Tramvaj zvan 20 godina čežnje: dva desetljeća bez novih pruga

Širenje tramvajske mreže u Zagrebu pod Milanom Bandićem zapostavljeno kao nikada do sada

Aktivisti i aktivistkinje Zelene akcije danas su povodom obilježavanja Svjetskog dana bez automobila zatražili proširenje zagrebačke tramvajske mreže, nakon što je prošlo već 20 godina od kada su izgrađeni posljednji metri tramvajske pruge.

Otkako je u Zagreb uveden prvi tramvaj, prije gotovo 130 godina, nikada još nije prošlo toliko vremena bez izgradnje novih pruga. Aktivisti su prosvjednim performansom u Heinzelovoj ulici ukazali kako je to rezultat politike Milana Bandića koji je cijelo to vrijeme gradonačelnik Zagreba.

Na akciju su donijeli 10-metarski transparent u obliku tramvaja, s porukom „Tramvaj zvan 20 godina čežnje“ te s njime hodali po Heinzelovoj ulici, simulirajući vožnju tramvaja. Na toj trasi se GUP-om i drugim planovima već godinama planira izgradnja tramvajske pruge. Prostor za infrastrukturu najvećim je dijelom već rezerviran i u vlasništvu Grada te nema potrebe za rušenje objekata.

  • Foto: Zelena akcija

Uz Heinzelovu i Radničku cestu u posljednjih 15-ak godina izgrađen je velik broj zgrada primarno poslovne namjene i jasno je kako bi od ove tramvajske linije mnogo ljudi imalo koristi. Slična je situacija i u Novom Zagrebu gdje odavno postoji plan izgradnje nove tramvajske pruge od okretišta u Zapruđu do Dugava i zatim Vatikanskom ulicom na zapad do Sloboštine, a po nekim planovima i dalje na zapad.

„Primjera ima još, a odsustvo njihove realizacije pokazuju kako je širenje tramvajske mreže u Zagrebu pod Milanom Bandićem zapostavljeno kao nikada do sada. Obećanja o novim prugama su konstantna i prigodničarska, ali konkretni rezultati su nikakvi”, izjavio je Bernard Ivčić iz Zelene akcije. 

Javni prijevoz je izrazito važan kao alternativa korištenju automobila. Uz javni prijevoz, koji bi bio brz, redovan, točan, dostupan i udoban, te uz primjenu adekvatnih mjera prometnog i prostornog planiranja, zagrebački prometni sustav bio bi puno kvalitetniji, a njegov utjecaj na okoliš znatno manji. Za dostupnost i udobnost, veliku ulogu ima upravo razgranata mreža tramvajskih linija koja bi smanjila broj potrebnih presjedanja.

  • Bernard Ivčić iz Zelene akcije / Foto: Zelena akcija

„Gradonačelnik ovakve općekorisne projekte potpuno zanemaruje, dok većinu svoje energije ulaže u prenamjene zemljišta u GUP-u i slične projekte od kojih korist imaju samo pojedinci, a društvo u cjelini štetu“, dodao je Ivčić.

Svjetski dan bez automobila obilježava se svake godine 22. rujna. Cilj je ukazati na negativne posljedice intenzivnog korištenja automobila poput onečišćenja zraka, doprinosa klimatskim promjenama, proizvodnji buke i zauzimanja javnih površina te zagovarati biciklistički, pješački i javni promet.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Zelena akcija: Vlada mora subvencionirati javni prijevoz, ne dim automobila!

„Država treba subvencionirati javni prijevoz i znatno sniziti cijene mjesečnih karata u cijeloj Hrvatskoj, kao nužan odgovor na aktualnu energetsku i financijsku krizu. Tako se ljudima može omogućiti mobilnost po pristupačnim cijenama, a kao alternativa korištenju automobila. Ali, toga među mjerama Vlade RH nema”, izjavio je Bernard Ivčić iz Zelene akcije.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER