Berlin u suradnji s francuskim brendom Veja proizveo nove tenisice
S novim održivim tenisicama svatko može postati ambasador robne marke glavnog njemačkog grada
Glavni grad Njemačke dobio je svoje prve tenisice: Minotaur VEJA x BERLIN. Održive berlinske tenisice dostupne su u nekoliko trgovina i robnih kuća od 3. studenog 2022., a proizvedeno je svega 1087 pari!
Moda sve više postaje „jednokratna roba“, i to ne samo u Berlinu, već i u cijeloj Njemačkoj. Od 5,2 milijarde odjevnih predmeta kupljenih u Njemačkoj, 40 % se rijetko ili čak nikad ne nosi. Stoga je krajnje vrijeme za podizanje svijesti o važnosti održive mode koja će omogućiti poštene radne uvjete, korištenje izdržljivih i razgradivih materijala te održivu potrošnju. U Berlinu postoji bezbroj second hand trgovina, dizajnera i dizajnerica s fokusom na upcycling i reciklažu te certificiranih fair fashion trgovina. Berlin se stoga sve više razvija u središte ekološke mode i ne nazivaju ga uzalud „zelenom modnom prijestolnicom Njemačke“, a ta se reputacija mora održavati i dalje razvijati.
Stoga su u suradnji s francuskim brendom VEJA nastale i prve berlinske tenisice koje spajaju stil i održivost. Nove Minotaur VEJA x BERLIN tenisice izgledaju prilično jednostavno - bijele su, visoke i imaju posebno kreiran retro-futuristički natpis Berlin u crvenoj boji, dok je na unutarnjoj strani jezika i na potplatu otisnut kultni berlinski medvjed. Održive berlinske tenisice proizvedene su u poštenim radnim uvjetima u Brazilu, a za izradu su korišteni održivi materijali poput vulkaniziranog potplata, otpadaka riže, recikliranih guma i organskog pamuka. Zahvaljujući inovativnom procesu bojenja za njihovu izradu nisu korišteni krom, teški metali ili opasne kiseline.
Minotaur VEJA x BERLIN tenisice © VEJA
Ograničeno izdanje novih tenisica stoji 160 eura i od 3. studenog 2022. mogu se kupiti online i u nekoliko trgovina i robnih kuća kao što su Veja Store, Overkill, KaDeWe, Solebox, Highsnobiety i Sneakersnstuff.
Kako se navodi u priopćenju Berlin Partner, tvrtke koja je osim za razvoj ovog projekta odgovorna i za marketing njemačkog glavnog grada, VEJA je berlinskoj organizaciji za beskućnike Berliner Obdachlosenhilfe e.V. donirala 25.000 eura, a novcem prikupljenim prodajom 120 pari tenisica osigurat će se dodatne donacije berlinskim dobrotvornim udrugama i neprofitnim inicijativama.
No, nove cool tenisice dobro će poslužiti i za reklamiranje Berlina jer „s dizajnom svatko može postati ambasador robne marke glavnog grada“, kaže Stefan Franzke, direktor tvrtke Berlin Partner. Inače, ova kampanja je porezne obveznike stajala 105.000 eura, a taj iznos osigurao je Senat Berlina i namijenio za novu reklamnu kampanju.
Podsjetimo, prije četiri godine veliki berlinski hit bile su Adidasove tenisice s ugrađenom kartom za linije javnog prijevoznika Berliner Verkehrsbetriebe (BVG). Ostaje za vidjeti hoće li nove tenisice biti uspješne kao i BVG tenisice iz 2018. godine. Primjerice, tada su se rijetke BVG tenisice na Ebayu ponekad prodavale i za par tisuća eura. Osim toga, ove su tenisice imale i veliku prednost: tko god ih je nosio, mogao se godinu dana besplatno voziti svim linijama berlinske podzemne željeznice, kao i tramvajima, autobusima i trajektima tvrtke BVG.
S.F. / Ekovjesnik