Zgazimo zarazu: Bicikl je rješenje za prometne i epidemijske probleme!

Sindikat bicikista poziva građan(k)e na što češće bicikliranje kao mjeru protiv širenja epidemije

Sindikat biciklista pokrenuo je kampanju pod nazivom „Dva kotača od zaraze su jača”. Radi se o kampanji poticanja korištenja bicikla za sva nužna kretanja gradom, koja traje od danas do 24. prosinca 2020., a sufinancirana je iz Gradskog ureda za zdravstvo Grada Zagreba.

„Pozivamo sve građanke i građane Zagreba i Hrvatske na što češće korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva za sva nužna kretanja gradom! Šaljite nam svoje fotografije vožnje biciklom na Facebook eventu ili ih dijelite na društvenim mrežama uz hashtag #zgazimozarazu”, pozivaju iz Sindikata biciklista te navode velike i važne prednosti vožnje biciklom u vrijeme epidemije:

  • pomaže u održavanju fizičke distance
  • smanjuje pritisak na javni gradski prijevoz
  • smanjuje stvaranje gužvi u prometu
  • povećava vlastito psihofizičko zdravlje
  • povećava radnu efikasnost i smanjuje odlaske na bolovanje
  • smanjuje zagađenje zraka, što dodatno doprinosi respiratornom zdravlju opće populacije

Gužve u prometu su svakodnevne i cjelodnevne čime se ne samo zagađuje zrak, nego i usporava javni gradski prijevoz te se onemogućuje prohodnost hitnih službi, što je velik problem pogotovo u vrijeme epidemije. No, problemi su djelomično rješivi pojedinačnim doprinosom i vlastitom odgovornošću na jednostavan način - odabirom bicikla kao prijevoznog sredstva. Svjetska zdravstvena organizacija također je dala preporuku građanima da koriste bicikl za svoja svakodnevna putovanja na posao i u školu, ali i za rekreaciju kako bi se očuvalo fizičko i mentalno zdravlje, koje je osobito ugroženo upravo zbog preporučene izolacije.

>>> Pročitajte još >>> Kako je Covid-19 diljem Europe potaknuo ulaganja u biciklističku infrastrukturu

Iz Sindikata biciklista ponavljaju kako su u proljetnom lockdownu pozivali donosioce odluka na prenamjenu prometnih površina, odnosno da omoguće pješacima i biciklistima dodatne prometne koridore kako bi se zadovoljilo održavanje fizičke distance, smanjio pritisak na javni prijevoz, smanjile gužve i izbjegla opasnost od pada dijelova oštećenih zgrada poslije potresa u Zagrebu. Nažalost, to se nije dogodilo, iako su, kažu, pripremili i jednostavne smjernice temeljene na primjerima europskih i svjetskih gradova.

„Ovim putem ponovno pozivamo Vladu, Stožer, HZJZ i lokalne vlasti da prepoznaju poticanje sigurnog bicikliranja i pješačenja kao mjeru suzbijanja epidemije. Dodatno, lokalne vlasti pozivamo da se biciklističke prometne površine redovito čiste i drže prohodnima kako bi vožnja bila sigurna te ne bi dolazilo do dodatnih pritisaka na zdravstveni sustav uslijed potencijalnih nesreća uzrokovanih guranjem pješaka i biciklista na uski prostor nogostupa”, poručuju iz Sindikata biciklista.

>>> Pročitajte još >>> Beč vs. Zagreb - Mobilnost u doba pandemije koronavirusa

Također pozivaju sve da prilikom vožnje biciklom budu oprezni u prometu, pogotovo prilikom prolaska kroz križanja, poštuju prometna pravila, budu obazrivi prema pješacima i da koriste zakonski obavezna svjetla noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti (magla, snježne padaline).

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Argentinierstraße: U Beču otvorena prva biciklistička ulica prema nizozemskom modelu

Ulica Argentinierstraße u četvrtom bečkom okrugu Wieden oplemenjena je sa 70 novih stabala i 2800 m² zelenih površina nastalih uklanjanjem asfalta. Koncept prve bečke biciklističke ulice prema nizozemskom modelu postavlja nove standarde u Austriji, a središte grada dobilo je važnu biciklističku vezu s novim stambenim naseljima koji niču južno od Glavnog kolodvora.

Dan zimskog bicikliranja na posao 2022.

Iako su ove godine kanadski inicijatori Svjetskog dana zimskog bicikliranja na posao (Winter Bike To Work Day) odlučili predahnuti od njegovog obilježavanja, Sindikat biciklista odlučio je nagraditi zagrebačke biciklist(ic)e koji od bicikliranja ne odustaju ni u zimskim mjesecima.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER