Vision Zero za najsigurniju godinu u njujorškom cestovnom prometu
Broj smrtno stradalih u prometnim nesrećama u New Yorku nastavio je padati i u trećem tromjesečju 2025.
Stanje sigurnosti u njujorškom cestovnom prometu najbolje je u povijesti! Smrtnost u prometu nastavila se smanjivati i u trećem tromjesečju 2025. i to za čak 18 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Odjel za promet Grada New Yorka – New York City Department of Transportation (NYC DOT) – objavio je u četvrtak, 2. listopada, da je broj smrtno stradalih u prometnim nesrećama dosegnuo gotovo rekordno niske razine tijekom prva tri tromjesečja 2025. godine.
„Broj smrtnih slučajeva u prometu smanjen za 18 posto u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine“, izjavio je povjerenik Odjela za promet (NYC DOT) Ydanis Rodriguez. „Pozitivni trendovi nastavili su se i u trećem tromjesečju 2025., sa sveukupnim padom broja prometnih nesreća sa smrtnim ishodom, uključujući pješake, bicikliste te vozače romobila, mopeda, motocikala, automobila i SUV vozila.“
Do kraja rujna 2025. zabilježeno je 159 smrtnih slučajeva u prometu, što je pad od 18 posto u odnosu na 194 smrtna slučaja u istom razdoblju 2024. godine. Također, riječ je o trećem najmanjem broju smrtno stradalih u prometu u prvih devet mjeseci jedne godine.
NYC DOT je u suradnji s partnerima u okviru inicijative Vision Zero proveo niz aktivnosti s ciljem smanjenja smrtnosti u prometu, uključujući transformativne projekte sigurnosti na cestama, izgradnju rekordnog broja zaštićenih biciklističkih staza, pješačkih zona, kao i različite obrazovne i ciljane mjere provedbe zakona.
Najznačajniji pad odnosi se na smrtne slučajeve među vozačima i putnicima motornih vozila – zabilježeno je ukupno 25 smrtnih slučajeva što predstavlja pad od 37,5 % u odnosu na 40 u prvih devet mjeseci 2024.
U New Yorku se i dalje bilježi smanjenje broja smrtnih slučajeva među vozačima e-bicikala, motocikala i drugih motornih vozila na dva kotača. U ovoj skupini zabilježen je 51 smrtni slučaj u devet mjeseci 2025., što je pad od 15 % u odnosu na 60 u istom razdoblju 2024.
Do sada su u 2025. godini poginula tri biciklista na tradicionalnim biciklima, što je povijesno najmanji broj. Za usporedbu: pet u prvih devet mjeseci 2024., sedam u 2023., a čak 18 u 2019. godini.
Smrtnost među pješacima također je pala za 10 % u odnosu na 2024. – s 89 na 80 smrtnih slučajeva.
- U prvih šest mjeseci 2025. godine, broj smrtnih slučajeva u prometu smanjen za čak 32 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine © NYC DOT
Vision Zero je program temeljen na istraživačkim podacima koja nude učinkovita rješenja i pridonose sigurnijim ulicama. NYC DOT je jučer izvijestio o nekoliko projekata sigurnosti u prometu pomoću kojih su postignuti iznimni rezultati u Brooklynu, Bronxu i Queensu.
Schermerhorn Street – zaštićena dvosmjerna biciklistička staza
Godine 2022. NYC DOT dovršio je preuređenje ulice Schermerhorn Street u središnjem Brooklynu – od Clinton Streeta do Flatbush Avenue. Projektom je dvosmjerna ulica s tradicionalnim biciklističkim stazama pretvorena u jednosmjernu ulicu s parkiralištem i zaštićenom dvosmjernom biciklističkom stazom. Preuređenje je dovelo do smanjenja ozljeda pješaka za 31 %, putnika u motornim vozilima za 16 %, dok je broj biciklista porastao za gotovo 30 %.
White Plains Road – zaštićene biciklističke staze i „road diet“
Prije tri godine, NYC DOT je također izgradio zaštićene biciklističke staze i autobusne perone na White Plains Roadu – od East 214 Street do East 226 Street u Williamsbridgeu (Bronx). To su bile prve zaštićene biciklističke staze s autobusnim peronima postavljenima ispod nadzemne pruge podzemne željeznice. Projekt je doveo do smanjenja ozljeda putnika u vozilima za 41 % te ukupnog broja ozljeda u prometnim nesrećama za 10 %.
Queens Boulevard – IV. faza preuređenja
Godine 2021. NYC DOT dovršio je četvrtu fazu transformacije Queens Boulevarda – od Yellowstone Boulevarda do Union Turnpikea u Forest Hillsu. Projekt je uključio zaštićene biciklističke staze, nove pješačke površine i preuređene skretne trake (slip lanes), čime su ozljede pješaka smanjene za 45 %, a ukupan broj ozljeda u prometnim nesrećama za 20 %.
Stjepan Felber | Ekovjesnik