U ponedjeljak počinju radovi na sanaciji i produženju gata na zadarskoj rivi
Produženi gat će po dovršetku projekta imati dimenzije kakve je imao kada je kao brodsko pristanište izgrađen prije više od stotinu godina
Sukladno ranijim najavama Lučke uprave Zadar, nakon završetka glavnog dijela turističke sezone, u ponedjeljak 12. rujna počinje treći dio radova na obnovi zadarske rive, koji obuhvaća sanaciju i produženje gata za 15 metara.
Zahvat je dio EU projekta „Rekonstrukcija i izgradnja lučke infrastrukture Grad Zadar -Poluotok”. Radovi u sklopu projekta odvijaju se ispred dinamičkog plana pa je tako od početka radova 29. srpnja 2021. godine do 31. kolovoza 2022. godine izvršeno ukupno 67 % predviđenih radova, a utrošeno 56 % predviđenog vremena (27 mjeseci).
Podsjetimo, radovi na potezu od Foše do bivšeg hotela „Zagreb“ (dio 1) te dijelu od gata do Morskih orgulja (dio 2) završeni su do početka glavnog dijela turističke sezone, kao i rekonstrukcija zaobalnog dijela Liburnske obale, koja je dio istog projekta.
- © Lučka uprava Zadar / zadarska-riva.hr
U suradnji sa svim akterima ovog projekta, Gradom Zadrom i Zadarskom županijom, Lučka uprava Zadar uložila je znatne napore kako bi se radovi tijekom turističke sezone odvijali u što manjem obimu, vodeći brigu da ne remete mir građana i gostiju grada Zadra te vješto kombinirajući izvršavanje radova zajedno s odvijanjem brojnih manifestacija na zadarskoj rivi. Zbog izvođenja radova na sanaciji i produženju gata na zadarskoj rivi gat će biti ograđen i zatvoren za pristup građanima kojima ovim putem iz Lučke uprave Zadar zahvaljuju na strpljenju.
- © Lučka uprava Zadar / zadarska-riva.hr
Slijedom navedenog, na vrhuncu sezone na Obali kralja Petra Krešimira IV. odvijali su se samo kamenoklesarski radovi na dijelu 2, od zgrade bivšeg hotela „Zagreb“ do gata. Do sada je na navedenom dijelu ugrađeno 230,00 m2 kamene obloge, što je jednako dužini od 160,00 m', 30,00 m3 kamenih poklopnica, što je jednako dužini od 143,00 m, te 530,00 m2 kamenog opločenja, što je jednako dužini od 132,00 m.
- Zadar početkom 20. stoljeća kada je na tadašnjoj Novoj rivi izgrađeno 18 velebnih palača i pristanište za luksuzne putničke brodove. Gat je bio 15 metara duži od današnjeg i na svom je završetku imao svjetionik, a na njemu su pristajali parobrodi koji su plovili na liniji Rijeka-Kotor. © Državni arhiv u Zadru
Ukupna vrijednost projekta „Rekonstrukcija i izgradnja lučke infrastrukture Grad Zadar-Poluotok” je 67.489.388,11 kuna, od čega 56.616.917,39 kuna sufinancira Europska unija iz Kohezijskog fonda, dok nacionalni doprinos iznosi 9.991.220,72 kuna.
Ekovjesnik