Povratak zaboravljene dalmatinske brodske veze
Malo nam je dugo trebalo
Nova polugodišnja brzobrodska linija iz Splita za Šibenik i Zadar trebala bi započeti 1. travnja 2019. godine, a njeno uvođenje predstavlja svojevrstan, makar i djelomičan povratak izravnih linija između tih triju luka kojima se putovalo još prije 120 godina.
Kako javlja Slobodna Dalmacija, ovu sezonsku brzobrodsku liniju trebao bi održavati katamaran u aranžmanu šibenske tvrtke Envira, osnovane u srpnju prošle godine, iza koje od rujna stoji norveška kompanija Vidar Hop Rederier. Ako državna Agencija za obalni linijski pomorski promet u konačnici potvrdi plovidbeni red, ta će se linija održavati „bez obveze javne usluge“, što znači da brodar ne može tražiti državnu subvenciju, ali smije samostalno kreirati pojedine uvjete na ciljanoj relaciji.
Planirano je da se na brzobrodskoj liniji od Splita prema Šibeniku i Zadru plovi svakodnevno u razdoblju od 1. travnja do 31. listopada sljedeće godine. Polazak iz Splita za Šibenik bio bi u 9 sati, nastavak plovidbe iz Šibenika za Zadar u 10.35 sati, dok bi se na zadarsku rivu stiglo u 12.40. Iz Zadra prema Šibeniku isplovljavalo bi se u 17.30, a iz Šibenika za Split u 19.35, s očekivanim terminom dolaska u 21.10.
Zadar - Morske orgulje / Creative Commons - Pixabay
Prema objavljenom cjeniku, putnička karta na najduljoj relaciji od Splita do Zadra ili obratno koštat će 158 kuna, dok će za relacije od Splita do Šibenika i od Šibenika do Zadra trebati izdvojiti po 110 kuna.
Navedeni iznosi bit će viši od aktualnih cijena autobusnih karata na istim relacijama, ali aduti u rukavu norveško-šibenske kompanije zasigurno će biti brzina dolaska do odredišta, neusporedivo manji broj (pri)stajanja i doživljaj plovidbe sjevernodalmatinskim akvatorijem.
Uvođenje sezonske brzobrodske linije koja će povezivati tri dalmatinska grada predstavlja svojevrstan, makar i djelomičan povratak izravnih linija između tih triju luka kojima se putovalo još prije 120 godina.
Slobodna Dalmacija / Ekovjesnik