Sjajni rezultati volonterske akcije čišćenja podmorja „Zajedno protiv morskog otpada“
U akciji čišćenja podmorja zadarskog otoka Iža prikupljeno je nešto više od 500 kg otpada
U sklopu projekta „Čiste luke, čisto more“, Henkel i Kaufland su u suradnji s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost odlučili napraviti nešto dobro za Jadransko more. Ususret novoj sezoni ljetovanja, s Društvom istraživača mora 20.000 milja, očistili su podmorje uvale u Velom Ižu i poslali glasnu poruku da samo zajedno možemo učiniti nešto protiv morskog otpada.
Nakon prodajne akcije u poslovnicama Kauflanda u kojim su, od 31. siječnja od 28. veljače, sudjelovali svi kupci Fa, Vademecum i Schauma proizvoda, stiglo je finale projekta – čišćenje podmorja, simbolično, 23. travnja, dan nakon Dana planete zemlje. Dobro poznati projekt Društva 20.000 milja već se može pohvaliti uspješnim čišćenjem lokalnih lučica od otpada na otocima Olib, Silba i Ist. Njihovim akcijama ne uklanja se samo otpad tih lučica već se i educira otočane o opasnostima koje prijete od otpada u moru. Ovom nacionalom akcijom Henkela i Kauflanda, educiralo se i građane o količinama otpada koje više nisu neprimjetne.
- U akciji čišćenja podmorja zadarskog otoka Iža prikupljeno je nešto više od 500 kg otpada. / Foto: Katarina Dražić
Svako dosadašnje čišćenje bilo je zaokruženo pružanjem trajnog edukativnog alata otočanima i njihovim posjetiteljima u formi edukativno – informativnih ploča. Svaki otok dobio je po jednu personaliziranu ploču koja na hrvatskom i engleskom jeziku predstavlja svima osnovne činjenice i pojmove o otpadu u moru pa tako i Iž, maleni otok u zadarskom arhipelagu koji ima čišću uvalu Veli Iž, ali i okolne uvale zahvaljujući ekološkoj akciji „Zajedno protiv morskog otpada“.
- Plastična čašica jogurta nekadašnje Mljekare Zadar, jedne od žrtava hrvatske "privatizacije" 1990-ih, često se pronalazi na plažama i u podmorju od Zadra do Šibenika. / Foto: Marija Oštarić
„S morskog dna na kopno smo uspjeli izvući nešto više od 500 kg otpada. Možda najzanimljiviji podatak s ove akcije jest da smo na dnu pronašli čašicu od jogurta na kojoj se vidi da je proizvođač Zadarska mljekara koja ne radi od sredine 1990-tih. No čašica je, nažalost, još uvijek bila na dnu do danas. Hvala inicijatorima Henkelu i Kauflandu što su se pridružili našoj akciji i veselimo se našim sljedećim suradnjama. Ako sve budu ovako uspješne, naše će Jadransko more biti plavije, veselije i zdravije“, ispričale su dopredsjednica Društva Barbara Čolić i voditeljica projekta Marta Sutlović.
Ekovjesnik