Grad Dubrovnik uvodi nova komunalna pravila
Reda mora biti!
Gradskom vijeću Grada Dubrovnika na izglasavanje je upućen prijedlog nove Odluke o komunalnom redu. Njime se, primjerice, smanjuje broj dostavnih vozila koja mogu prometovati povijesnom jezgrom grada te predviđa novi režim prometa pješačkim zonama.
Dubrovački gradonačelnik Mato Franković uputio je Gradskom vijeću Grada Dubrovnika na izglasavanje prijedlog nove Odluke o komunalnom redu kojom se želi smanjiti broj dostavnih vozila koja ulaze u povijesnu jezgru te predviđa novi režim prometa pješačkim zonama, prema kojem će po Stradunu moći prometovati samo elektrovučna vozila i karići. Također, u razdoblju od 7:30 do 8:00 sati u cijeloj povijesnoj jezgri će se radi zaštite sigurnosti djece za vrijeme odlaska u školu zabraniti promet svim vozilima, uključujući i elektrovučne. Istovremeno, povijesna jezgra će se zaštititi od posljedica prometovanja motornih vozila.
Isto tako, prijedlogom je detaljno regulirano postavljanje opreme i uređaja na vanjske dijelove zgrada, posebice bankomata, a ugrađene su i konzervatorske smjernice za njihovo postavljanje u povijesnoj jezgri. Nova Odluka o komunalnom redu regulira i postavljanje baznih stanica te komunikacijskih antena mobilnih operatera na vanjskim dijelovima zgrada, dok je u povijesnoj jezgri njihovo postavljanje zabranjeno.
Vlasnicima klimatizacijskih uređaja u povijesnoj jezgri daje se rok prilagodbe od pet godina da promijene sve klimatizacijske uređaje na način da ne budu vidljivi s javne površine. Grad Dubrovnik će u suradnji s Konzervatorskim odjelom i Zavodom za obnovu financirati projekt i postavljanje klimatizacijskih uređaja, a vlasnici će snositi troškove nabavke novih.
- Stradunom će ubuduće moći prometovati isključivo električna vozila i karići, a s javnih površina uklonit će se klimatizacijski uređaji. / Foto: Grad Dubrovnik
Sukladno novom Zakonu o komunalnom gospodarstvu komunalnim redarima je omogućeno utvrđivanje identiteta građana prikupljanjem njihovih osobnih podataka. Tako će moći zatražiti i pregledati isprave stranaka i drugih osoba nazočnih pri nadzoru, zatražiti točne i potpune podatke pisanim putem od stranke te prikupljati dokaze i utvrđivati činjenično stanje fotografiranjem, snimanjem i na drugi odgovarajući način. Ove izmjene pridonijet će jasnije uređenom pravnom položaju komunalnih redara te su propisane sankcije za ometanje komunalnog redara u provedbi nadzora i za onemogućavanje pregleda isprava.
Kako navode u Gradu Dubrovniku, s obzirom na važnost Odluke o komunalnom redu u djelovanju lokalne samouprave i životu građana, tijekom studenog i prosinca 2019. te svibnja i lipnja 2020. provedena su dva savjetovanja sa zainteresiranom javnošću. Na postojeći nacrt odluke građani, udruge i mjesni odbori su u dva navrata izrazili ukupno 35 pojedinačnih prijedloga te dva načelna mišljena, nakon čega je izrađen novi prijedlog akta.
Novu Odluku o komunalnom redu potrebno je donijeti radi usklađenja s novim Zakonom o komunalnom gospodarstvu, učinkovitijeg provođenja komunalnog reda i mjera za njegovo održavanje te očuvanja javnog prostora i vizualnog identiteta Grada. 32. sjednica Gradskog vijeća održat će se u ponedjeljak 14. rujna.
Grad Dubrovnik / Ekovjesnik