RER linijom D od sada prometuju vlakovi nove generacije
Dobre vijesti za više od 630 000 dnevnih putnika na RER liniji D
Suvremeniji, udobniji i prostraniji, vlakovi nove generacije donose brojne novosti za stanovnike regije Île-de-France. S 20 posto većim kapacitetom, modularnim i inovativnim dizajnom, s prostorima namijenjenim osobama s invaliditetom i udobnijim sjedalima opremljenim USB utičnicama te rasvjetom koja se prilagođava dobu dana, RER NG vlakovi omogućuju kvalitetnije i ugodnije iskustvo putovanja za 630 000 dnevnih putnika na najdužoj liniji RER mreže.
S vlakovima najnovije generacije, Île-de-France Mobilités (IDF Mobilités) nastavlja modernizirati mrežu kako bi poboljšao svakodnevna putovanja 12,4 milijuna stanovnika najveće metropolitanske regije EU-a. Novi vlakovi donose pravu revoluciju u udobnosti i pouzdanosti za najdužu liniju mreže pariške prigradske željeznice RER (Réseau Express Régional) i najprometniju liniju SNCF-a u Francuskoj, koju na putovanju od sjevera do juga regije Île-de-France svakog dana koristi više od 630 000 putnika.
Nakon višegodišnjih priprema i prilagodbi željezničke infrastrukture, može se reći da RER linija D ulazi u novu eru i to ponajviše zbog udobnosti i pouzdanosti vlakova nove generacije.
Prvi RER NG (Nouvelle Génération) vlak stigao je na stanicu Evry-Courcouronnes točno na vrijeme – u srijedu 18. prosinca u 15:17 sati, te je iznenadio putnike koji su čekali na peronu u pravcu željezničkog kolodvora Gare de Lyon. Među njima su bili Valérie Pécresse, predsjednica regije Île-de-France i organizacije IDF Mobilités, i François Durovray, francuski ministar prometa u ostavci te drugi dužnosnici. Dočekujući novi vlak Valérie Pécresse izjavila je kako će RER NG „promijeniti svakodnevne živote 630 000 putnika“ na ovoj liniji.
- RER NG vlak na RER liniji E © IDF Mobilités
Broj RER NG vlakova postupno će se povećavati, a u konačnici će ih biti čak 148. Prema prvim reakcijama korisnika javnog prijevoza, iskustvo putovanja značajno je poboljšano, a novi vlakovi izazivaju oduševljenje.
Ovi suvremeni vlakovi sastavljeni su od sedam vagona te omogućuju udobnije putovanje na ruti dugoj 194 km, od sjevera do juga regije Île-de-France, koja povezuje stadion Stade de France, željezničke kolodvore Gare du Nord i Gare de Lyon te stanicu Châtelet–Les Halles, glavno željezničko čvorište u Parizu i jednu od najvećih podzemnih stanica na svijetu.
Vlakovi nove generacije počeli su prometovati krajem prošle godine na liniji RER E, a riječ je o vozilima koja su u cijelosti dizajnirana s ciljem optimizacije kapaciteta i protoka putnika. Također, njihov kapacitet je 20 posto veći u usporedbi s prethodnom generacijom vlakova na liniji RER D.
- © IDF Mobilités
Sa svojim potpuno otvorenim prostorom bez razdvajanja između vagona, RER NG je prvo tzv. „boa“ vozilo u mreži RER-a koje olakšava kretanje putnika dužinom cijelog vlaka te smanjuje stvaranje gužvi i zastoja tijekom zaustavljanja. Također, optimizacija ulaska i izlaska putnika postignuta je vratima širine od gotovo dva metra.
Prije puštanja u promet novih širih i težih vlakova, tvrtke SNCF Réseau i Gares & Connexions više su godina radile na prilagodbi cjelokupne infrastrukture. Trebalo je ojačati stoljetne metalne mostove, zamijeniti elektroinstalacije i modernizirati signalizaciju, ali i opremiti spremišta vlakova i čak 36 stanica koje su sada prilagođene veličini novih vlakova.
Novosti i na liniji RER E
Osim početka prometovanja novih vlakova na liniji RER D, putnici koji koriste liniju RER E od 15. prosinca mogu putovati izravno s istoka prema zapadu regije Île-de-France, bez presjedanja na stanicama Magenta - Gare du Nord ili Haussmann - Saint-Lazare. To je omogućeno nabavom 34 dodatna RER NG vlaka, koju je u potpunosti financirao IDF Mobilités.
Linija T1 modernizirana novim tramvajima
Najstarijom tramvajskom linijom u pariškoj regiji dana 10. prosinca 2024. počela su prometovati četiri nova Alstom TW20 tramvaja. Stari tramvaji, koji na liniji T1 između Asnières-sur-Seine i stanice Noisy-le-Sec prometuju još od 1990-ih, bit će postupno zamijenjeni s 37 novih do kraja ljeta 2025. TW20 duži su četiri metra i imaju šestero vrata umjesto četvero. Potpuno klimatizirani, nude i 32 USB utičnice najnovije generacije, 20 zaslona s informacijama za putnike, a opremljeni su i videonadzorom. Također, čak 99 posto materijala korištenih za izradu novih TW20 tramvaja moći će se ponovno koristiti na kraju njihovog životnog vijeka.
- Novi TW20 Alstomov tramvaj na liniji T1 © IDF Mobilités
Zbog uvođenja novih tramvaja renovirane su sve stanice na liniji T1, a s 15 posto većim kapacitetom (200 putnika) nova generacija vozila trebala bi omogućiti veću pouzdanost i kraće intervale polazaka svake četiri minute, ali i prijevoz 230 000 putnika u usporedbi s trenutačnih 170 000. Na povećanje broj putnika utjecat će svakako i produženje linije kako bi povezale stanice Val-de-Fontenay (RER A i RER E) na istoku i Rueil-Malmaison (RER A) na zapadu. Nabavu novih TW20 tramvaja ukupne vrijednosti 167 milijuna eura u potpunosti je financirao Île-de-France Mobilités.
Stjepan Felber | Ekovjesnik