Potrošači - Walkers 1 : 0

Walkers usvaja program recikliranja ambalaže uslijed rastućeg pritiska javnosti

Nakon poštanskog sandučića prepunog vlastite prazne ambalaže, poznati britanski proizvođač čipsa Walkers pokrenuo je besplatan program sakupljanja i recikliranja praznih plastičnih vrećica te se obvezao ambalažu učiniti okolišno prihvatljivom do 2025. godine. Walkers je time samo dijelom umirio nezadovoljne potrošače, koji i dalje pomno prate najavljeni program recikliranja ambalaže i njezinog redizajniranja.

Pokretanje besplatnog programa recikliranja

Online peticija, koju od prije par tjedana redovito prate i prenose svjetski mediji te koja poziva poznatog britanskog proizvođača čipsa Walkers na usvajanje održivije metode proizvodnje pakiranja koja će se moći reciklirati, urodila je plodom. Naime, nakon što su potrošači i zagovornici zaštite okoliša poslali na adresu ovog proizvođača na stotine tisuća praznih Walkers vrećica čipsa, tvrtka u vlasništvu PepsiCo osmislila je i pokrenula besplatnu inicijativu za recikliranje istih, koja uključuje prikupljanje i ponovnu upotrebu iskorištene plastične ambalaže.

Početni plan Walkersa bio je usvajanje boljeg rješenja za pakiranje njihovog hrskavog proizvoda do 2025. godine, no veliki pritisak potrošača i medija rezultirao je bržim poduzimanjem određenih koraka pa je menadžment tvrtke odlučio odmah promijeniti ambalažu!

„Naša nova Walkers inicijativa za recikliranje započinje već sada s rješavanjem problema plastične ambalaže, prenamjenom iskorištenih plastičnih vrećica čipsa u razne potrebne artikle koji se koriste svaki dan“, naveo je Ian Ellington, direktor PepsiCo U.K.

Od prosinca ove godine, potrošači će praznu vrećicu čipsa bilo kojeg proizvođača moći odložiti preko tvrtke za recikliranje TerraCycle. Ova tvrtka je diljem zemlje već počela postavljati kontejnere za odlaganje i sakupljanje plastičnih vrećica te dodatno uvodi besplatan sustav povrata prazne ambalaže, u omotnici ili kutiji, i to bez ikakvih troškova poštarine.

Otkako je objavljeno da svake minute proizvede preko 7.000 vrećica čipsa koje nije moguće reciklirati, Walkers je pod strogim nadzorom javnosti. Te prazne vrećice u konačnici završavaju na odlagalištima otpada i tako ulaze u okoliš, a prema procjeni oko šest milijardi vrećica čipsa  godišnje završi u oceanima.

Podrška Royal Maila i Recycle Now programa

Snažna reakcija potrošača i ostalih kritičara rezultirala je izjavom britanske pošte Royal Mail upućene potrošačima čipsa s molbom da prestanu slati prazna pakiranja, unatoč tome što podržavaju i poštuju ovaj pokret, jer njihovo masovno slanje smanjuje učinkovitost usluge.

„Dijelimo zabrinutost ljudi o količini plastike u okolišu i radimo na nizu kratkoročnih i dugoročnih rješenja za smanjenje utjecaja naše ambalaže na okoliš“, izjavio je Ellington. Walkers tvrdi da je njegovu ambalažu zapravo moguće tehnički reciklirati, „no do sada se ona nije odvojeno sakupljala i reciklirala.“

Međutim, prema programu Recycle Now, koji je osmislio savjetodavni odbor za otpad Wrap, a financira ga britanska vlada, prethodni navod tvrtke Walker ne opisuje realno stanje stvari. Savjetodavno tijelo izvještava da se ni jedna od proizvedenih Walkers vrećica ne može reciklirati te da bi tvrtka trebala biti usmjerena na vrstu i količinu otpada koji stvara, a ne na njegovo naknadno recikliranje.

Walkers i dalje pod budnim okom javnosti

Članovi 38 Degrees pokreta, koji uključuje više od 332 tisuće potpisnika peticije, budno prate poslovanje tvrtke Walkers i njezin plan prenamjene prikupljene otpadne ambalaže.

„Drago nam je što će Walkers odsad koristiti vrećice čipsa koje se mogu reciklirati“, rekao je David Babbs, izvršni direktor online kampanje.

„To je dokaz da pritisak javnosti može natjerati velike proizvođače na uvođenje novih mjera sprječavanja nastajanja i zbrinjavanja otpada te na pomak ka održivoj proizvodnji. No, ne zaboravimo da Walkers i dalje ima puno toga za napraviti ako želi zadržati javnost i kritičare po strani. Iako, vjerujem da će javnost i dalje promatrati i pratiti poznatog proizvođača čipsa kako bi se uvjerila da je nova shema recikliranja primijenjena te da funkcionira. I, što je najvažnije, Walkers mora napraviti svoja pakiranja za čips takvima da se mogu u potpunosti reciklirati daleko prije 2025. godine“, dodaje Babbs.

Barbara Kalebić / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

30 milijuna komada „R-Coeur“ staklene ambalaže za poticanje ponovne upotrebe

Od svibnja 2025. više od 16 milijuna Francuza moći će kupovati potrošačke proizvode u staklenoj ambalaži za višekratnu upotrebu u supermarketima četiri regije „Velikog sjeverozapada“. Riječ je o prvom koraku prema uvođenju ponovne upotrebe staklene ambalaže na nacionalnoj razini u okviru projekta ReUse, koji je s ciljem ubrzavanja transformacije načina proizvodnje, distribucije i potrošnje pokrenuo Citeo.

Vraćanje praznih vrećica čipsa kao protest protiv plastične ambalaže

Poštanski sandučić britanskog proizvođača čipsa Walkers preplavljen je isporukama prazne ambalaže. Online peticija, koju je potpisalo više od 312.000 potpisnika, potiče na povrat praznih vrećica ovog čipsa proizvođaču u znak protesta protiv dizajna plastične ambalaže koja se ne može reciklirati.

Od trgovačkih lanaca traži se smanjenje upotrebe beskorisne plastike

Ogromna količina jednokratne plastične ambalaže koristi se za pakiranje voća i povrća; čak i hrana s vlastitom prirodnom zaštitom ponekad dolazi s dodatnim plastičnim omotom! To je beskorisna plastika koja se bacanjem gomila u našim oceanima i prijeti morskom životinjskom i biljnom svijetu, ali i ljudskom zdravlju.

Vrijeme je za PLASTIC ATTACK!

Akcije građana protiv prekomjernog korištenja plastične ambalaže u supermarketima održale su se nakon Ujedinjenog Kraljevstva i u brojnim drugim europskim i svjetskim zemljama. Danas je ta globalna akcija održana i u francuskim trgovinama gdje su potrošači pozvani da svu suvišnu plastičnu ambalažu ostave na izlazu iz supermarketa.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER