Novi Sad dobio prvu pješačko-biciklističku stazu

Staza je uvedena na kraćem dijelu ulice koji predstavlja usko grlo i za bicikliste i za pješake

Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI) apelira na bicikliste da poštuju novopostavljeni prometni znak i uspore na ovoj dionici staze te prednost daju pješacima.

Iako su pješačko-biciklističke staze već ranije predviđene ažuriranim Zakonom o sigurnosti prometa na cestama Republike Srbije, a prometni znak za njih određen 2021. godine, Novi Sad je tek ove godine dobio svoju prvu stazu ove vrste. Kako je izvijestila Novosadska biciklistička ininicijativa (NSBI), nedavno je prva takva staza otvorena u dijelu Jevrejske ulice, na uskom grlu i za pješake i bicikliste.

Prema hrvatskom Pravilniku o biciklističkoj infrastrukturi, koji je stupio na snagu u travnju 2016. godine, „biciklističko-pješačka staza je prometna površina namijenjena za kretanje biciklista i pješaka, izgrađena odvojeno od kolnika i označena odgovarajućom prometnom signalizacijom.“ Slično je određeno i Zakonom o sigurnosti prometa na cestama Republike Srbije (čl. 7., st. 26a) prema kojem je pješačko-biciklistička staza mješovita staza koju koriste pješaci i biciklisti. Za bicikliste vrijedi ograničenje brzine od 10 km/h, kao i obveza da ne ometaju i ne ugrožavaju pješake. Za sve ostalo vrijede ista pravila kao i za biciklističke staze, a sam prometni znak za pješačko-biciklističku stazu razlikuje se od ostalih prometnih znakova za pješačku i/ili biciklističku stazu.

No ipak, u Novosadskoj biciklističkoj inicijativi ističu kako nova staza ne omogućuje sigurno kretanje biciklista. Staza je uvedena na kraćem dijelu Jevrejske ulice, koja je u blizini križanja s Bulevarom Mihajla Pupina vrlo uska te s jedne strane uopće nema biciklističku stazu, a biciklistički promet je izuzetno frekventan. Također, NSBI ističe kako nije jasno kako će biciklisti odrediti kojom se brzinom kreću jer bicikli u pravilu nemaju mjerače brzine. Unatoč tome, NSBI apelira na bicikliste da poštuju novopostavljeni prometni znak i uspore na ovoj dionici staze te prednost daju pješacima.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Novi Sad uvodi subvencije za kupovinu bicikala

Grad Novi Sad rezervirao je proračunska sredstva u visini od osam milijuna dinara (oko pola milijuna kuna), kojima će svojim građanima subvencionirati kupovinu bicikala. Najveći vojvođanski grad prvi u Srbiji uvodi ovu vrstu subvencija i to s ciljem povećanja biciklističkog prometa te smanjenja onečišćenja zraka iz prometa, javio je novosadski Portal 021.

250 milijuna eura za provedbu nove biciklističke strategije

Razvoj nove biciklističke infrastrukture i rješenja za sigurno parkiranje bicikala te daljnje ulaganje u sustav javnih bicikala... Cilj nove pariške biciklističke strategije za razdoblje od 2021.-2026. godine je 100-postotni biciklistički grad.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER