Hamburg ima ambiciozan cilj smanjenja udjela automobilskog prometa do 2030.

Hamburg namjerava igrati važnu ulogu u tranziciji mobilnosti, i to ne samo na lokalnoj i nacionalnoj, već i na međunarodnoj razini

U nadolazećim godinama Hamburg će se usredotočiti na provedbu biciklističkih projekata i daljnju izgradnju biciklističke infrastrukture, kako u sklopu provedbe Nacionalnog biciklističkog plana 3.0, tako i razvojem lokalnih projekata širenja biciklističke mreže.

Hamburg je postavio vrlo ambiciozne ciljeve razvoja održive mobilnosti u kojima biciklistički promet igra ključnu ulogu, a najavljena su i značajna financijska ulaganja za njihovo postizanje. Senat Hamburga je u razvoj biciklističke infrastrukture 2020. godine uložio oko 87 milijuna eura, a godinu dana kasnije gotovo 91 milijun eura, što predstavlja ulaganje od oko 49 eura po stanovniku godišnje.

Hamburška biciklistička strategija

Hamburg je svoju prvu biciklističku strategiju „Savez za biciklizam“ (Bündnis für den Radverkehr) usvojio još 2016. godine, koja je ažurirana 2022. kako bi uključila i pješački promet. Strategija uključuje niz projekata za poboljšanje biciklističke infrastrukture na kojima surađuje ukupno 28 partnera, a s ciljem osiguranja njihove uspješne provedbe godišnji planovi rada i proračuni izrađuju se u suradnji s relevantnim dionicima u javnoj upravi.

Jedan od ključnih dijelova strategije je projekt Veloroute mreža gradskog biciklističkog prometa, odnosno izgradnja četrnaest glavnih biciklističkih ruta kojima se povezuju različiti dijelovi grada. Po završetku radova ova mreža glavnih biciklističkih ruta imat će ukupnu duljinu od 280 km, od kojih je 190 km već završeno.

Ambiciozan cilj do 2030.

Kao dio širih napora za smanjenje emisija CO2 iz prometa, Hamburg ima za cilj da se do 2030. godine 80 % svih putovanja odvija pješačenjem, vožnjom bicikla ili javnim prijevozom, a samo 20 % osobnim automobilom. Time će se značajno povećati modalni udio aktivnih načina kretanja, budući da je udio automobilskog prometa 2017. godine iznosio 36 %.

Kako bi postigao ovaj ambiciozni cilj, Hamburg planira značajno širenje pješačke infrastrukture i daljnji razvoj gradske biciklističke mreže te integriranog prijevoza. U planu je i povećanje broja Bike+Ride objekata i veća dostupnost parkirališnih mjesta za bicikle, zatim jačanje sustava javnih bicikala koji uključuje teretne bicikle te poticanje razvoja sustava dijeljenja automobila s nultom emisijom. Također, planirana je i provedba trogodišnje marketinške kampanje za promicanje biciklizma.

Grad Hamburg je ove godine postao članom mreže gradova i regija za bicikliste Europske biciklističke federacije (Cities & Regions for Cyclist network – European Cyclist´s Federation- ECF), a valja istaknuti kako će 2025. i 2027. godine biti domaćin svjetskog samita o javnom prijevozu u organizaciji Međunarodne udruge javnog prijevoza (UITP).

  • Veloroute 3 © BWVI

Podsjetimo, Nacionalni biciklistički plan 3.0 (Nationaler Radverkehrsplan 3.0 – NRVP 3.0) je strategija njemačke savezne vlade za promicanje biciklizma u Njemačkoj. Njegova izrada počela je na Nacionalnom biciklističkom kongresu (NRVK) 2019. godine uz aktivno sudjelovanje građana i stručnjaka različitih profila. Plan je usvojen 21. travnja 2021., a potom i predstavljen široj javnosti 27. i 28. travnja 2021. Njime će se diljem zemlje osigurati financiranje projekata u području biciklizma, a javni poziv za podnošenje prijava za financiranje objavljen je u prvom kvartalu 2023. godine.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

250 milijuna eura za provedbu nove biciklističke strategije

Razvoj nove biciklističke infrastrukture i rješenja za sigurno parkiranje bicikala te daljnje ulaganje u sustav javnih bicikala... Cilj nove pariške biciklističke strategije za razdoblje od 2021.-2026. godine je 100-postotni biciklistički grad.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER