Zahvaljujući startupu Traila, tramvaji i vlakovi više ne bi trebali škripati u zavojima
Trenje između kotača tramvaja ili vlaka i tračnice uzrokuje buku i fine čestice, a startup Traila iz Züricha sada tome želi stati na kraj
Tvrtka Traila iz Züricha razvija sustav aktivnog upravljanja za tramvaje i vlakove koji pomoću nekoliko senzora osigurava optimalno kretanje vozila po tračnicama te eliminira buku i nastajanje finih čestica. Sustav se razvija u suradnji s javnim prijevoznikom Verkehrsbetrieben Zürich (VBZ).
Tramvaji i vlakovi u zavojima često proizvode neugodne zvukove, a čini se kako će to mnogim ušima nimalo drago škripanje uskoro postati prošlost. Švicarska startup tvrtka TRAILA nudi pravu „revoluciju u gradskom željezničkom prijevozu“ jer će zahvaljujući njihovom sustavu aktivnog upravljanja, dizajniranim s ciljem osiguravanja optimalnog kretanja vozila po tračnicama, škripanje tramvaja i vlakova uskoro postati stvar prošlosti. Osim što će se na ovaj način smanjiti buka i nastajanje finih čestica, trošenje kotača i tračnica te troškovi održavanja infrastrukture trebali bi biti svedeni na minimum.
Povodom najave suradnje s javnim prijevoznikom Verkehrsbetrieben Zürich (VBZ), tvrtka Traila je 26. kolovoza predstavila najnoviju svjetsku tehnologiju koja koristi senzore za ispravno poravnanje osovine kotača.
„Sustav aktivnog upravljanja predstavlja napredak u željezničkoj industriji“, kazao je izvršni direktor tvrtke Traila Tom Morris. „Njime smanjujemo troškove, trošenje, buku i emisije onečišćujućih tvari, dok se u isto vrijeme povećava kvaliteta života svih stanovnika grada.“
Tvrtka Traila trenutno izvodi testiranja s modificiranim tramvajem koji joj je osigurao VBZ, a koji bi uskoro trebao početi prometovati Zürichom i prikupljati podatke kako bi u budućnosti omogućio potpuno nečujno putovanje tramvaja i vlakova. Stari tramvaj tipa Tram 2000, dizajniran za VBZ i prvi put predstavljen 1976. godine, dobio je novu korisnu namjenu stavljanjem na raspolaganje tvrtki Traila i pomoći će u rješavanju problema škripanja u zavojima.
U gradskoj prijevozničkoj tvrtki izražavaju zadovoljstvo suradnjom s novim partnerom, a direktor VBZ-a, Marco Lüthi, izjavio je kako su „ponosni što mogu sponzorirati mladu, inovativnu tvrtku kao što je Traila.“
„Tramvaji su izuzetno važni za javni prijevoz u Zürichu, ali imaju jednu veliku manu: škripe u ranim jutarnjim i kasnim noćnim satima“, dodao je Lüthi. „Imamo velika očekivanja od naše suradnje s tvrtkom Traila i uvjereni smo da će rezultat biti izvrstan“.
S.F. / Ekovjesnik