ŠKODA H'CITY 12: Predstavljen prvi praški autobus na vodikov pogon
Testiranje autobusa trajat će dvije godine s mogućnošću produljenja na ukupno četiri godine
Škoda Grupa je na sajmu CZECHBUS u utorak predstavila svoj najnoviji model autobusa na vodik H'City koji će uskoro početi prometovati praškim ulicama. Tvrtka Praški javni prijevoz (Dopravní podnik hlavního města Prahy - DPP) testirat će ga dvije godine na svojoj najdužoj autobusnoj liniji.
Projekt dugoročnog testiranja autobusa na vodik u Pragu, uključujući i njegovo financiranje, odobrilo je Gradsko vijeće Praga u veljači ove godine. Time je omogućeno sklapanje ugovora između Grada Praga, javnog prijevoznika Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) te tvrtki Orlen Unipetrol RPA i Škoda Electric iz Grupe Škoda. Testiranje autobusa trajat će dvije godine s mogućnošću produljenja na ukupno četiri godine.
„Od početka sljedeće godine počinjemo s probnom vožnjom novog autobusa u praškom javnom prijevozu. Osim što su ekološki prihvatljivi i ne proizvode emisije, autobusi na vodikov pogon putnicima omogućuju udobnu vožnju bez vibracija i iznimno su tihi.“ – kazao je zamjenik praškog gradonačelnika Adam Scheinherr.
Zamjenik praškog gradonačelnika Adam Scheinherr | Facebook
Autobus će se koristiti na jednoj od najdužih linija u Pragu – liniji 170: Jižní Město - Pražská čtvrť, odnosno do jugozapadnog dijela grada u kojem se nalazi poznati filmski studio Barrandov. Na toj će liniji svladavati visinsku razliku do 200 metara i dnevno prijeći gotovo 300 km ili 80 do 100 tisuća kilometara tijekom dvije godine testiranja. Domet autobusa je oko 350 km, tako da ga je dovoljno napuniti jednom na kraju dana, za što je potrebno oko 10 minuta.
„Tvrtka DPP mora biti predvodnik u tehnologijama 21. stoljeća. Stoga težimo modernizaciji cjelokupnog voznog parka i prelasku na alternativne pogone, što je osim za zaštitu klime posebno važno u uvjetima aktualne energetske krize. Ponosni smo što trenutačno oko 75 posto ukupnog voznog parka DPP-a pokreće električna energija. Međutim, ne smijemo zanemariti diverzifikaciju energetskih izvora, a vodikove tehnologije su prikladna alternativa za grad.“ – izjavio je Adam Scheinherr.
Prag trenutačno razvija tramvajsku mrežu i nakon 70 godina ponovno uvodi novu liniju trolejbusa, a sada počinje s testiranjem autobusa na vodik. Nakon dvije godine probnog rada DPP će raspolagati potrebnim iskustvom, uključujući podatke o financijskim zahtjevima, te će se tada donijeti odluka o nabavi novih autobusa na vodik.
Novi Škodin autobus na vodik dug je 12,02 i širok 2,55 m, a visina mu je 3,4 m. Uz 26 sjedećih mjesta, ukupni kapacitet autobusa je 85 putnika. Autobus postiže maksimalnu brzinu od 80 km/h, a domet mu je od 300 do 350 kilometara. Kapacitet spremnika vodika iznosi 39 kg pri tlaku od 350 bara.
Osnovni kriterij za odabir linije bila je njezina duljina – 40 kilometara po kružnoj vožnji, odnosno oko 300 kilometara dnevno i oko 40 do 50 tisuća godišnje. Autobus će prometovati na brdovitom terenu koji je karakterističan za veći broj praških autobusnih linija. Također, na ruti će mu se nalaziti i prva praška javna punionica vodika u ulici K Barrandovu, koja bi uskoro trebala biti puštena u rad.
S.F. / Ekovjesnik