Možete li zamisliti plaćanje čokolade otpadom?

U Londonu je to moguće! OK, bilo je moguće do proglašenja pandemije koronavirusa jer je pop-up trgovina britanskog proizvođača čokolade Montezuma’s do daljnjeg zatvorena.

18. ožujka ipak nismo obilježili treći Svjetski dan recikliranja ♻️ Iako se trenutno bavimo drugim problemima, ne smijemo zaboraviti na problem otpada i potrebe njegovog zbrinjavanja!

Britanski proizvođač čokolade Montezuma’s je početkom mjeseca ožujka pozivao sve svoje kupce da iskuse slatku stranu ekološkog načina života i to na njihovom novootvorenom prodajnom mjestu u londonskom Covent Gardenu.

  • Pop-up trgovina Montezuma’s čokolade u londonskom Covent Gardenu / Foto: Montezuma’s

Povod ovoj nesvakidašnjoj akciji, tijekom koje su londonski potrošači iskorištenu jednokratnu ambalažu mogli zamijeniti za najfiniju čokoladu, bilo je predstavljanje novog održivog pakiranja ovog britanskog brenda. Tako su kupci čokoladnih proizvoda Montezuma’s u njihovoj pop-up trgovini u londonskom Covent Gardenu mogli predati iskorištenu ambalažu nekih prehrambenih proizvoda koji su najveći krivci za gomilanje otpada na odlagalištima u Velikoj Britaniji. Riječ je, primjerice, o jednokratnim posudama za salate i juhe, omotima sendviča, posudama od izuzetno štetne i teško reciklabilne crne plastike, čašama, limenkama i bocama za razne napitke.

  • Jestiva „skulptura“ izrađena u obliku spremnika punog nereciklabilnog otpada / Foto: Montezuma’s

U Montezuminoj pop-up trgovini postavljena je i potpuno jestiva „skulptura“ izrađena u obliku spremnika punog nereciklabilnog otpada, čime se htjelo upozoriti na velike količine nerecikliranog otpada koji svake godine završi na odlagalištima ove zemlje. A riječ je o 15 milijuna tona otpada!

Iako je izgledala kao hrpa otpada, ova se „skulptura“ sastojala od najfinijih čokoladnih proizvoda izrađenih od klasične Montezumine bijele čokolade, ispunjene tartufima i ručno oslikane za dobivanje realističnog izgleda otpada. Sve što su pravi obožavatelji čokolade trebali učiniti kako bi došli do Montezumine fine čokolade bilo je predati jednokratne posude za hranu i ostalu ambalažu kako bi time dokazali svoju ekološku osviještenost te spremnost na recikliranje.

Naime, ovaj je britanski brend početkom godine dizajnirao i pokrenuo proizvodnju potpuno nove ambalaže svojih slatkih proizvoda koja je pogodna za 100-postotno recikliranje i kompostiranje, što je ujedno prvi takav slučaj među britanskim proizvođačima čokolade.

Projekt proizvodnje nove reciklabilne ambalaže pokrenut je nakon što su detaljno proučeni svi aspekti procesa pakiranja. Osim upotrebe tinta, ljepila, naljepnica i vrpci koji se mogu reciklirati, najprodavaniji Montezuma's čokoladni prutići od sada se prodaju isključivo u papirnatoj ambalaži čime je u potpunosti napuštena dosadašnja upotreba štetnih i nereciklabilnih vrećica te omota od metalizirane plastike.

  • Londonski su potrošači iskorištenu jednokratnu ambalažu mogli zamijeniti za najfiniju Montezuma's čokoladu. / Foto: Montezuma’s

„Vjerujemo da čokolada treba blagotvorno utjecati samo na osobu koja je jede, a ne i na okoliš ili na one koji proizvode sastojke koji je čine", rekao je Bruce Alexander, izvršni direktor Montezuma's.

„Izuzetno smo ponosni što smo prvi britanski proizvođač čokolade koji je ponudio 100-postotnu održivu ambalažu svih naših proizvoda. Ozbiljno smo pristupili dizajniranju naše nove ambalaže te smo napravili najviše što smo mogli kako bismo utjecali na smanjenje količine otpada naših proizvoda. Nadamo se da će naša nova 100-postotna ekološka ambalaža i pokretanje naše nove pop-up trgovine nadahnuti ljude na bolji izbor kada je riječ o hrani. Ako svatko od nas napravi malu promjenu u svom životu, pozitivan utjecaj na zaštitu okoliša bit će uistinu velik.“ – zaključio je Bruce Alexander.

S.F. / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

30 milijuna komada „R-Coeur“ staklene ambalaže za poticanje ponovne upotrebe

Od svibnja 2025. više od 16 milijuna Francuza moći će kupovati potrošačke proizvode u staklenoj ambalaži za višekratnu upotrebu u supermarketima četiri regije „Velikog sjeverozapada“. Riječ je o prvom koraku prema uvođenju ponovne upotrebe staklene ambalaže na nacionalnoj razini u okviru projekta ReUse, koji je s ciljem ubrzavanja transformacije načina proizvodnje, distribucije i potrošnje pokrenuo Citeo.

Tesco je svjestan sve veće ekološke osviještenosti svojih kupaca

Britanski lanac trgovina Tesco provodi najučinkovitije mjere štednje i udvostručuje svoje napore u borbi protiv plastike za jednokratnu plastiku. The Guardian izvještava o namjeri uklanjanja proizvoda s pretjeranim plastičnim pakiranjima s polica Tescovih trgovina te najavi prestanka korištenja teško reciklabilne crne plastike za pakiranje gotovih jela do kraja ove godine.

Višekratne vrećice dodatno pogoršale problem plastičnog otpada

U britanskim trgovinama prodaju se vrećice za višekratnu upotrebu, popularno nazvane Bags for life, a kupci ih mogu besplatno zamijeniti kada se istroše. No, čini se da je zamjena jednog plastičnog proizvoda drugim zapravo uzrokovala još veći problem.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER