okrugu Wieden oplemenjena je sa 70 novih stabala i 2800 m² zelenih površina nastalih uklanjanjem asfalta. Koncept prve bečke biciklističke ulice prema nizozemskom modelu postavlja nove standarde u Austriji, a središte grada dobilo je važnu biciklističku vezu s novim stambenim naseljima koji niču južno od Glavnog kolodvora.

Ove godine NYC Summer Streets vratio se s više ulica nego ikad prije

Ususret 400. obljetnici osnivanja New Yorka, koja će se obilježiti 13. rujna 2025., Njujorčani i Njujorčanke mogu se priključiti istraživanju više od 400 gradskih blokova zabave, fitnessa i glazbe – bez automobila na ulicama koje se pretvaraju u šetališta i igrališta za sve.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER