18. siječnja počinje nastava, jesu li ulice zagrebačkog Donjeg grada sigurne za kretanje?

Dokad će pješaci i biciklisti biti drugorazredni građani?

Nadležni u gradskim uredima i dalje su pošteđeni bilo kakve odgovornosti i sankcija za svjesno dovođenje u opasnost svojih građana i nepoštivanje zakona, tvrde u Sindikatu biciklista.

Zahvaljujući inicijativi roditelja koji su pokrenuli peticiju za siguran put do škola, koju i u dalje možete potpisati putem sljedeće poveznice, zbog početka nastave u ponedjeljak 18. siječnja, proteklog su se tjedna u središtu Zagreba intenzivno uklanjali dijelovi zgrada koji su prijetili urušavanjem, a postavljeno je i nekoliko zaštitnih nadstrešnica na najkritičnijim lokacijama.

Na Ekovjesniku smo više puta upozoravali na nužnost proširenja donjogradske pješačke zone te ukazivali na primjere prilagodbe prometa i prenamjene prometnih površina u europskim i svjetskim gradovima koji su se pokazali vrlo uspješnima u borbi protiv pandemije te, još važnije, predstavljaju i dugoročne uvjete za povećanje kvalitete života i zaštitu zdravlja građana. Potreba prenamjene dijelova kolnika u pješačke i biciklističke površine najizraženija je u području zagrebačkog Donjeg grada gdje građanima nakon nedavnih potresa prijeti opasnost zbog pada oštećenih dijelova zgrada. Od potresa je prošlo gotovo 10 mjeseci, no Grad Zagreb ne samo da nije slijedio primjer ostalih europskih metropola ili pokazao i najmanju zabrinutost za dobrobit vlastitih građana, već su pješaci, biciklisti, učenici, stariji građani te svi ostali i dalje prepušteni sami sebi.

Sindikat biciklista upozorava kako su biciklističke staze širom Donjeg grada, iako nepropisne i stihijski iscrtane na uskim nogostupima, sada potpuno neupotrebljive.

>>> Pročitajte još >>> Sindikat biciklista traži prenamjenu prometnih površina za ublažavanje posljedica pandemije

„Biciklisti su suočeni s izborom: izložiti se opasnosti i izaći na kolnik gdje ne postoji nikakva signalizacija koja bi vozače automobila upozorila na njihovu prisutnost i pritom formalno činiti prekršaj podložan kazni ili se gurati s pješacima na prostoru nogostupa još užem nego je bio prije“, kažu u Sindikatu biciklista te dodaju kako su nadležni u gradskim uredima i dalje pošteđeni bilo kakve odgovornosti i sankcija za svjesno dovođenje u opasnost svojih građana i nepoštivanje zakona.

Naime, Sindikat biciklista navodi kako je Grad Zagreb prema rješenju iz studenog 2019. bio obvezan realizirati „Prometni elaborat za uspostavu prometnih površina za zajedničko odvijanje biciklističkog i motornog prometa na području Gradske četvrti Donji grad“, ukloniti sve nepropisne staze s nogostupa te kolnike označiti propisanom signalizacijom.

Osim na području Mjesnog odbora Kralj Zvonimir, gdje je realizacija uslijedila iscrtavanjem plavih oznaka s preporučenom brzinom za dijeljeni promet (30 km/h) tek u srpnju prošle godine, elaborat nije zaživio u drugim ulicama Donjeg grada. Podsjetimo, rok za provedbu bio je 15 dana od dana izvršnosti navedenog Rješenja.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Stručnjaci upozoravaju na sve veći broj djece i mladih koji piju zaslađena pića

Nova analiza prehrambenih navika djece i adolescenata iz 185 zemalja svijeta otkrila je da su 2018. mladi u prosjeku konzumirali gotovo 23 posto više zaslađenih pića u  odnosu na 1990. godinu. „Naša otkrića trebala bi izazvati uzbunu u gotovo svakoj naciji u svijetu“, ističu istraživači sa Sveučilišta Tufts u Bostonu.

Zagreb: Peticija za siguran put do škola

Zakonska je i ustavna obveza nadležnih institucija brinuti o životu i sigurnosti učenika, učitelja i građana te učiniti sve kako bi učenici sigurno dolazili u školu i u njima bili sigurni, navodi se u tekstu peticije.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER