Berlin u suradnji s francuskim brendom Veja proizveo nove tenisice

S novim održivim tenisicama svatko može postati ambasador robne marke glavnog njemačkog grada

Glavni grad Njemačke dobio je svoje prve tenisice: Minotaur VEJA x BERLIN. Održive berlinske tenisice dostupne su u nekoliko trgovina i robnih kuća od 3. studenog 2022., a proizvedeno je svega 1087 pari!

Moda sve više postaje „jednokratna roba“, i to ne samo u Berlinu, već i u cijeloj Njemačkoj. Od 5,2 milijarde odjevnih predmeta kupljenih u Njemačkoj, 40 % se rijetko ili čak nikad ne nosi. Stoga je krajnje vrijeme za podizanje svijesti o važnosti održive mode koja će omogućiti poštene radne uvjete, korištenje izdržljivih i razgradivih materijala te održivu potrošnju. U Berlinu postoji bezbroj second hand trgovina, dizajnera i dizajnerica s fokusom na upcycling i reciklažu te certificiranih fair fashion trgovina. Berlin se stoga sve više razvija u središte ekološke mode i ne nazivaju ga uzalud „zelenom modnom prijestolnicom Njemačke“, a ta se reputacija mora održavati i dalje razvijati.

Stoga su u suradnji s francuskim brendom VEJA nastale i  prve berlinske tenisice koje spajaju stil i održivost. Nove Minotaur VEJA x BERLIN tenisice izgledaju prilično jednostavno - bijele su, visoke i imaju posebno kreiran retro-futuristički natpis Berlin u crvenoj boji, dok je na unutarnjoj strani jezika i na potplatu otisnut kultni berlinski medvjed. Održive berlinske tenisice proizvedene su u poštenim radnim uvjetima u Brazilu, a za izradu su korišteni održivi materijali poput vulkaniziranog potplata,  otpadaka riže, recikliranih guma i organskog pamuka. Zahvaljujući inovativnom procesu bojenja za njihovu izradu nisu korišteni krom, teški metali ili opasne kiseline.

Minotaur VEJA x BERLIN tenisice © VEJA

Ograničeno izdanje novih tenisica stoji 160 eura i od 3. studenog 2022. mogu se kupiti online i u nekoliko trgovina i robnih kuća kao što su Veja Store, Overkill, KaDeWe, Solebox, Highsnobiety i Sneakersnstuff.

Kako se navodi u priopćenju Berlin Partner, tvrtke koja je osim za razvoj ovog projekta odgovorna i za marketing njemačkog glavnog grada, VEJA je berlinskoj organizaciji za beskućnike Berliner Obdachlosenhilfe e.V. donirala 25.000 eura, a novcem prikupljenim prodajom 120 pari tenisica osigurat će se dodatne donacije berlinskim dobrotvornim udrugama i neprofitnim inicijativama.

No, nove cool tenisice dobro će poslužiti i za reklamiranje Berlina jer „s dizajnom svatko može postati ambasador robne marke glavnog grada“, kaže Stefan Franzke, direktor tvrtke Berlin Partner. Inače, ova kampanja je porezne obveznike stajala 105.000 eura, a taj iznos osigurao je Senat Berlina i namijenio za novu reklamnu kampanju.

Podsjetimo, prije četiri godine veliki berlinski hit bile su Adidasove tenisice s ugrađenom kartom za linije javnog prijevoznika Berliner Verkehrsbetriebe (BVG). Ostaje za vidjeti hoće li nove tenisice biti uspješne kao i BVG tenisice iz 2018. godine. Primjerice, tada su se rijetke BVG tenisice na Ebayu ponekad prodavale i za par tisuća eura. Osim toga, ove su tenisice imale i veliku prednost: tko god ih je nosio, mogao se godinu dana besplatno voziti svim linijama berlinske podzemne željeznice, kao i tramvajima, autobusima i trajektima tvrtke BVG.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Berlinska robna kuća NochMall postavlja nove standarde u održivoj kupovini

NochMall je prva robna kuća rabljene robe u Berlinu, ali i puno više od toga. Ovdje se na više od 2 000 četvornih metara ne prodaju samo namještaj, odjeća, kućanski uređaji i razne potrepštine za kućanstvo, igračke, knjige i još mnogo toga – čak oko 30 000 artikala koji čekaju drugi život u novom domu, već se organiziraju brojne radionice, a Berlinčani educiraju o kružnom gospodarstvu i sprječavanju nastanka otpada.

Mogu li francuske tenisice Veja postati najodrživije na svijetu?

Kako bi pokazali da je i na području dizajna moguće promovirati ekološku održivost, utemeljitelji francuskog brenda Veja, Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion, nadaju se kako će njihove tenisice, čija izrada podrazumijeva upotrebu ekološki što održivijih materijala, uskoro osvojiti mnogobrojna svjetska tržišta.

Nove Reebok tenisice od pamuka i kukuruza

Svjetski poznati proizvođač sportske opreme Reebok proizveo je biorazgradive tenisice na bazi biljnih materijala poput pamuka i kukuruza. Inovacija je uspješno plasirana na tržište, a prva isporuka već je rasprodana.   

Berlin nastavlja sa širenjem tramvajske mreže

U južnom dijelu Berlina nalaze se gusto naseljene stambene četvrti i poslovne zone koje još uvijek nisu dostupne tramvajskim linijama. Odjel berlinske senatske uprave za zaštitu okoliša, mobilnost, zaštitu potrošača i klime trenutno utvrđuje rutu nove tramvajske linije kojima će se povezati berlinski okruzi Treptow-Köpenick i Neukölln.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER