Strasbourg: Od rujna javni prijevoz besplatan za djecu mlađu od 18 godina

Četveročlana obitelj s dvoje školske djece mogla bi godišnje uštedjeti minimalno 550 eura

Dugo očekivana mjera ima za cilj pomoći u ublažavanju klimatskih promjena, ali i poboljšati kupovnu moć stanovnika ovog francuskog grada

Dugo najavljivana i očekivana mjera sada je i službeno potvrđena od strane gradske uprave, a očekuje se da će biti glatko izglasana ovog petka na gradskom vijeću. Predizborno obećanje zelene gradonačelnice Strasbourga Jeanne Barseghian (Zeleni / EELV), odluka o uvođenju besplatnog javnog prijevoza za osobe mlađe od 18 godina, trebala bi tako stupiti na snagu 1. rujna 2021. na čitavom metropolitanskom području Strasbourga.

Zeleno čelništvo druge prijestolnice Europske unije trudi se poboljšati kvalitetu zraka poticanjem stanovništva na smanjenje upotrebe automobila te veće korištenje javnog prijevoza i održivih oblika mobilnosti kako bi se omogućio „snažan zaokret te konkretan i opipljiv doprinos uspostavi zone niskih emisija“. No, ova mjera također ima za cilj poboljšati kupovnu moć stanovnika, odnosno obitelji sa školskom djecom jer se procjenjuje kako bi „par s godišnjim prihodom od 29.550 eura, protuvrijednosti dvije minimalne plaće, i s dvoje malodobne djece, mogao uštedjeti dodatnih 550 eura.“

Gotovo 80.000 mladih

Strasbourg je 2019. godine imao više od 30.000 mladih pretplatnika – korisnika usluga javnog prijevoznika Compagnie des transports strasbourgeois (CTS), što čini gotovo 22 % od ukupnog broja, no procjenjuje se kako na metropolitanskom području Strasbourga ima čak 80.000 mladih. Oni će zahvaljujući ovoj odluci od 1. rujna moći besplatno koristiti javni prijevoz, kao i regionalne TER vlakove (Transport express régional).

Troškovi besplatnog prijevoza se procjenjuju na iznos između šest i osam milijuna eura godišnje, što je svakako visok iznos koji bi se trebao financirati iz gradskog proračuna za mobilnost. Unatoč tome, iz gradske uprave tvrde kako se cijene javnog prijevoza neće povećavati, a tijekom sljedećih mjeseci razmotrit će se uvođenje nove sheme javnog prijevoza i pretplatničkih karata.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Webinar „Doprinos željeznice održivoj mobilnosti“

Kakav razvoj željeznice predviđa Europska unija, kakav javni prijevoz građani zaslužuju, je li prosječnom putniku veći problem sporost vlakova ili njihova nepouzdanost te kako to promijeniti – pitanja su o kojima će se razgovarati tijekom drugog ovogodišnjeg tematskog webinara u organizaciji ODRAZ-a, tajništva mreže CIVINET Slovenija-Hrvatska-JIE.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER