Vraćanje praznih vrećica čipsa kao protest protiv plastične ambalaže

Vrijeme je da proizvođači hrane preuzmu odgovornost za svoju neodrživu ambalažu

Poštanski sandučić britanskog proizvođača čipsa Walkers preplavljen je isporukama prazne ambalaže. Online peticija, koju je potpisalo više od 312.000 potpisnika, potiče na povrat praznih vrećica ovog čipsa proizvođaču u znak protesta protiv dizajna plastične ambalaže koja se ne može reciklirati.

Opasan otpad nakon grickanja nezdrave hrane

Većina pakiranja čipsa izrađena je od metalizirane plastike koja se ne može reciklirati ili kompostirati, a takva vrsta otpada i to u potpunosti nepromijenjena pronađena je okolišu čak 33 godine nakon korištenja! Samo u Velikoj Britaniji godišnje se konzumira šest milijardi vrećica čipsa, a Walkers  svakodnevno na tržište plasira nevjerojatnih 11 milijuna vrećica!

„Današnjom brzinom proizvodnje, a time i potrošnje čipsa, za 33 godine ćemo na odlagalištima i/ili u oceanima imati 200 milijardi plastičnih vrećica!  Mnoge od njih progutat će kopnene životinje, ribe ili ptice, što će dovesti do njihovog gušenja i polaganog ugibanja“, navodi organizator online peticije Geraint Ashcroft.

Poštanski sandučići prepuni praznih vrećica od čipsa

Slanje vrećica Walkersu jedan je od načina poticanja odgovornog poslovanja tvrtke po pitanju ambalaže proizvoda te stvaranja boljeg dizajna istih. Budući da Walkers ima „freepost“ adresu, britanska pošta Royal Mail dužna je isporučiti sve što je ispravno adresirano – čak i ako je to samo prazna vrećica od čipsa.

Britanska pošta nije bila oduševljena tom idejom, pa je zatražila od sudionika da svoje vrećice čipsa ipak stavljaju u omotnicu kako bi omogućili njihovo lakše dostavljanje.

Kritičari peticije na Twitteru sumnjaju u logiku kupovanja proizvoda kako bi se zatim prosvjedovalo protiv njegovog proizvođača i sugeriraju da bi potpuno odricanje čipsa bila najbolja opcija, ne samo za okoliš, već i za ljudsko zdravlje. No, s druge strane, oni koji podržavaju ovu kampanju ističu kako nitko nije rekao da se čips kupuje posebno u svrhu protesta.

Tvrtka Walkers je prije par dana priopćila kako će svoju plastičnu ambalažu „osloboditi“ plastike do 2025. godine. „Primili smo određen broj vraćenih omota svog proizvoda i prepoznali uloženi trud u preusmjeravanje pozornosti na problem našeg ambalažnog otpada. Povratni omoti od čipsa upotrijebit će se u svrhu istraživanja koje provodimo, budući da radimo na poboljšanju mogućnosti recikliranja naših ambalaža“, navode iz tvrtke Walkers.

2025. godina čini se zastrašujuće daleko za rješavanje problema koji nas trenutno pritišće. Kao što je moderator TreeHuggera istaknuo: „Zašto im je potrebno sedam godina da shvate kako su papirnate vrećice premazane voskom način na koji bi se čips trebao pakirati“. Jared Livesey, jedan od pristaša kampanje, izjavio je na Twitteru kako je rok za uvođenje neplastične ambalaže do 2025. godine predug, a Walkersu je poručio da proizvode četiri milijarde plastičnih nerazgradivih pakiranja godišnje te im ih on nakon korištenja vraća kako bi se pobrinuli za vlastiti otpad.

Promjenama u dizajnu do održive ambalaže

Bit će zanimljivo vidjeti krajnji ishod ove peticije, no ona svakako ukazuje na bitan pomak u načinu na koji ljudi razmišljaju o ambalažnom otpadu. Prehrambena industrija već godinama optužuje potrošače zbog njihovih loših reciklažnih navika, ali realno gledajući to nije pošteno i ne drži vodu. Ono s čime se stvarno bavimo jest loš dizajn same proizvodne ambalaže, kojem bi trebalo posvetiti više pažnje na samom mjestu proizvodnje kako bi se već unaprijed isplaniralo odgovarajuće i zadovoljavajuće zbrinjavanje iste.  

Štoviše, pritisak potrošača na proizvođače s ciljem promjene njihovog lošeg načina proizvodnje i prelaska na održivu ambalažu uz postizanje i održavanje ciljeva kružnog gospodarstva, može smanjiti probleme svih karika proizvodnog i potrošačkog lanca po pitanju otpada i onečišćenja okoliša. Vrijeme je da proizvođači hrane preuzmu odgovornost za svoju neodrživu ambalažu, a mi potrošači ih na to svakako možemo natjerati!

Barbara Kalebić / Ekovjesnik 

 

>>> Pročitajte još >>> Vrijeme je za PLASTIC ATTACK!

 

VEZANE VIJESTI

30 milijuna komada „R-Coeur“ staklene ambalaže za poticanje ponovne upotrebe

Od svibnja 2025. više od 16 milijuna Francuza moći će kupovati potrošačke proizvode u staklenoj ambalaži za višekratnu upotrebu u supermarketima četiri regije „Velikog sjeverozapada“. Riječ je o prvom koraku prema uvođenju ponovne upotrebe staklene ambalaže na nacionalnoj razini u okviru projekta ReUse, koji je s ciljem ubrzavanja transformacije načina proizvodnje, distribucije i potrošnje pokrenuo Citeo.

Potrošači - Walkers 1 : 0

Nakon poštanskog sandučića prepunog vlastite prazne ambalaže, poznati britanski proizvođač čipsa Walkers pokrenuo je besplatan program sakupljanja i recikliranja praznih plastičnih vrećica te se obvezao ambalažu učiniti okolišno prihvatljivom do 2025. godine. Walkers je time samo dijelom umirio nezadovoljne potrošače, koji i dalje pomno prate najavljeni program recikliranja ambalaže i njezinog redizajniranja.

Od trgovačkih lanaca traži se smanjenje upotrebe beskorisne plastike

Ogromna količina jednokratne plastične ambalaže koristi se za pakiranje voća i povrća; čak i hrana s vlastitom prirodnom zaštitom ponekad dolazi s dodatnim plastičnim omotom! To je beskorisna plastika koja se bacanjem gomila u našim oceanima i prijeti morskom životinjskom i biljnom svijetu, ali i ljudskom zdravlju.

Vrijeme je za PLASTIC ATTACK!

Akcije građana protiv prekomjernog korištenja plastične ambalaže u supermarketima održale su se nakon Ujedinjenog Kraljevstva i u brojnim drugim europskim i svjetskim zemljama. Danas je ta globalna akcija održana i u francuskim trgovinama gdje su potrošači pozvani da svu suvišnu plastičnu ambalažu ostave na izlazu iz supermarketa.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER