Zahvaljujući startupu Traila, tramvaji i vlakovi više ne bi trebali škripati u zavojima

Trenje između kotača tramvaja ili vlaka i tračnice uzrokuje buku i fine čestice, a startup Traila iz Züricha sada tome želi stati na kraj

Tvrtka Traila iz Züricha razvija sustav aktivnog upravljanja za tramvaje i vlakove koji pomoću nekoliko senzora osigurava optimalno kretanje vozila po tračnicama te eliminira buku i nastajanje finih čestica. Sustav se razvija u suradnji s javnim prijevoznikom Verkehrsbetrieben Zürich (VBZ).

Tramvaji i vlakovi u zavojima često proizvode neugodne zvukove, a čini se kako će to mnogim ušima nimalo drago škripanje uskoro postati prošlost. Švicarska startup tvrtka TRAILA nudi pravu „revoluciju u gradskom željezničkom prijevozu“ jer će zahvaljujući njihovom sustavu aktivnog upravljanja, dizajniranim s ciljem osiguravanja optimalnog kretanja vozila po tračnicama, škripanje tramvaja i vlakova uskoro postati stvar prošlosti. Osim što će se na ovaj način smanjiti buka i nastajanje finih čestica, trošenje kotača i tračnica te troškovi održavanja infrastrukture trebali bi biti svedeni na minimum.

Povodom najave suradnje s javnim prijevoznikom Verkehrsbetrieben Zürich (VBZ), tvrtka Traila je 26. kolovoza predstavila najnoviju svjetsku tehnologiju koja koristi senzore za ispravno poravnanje osovine kotača.

„Sustav aktivnog upravljanja predstavlja napredak u željezničkoj industriji“, kazao je izvršni direktor tvrtke Traila Tom Morris. „Njime smanjujemo troškove, trošenje, buku i emisije onečišćujućih tvari, dok se u isto vrijeme povećava kvaliteta života svih stanovnika grada.“

Tvrtka Traila trenutno izvodi testiranja s modificiranim tramvajem koji joj je osigurao VBZ, a koji bi uskoro trebao početi prometovati Zürichom i prikupljati podatke kako bi u budućnosti omogućio potpuno nečujno putovanje tramvaja i vlakova. Stari tramvaj tipa Tram 2000, dizajniran za VBZ i prvi put predstavljen 1976. godine, dobio je novu korisnu namjenu stavljanjem na raspolaganje tvrtki Traila i pomoći će u rješavanju problema škripanja u zavojima.

U gradskoj prijevozničkoj tvrtki izražavaju zadovoljstvo suradnjom s novim partnerom, a direktor VBZ-a, Marco Lüthi, izjavio je kako su „ponosni što mogu sponzorirati mladu, inovativnu tvrtku kao što je Traila.“

„Tramvaji su izuzetno važni za javni prijevoz u Zürichu, ali imaju jednu veliku manu: škripe u ranim jutarnjim i kasnim noćnim satima“, dodao je Lüthi. „Imamo velika očekivanja od naše suradnje s tvrtkom Traila i uvjereni smo da će rezultat biti izvrstan“.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Betonska koreografija: 3D tiskana plesna pozornica

Plesači Origen festivala u švicarskim Alpama sada imaju jedinstvenu plesnu pozornicu koju čini devet 3D tiskanih betonskih stupova koje su izradili studenti švicarskog Federalnog instituta za tehnologiju, poznatijeg kao ETH Zürich.

Predstavljen novi praški tramvaj Škoda ForCity Plus Praha 52T

Tvrtka Praški javni prijevoz (DPP) potpisala je osmogodišnji ugovor s tvrtkom Škoda Transportation, pobjednikom javnog natječaja za nabavu novih niskopodnih tramvaja. Prvih 20 suvremenih tramvaja u Prag bi trebalo stići najkasnije do 2. prosinca 2025., a još 20 njih godinu dana kasnije, do kraja prosinca 2026. godine.

Webinar „Doprinos željeznice održivoj mobilnosti“

Kakav razvoj željeznice predviđa Europska unija, kakav javni prijevoz građani zaslužuju, je li prosječnom putniku veći problem sporost vlakova ili njihova nepouzdanost te kako to promijeniti – pitanja su o kojima će se razgovarati tijekom drugog ovogodišnjeg tematskog webinara u organizaciji ODRAZ-a, tajništva mreže CIVINET Slovenija-Hrvatska-JIE.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER