RER linijom D od sada prometuju vlakovi nove generacije

Dobre vijesti za više od 630 000 dnevnih putnika na RER liniji D

Suvremeniji, udobniji i prostraniji, vlakovi nove generacije donose brojne novosti za stanovnike regije Île-de-France. S 20 posto većim kapacitetom, modularnim i inovativnim dizajnom, s prostorima namijenjenim osobama s invaliditetom i udobnijim sjedalima opremljenim USB utičnicama te rasvjetom koja se prilagođava dobu dana, RER NG vlakovi omogućuju kvalitetnije i ugodnije iskustvo putovanja za 630 000 dnevnih putnika na najdužoj liniji RER mreže.

S vlakovima najnovije generacije, Île-de-France Mobilités (IDF Mobilités) nastavlja modernizirati mrežu kako bi poboljšao svakodnevna putovanja 12,4 milijuna stanovnika najveće metropolitanske regije EU-a. Novi vlakovi donose pravu revoluciju u udobnosti i pouzdanosti za najdužu liniju mreže pariške prigradske željeznice RER (Réseau Express Régional) i najprometniju liniju SNCF-a u Francuskoj, koju na putovanju od sjevera do juga regije Île-de-France svakog dana koristi više od 630 000 putnika.

Nakon višegodišnjih priprema i prilagodbi željezničke infrastrukture, može se reći da RER linija D ulazi u novu eru i to ponajviše zbog udobnosti i pouzdanosti vlakova nove generacije.

Prvi RER NG (Nouvelle Génération) vlak stigao je na stanicu Evry-Courcouronnes točno na vrijeme – u srijedu 18. prosinca u 15:17 sati, te je iznenadio putnike koji su čekali na peronu u pravcu željezničkog kolodvora Gare de Lyon. Među njima su bili Valérie Pécresse, predsjednica regije Île-de-France i organizacije IDF Mobilités, i François Durovray, francuski ministar prometa u ostavci te drugi dužnosnici. Dočekujući novi vlak Valérie Pécresse izjavila je kako će RER NG „promijeniti svakodnevne živote 630 000 putnika“ na ovoj liniji.

  • RER NG vlak na RER liniji E © IDF Mobilités

Broj RER NG vlakova postupno će se povećavati, a u konačnici će ih biti čak 148. Prema prvim reakcijama korisnika javnog prijevoza, iskustvo putovanja značajno je poboljšano, a novi vlakovi izazivaju oduševljenje.  

Ovi suvremeni vlakovi sastavljeni su od sedam vagona te omogućuju udobnije putovanje na ruti dugoj 194 km, od sjevera do juga regije Île-de-France, koja povezuje stadion Stade de France, željezničke kolodvore Gare du Nord i Gare de Lyon te stanicu Châtelet–Les Halles, glavno željezničko čvorište u Parizu i jednu od najvećih podzemnih stanica na svijetu.

Vlakovi nove generacije počeli su prometovati krajem prošle godine na liniji RER E, a riječ je o vozilima koja su u cijelosti dizajnirana s ciljem optimizacije kapaciteta i protoka putnika. Također, njihov kapacitet je 20 posto veći u usporedbi s prethodnom generacijom vlakova na liniji RER D.

  • © IDF Mobilités

Sa svojim potpuno otvorenim prostorom bez razdvajanja između vagona, RER NG je prvo tzv. „boa“ vozilo u mreži RER-a koje olakšava kretanje putnika dužinom cijelog vlaka te smanjuje stvaranje gužvi i zastoja tijekom zaustavljanja. Također, optimizacija ulaska i izlaska putnika postignuta je vratima širine od gotovo dva metra.

Prije puštanja u promet novih širih i težih vlakova, tvrtke SNCF Réseau i Gares & Connexions više su godina radile na prilagodbi cjelokupne infrastrukture. Trebalo je ojačati stoljetne metalne mostove, zamijeniti elektroinstalacije i modernizirati signalizaciju, ali i opremiti spremišta vlakova i čak 36 stanica koje su sada prilagođene veličini novih vlakova.

Novosti i na liniji RER E

Osim početka prometovanja novih vlakova na liniji RER D, putnici koji koriste liniju RER E od 15. prosinca mogu putovati izravno s istoka prema zapadu regije Île-de-France, bez presjedanja na stanicama Magenta - Gare du Nord ili Haussmann - Saint-Lazare. To je omogućeno nabavom 34 dodatna RER NG vlaka, koju je u potpunosti financirao IDF Mobilités.

Linija T1 modernizirana novim tramvajima

Najstarijom tramvajskom linijom u pariškoj regiji dana 10. prosinca 2024. počela su prometovati četiri nova Alstom TW20 tramvaja. Stari tramvaji, koji na liniji T1 između Asnières-sur-Seine i stanice Noisy-le-Sec prometuju još od 1990-ih, bit će postupno zamijenjeni s 37 novih do kraja ljeta 2025. TW20 duži su četiri metra i imaju šestero vrata umjesto četvero. Potpuno klimatizirani, nude i 32 USB utičnice najnovije generacije, 20 zaslona s informacijama za putnike, a opremljeni su i videonadzorom. Također, čak 99 posto materijala korištenih za izradu novih TW20 tramvaja moći će se ponovno koristiti na kraju njihovog životnog vijeka.

  • Novi TW20 Alstomov tramvaj na liniji T1 © IDF Mobilités

Zbog uvođenja novih tramvaja renovirane su sve stanice na liniji T1, a s 15 posto većim kapacitetom (200 putnika) nova generacija vozila trebala bi omogućiti veću pouzdanost i kraće intervale polazaka svake četiri minute, ali i prijevoz 230 000 putnika u usporedbi s trenutačnih 170 000. Na povećanje broj putnika utjecat će svakako i produženje linije kako bi povezale stanice Val-de-Fontenay (RER A i RER E) na istoku i Rueil-Malmaison (RER A) na zapadu. Nabavu novih TW20 tramvaja ukupne vrijednosti 167 milijuna eura u potpunosti je financirao Île-de-France Mobilités.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Novi vlak pariškog metroa stiže krajem 2025., a već je dobio oznaku Francuskog instituta za dizajn

Île-de-France Mobilités, RATP, Alstom i dizajnerska agencija Avant-Première za novu klasu vlakova MF19 nagrađeni su oznakom Janus de l’Industrie koju od 1953. dodjeljuje Francuski institut za dizajn. Time je nagrađen njihov zajednički petogodišnji rad na inovativnom dizajnu novog vozila pariške podzemne željeznice MF19, modularnog vlaka stvorenog da odgovori na potrebe današnjice i izazove sutrašnjice.

U Parizu otvorena nova dionica tramvajske linije T3b

Radovi na izgradnji nove dionice tramvajske linije T3b, između stanica Marguerite Long (ranije Porte d'Asnières) i Porte Dauphine, trajali su pet godina. Zelena i 3,2 kilometra duga dionica sa sedam novih tramvajskih stajališta puštena je u promet u petak 5. travnja 2024. godine.

Produžena linija 4 pariške podzemne željeznice

Vlakovi su na novoj dionici „ljubičaste“ linije 4 - od stanice Mairie de Montrouge do Bagneux - Lucie Aubrac, tijekom prosinca 2021. vozili bez putnika. Bila je to završna faza testiranja vožnje prije današnjeg službenog otvaranja točno u 12 sati.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER