Osijek ima najrazvijeniju biciklističku mrežu u Hrvatskoj, a sada i novi sustav javnih bicikala

Osječani i Osječanke jedini u Hrvatskoj mogu birati između tramvaja, autobusa te javnih električnih automobila i bicikala

U srijedu je u Osijeku održana završna konferencija projekta E-mobilnost kojom je predstavljen novi sustav javnih bicikala. S obzirom da Osijek već ima uveden sustav dijeljenja električnih automobila, postao je tako prvi grad u Hrvatskoj koji je značajno unaprijedio kvalitetu javnog prijevoza.

„Sa zadovoljstvom predstavljamo sustav dijeljenih bicikala grada Osijeka. Govorimo o 50 električnih i 125 mehaničkih bicikala koji su raspoređeni na 25 samposlužnih stanica, od kojih je njih 13 sa solarnim panelima“ – kazao je osječki gradonačelnik Ivan Radić.

Riječ je o projektu E-mobilnost koji se provodi kroz ITU mehanizme (Integrirana teritorijalna ulaganja) te jednom od šest strateških projekata Urbane aglomeracije Osijek ukupne vrijednosti 10 milijuna kuna, od čega je čak 8,5 milijuna pokriveno sredstvima iz Kohezijskog fonda Europske unije.

Na svaku samoposlužnu stanicu postavljeno je sedam bicikala koji se mogu unajmiti po principu – registriraj se, otključaj i vozi. Korisnici nakon preuzimanja Nextbike aplikacije i unošenja osobnih podataka te odabira opcije plaćanja - s godišnjom pretplatom ili kreditnom karticom, mehanički ili električni bicikl mogu otključati pomoću aplikacije ili terminala na stanici, a po završetku vožnje eMobi bicikl ponovno vraćaju na predviđeni stalak jedne od stanica.

Osječki gradonačelnik Ivan Radić / Foto: Grad Osijek

Jedna vožnja u trajanju od pola sata stoji 5 kuna za mehanički bicikl, odnosno 10 kuna za električni, a postoji i mogućnost pretplate koja iznosi 100 kuna za sedam dana, odnosno 200 kuna za godinu dana.

Sustavom, kao i za održavanjem stanica i bicikala, upravlja osječka tvrtka Gradski prijevoz putnika d.o.o. Osijek (GPP), koja je u tu svrhu zaposlila pet djelatnika. Uz bicikle je nabavljeno i jedno električno vozilo s prikolicom koje će u noćnim satima prikupljati bicikale ostavljene izvan predviđenih lokacija.

„Grad Osijek na ovaj način postaje prvi grad u Hrvatskoj koji ima sustav dijeljenih električnih automobila i bicikala. Osim rješavanja prometnih gužvi, time rješavamo i problem onečišćenja zraka“, istaknuo je gradonačelnik Radić i dodao kako Grad Osijek trenutačno s tvrtkom GPP provodi i projekt modernizacije tramvajske infrastrukture, nakon čega dolaze novi niskopodni tramvaji, a uskoro i novi autobusi.

„Možemo reći da je kroz električne bicikle i automobile koji će građanima biti na raspolaganju, Grad Osijek definitivno predvodnik ne samo što se tiče javnog prijevoza nego i urbane mobilnosti i zelene tranzicije. Ovim projektom omogućujemo našim sugrađanima da mogu ići na posao ili fakultet i voziti se po gradu javnim biciklima, ali isto tako i turistima da se mogu provozati gradom i vidjeti sve ljepote koje Osijek ima“, dodao je Ivan Radić.

Građanima i građankama Osijeka, kao i posjetiteljima grada, uspostavljanjem novog sustava uz postojeće autobusne i tramvajske linije javni prijevoz tako postaje dostupan u svako doba dana.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Osječani će moći birati prijevoz autobusom, tramvajem ili električnim biciklom

Već u listopadu ove godine Grad Osijek mogao bi krenuti u realizaciju projekta E-mobilnost, koji europskim sredstvima planira provesti s tvrtkom Gradski prijevoz putnika d.o.o. Osijek kao partnerom. Riječ je o projektu koji se provodi kroz ITU mehanizme (Integrirana teritorijalna ulaganja), a pozitivno iskustvo bilo bi podijeljeno s drugim članovima urbane aglomeracije, javlja Glas Slavonije.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER