Booking.com proveo dosad najopsežnije istraživanje o putovanjima LGBTQ+ putnika

Samopouzdanje raste, ali uz dozu opreza

Početkom lipnja započeo je još jedan Mjesec ponosa u kojem se održavaju brojna događanja vezana za LGBTQ+ zajednicu. S misijom da svima olakša istražiti svijet, bez obzira na to u koga su zaljubljeni ili kako se identificiraju, Booking.com je proveo dosad najopsežnije istraživanje o LGBTQ+ putovanjima u kojem ističe stalan napredak, ali i nedavne probleme zajednice po pitanju putovanja.

Više od 24.000 objekata diljem svijeta, uključujući 34 u Hrvatskoj, sada su prepoznati zbog predanog rada na uključivom gostoprimstvu te imaju oznaku 'Travel Proud' na Booking.com-u.

 

S misijom da svima olakša istražiti svijet, bez obzira na to u koga su zaljubljeni ili kako se identificiraju, Booking.com-ovo najopsežnije istraživanje o LGBTQ+ putovanjima dosad ističe stalan napredak, ali i nedavne probleme ovih zajednica po pitanju putovanja. Unatoč sve većem priznanju opsega i raznolikosti LGBTQ+ iskustava u turističkoj branši, mnogi se putnici i danas suočavaju s ogromnim izazovima. Uzevši u obzir polarizirajuće političke odluke u proteklih 12 mjeseci, osobna sigurnost nikada nije bila u većem fokusu, a 70 % LGBTQ+ putnika iz Hrvatske izjavilo je da moraju uzeti u obzir svoju sigurnost i dobrobit kao LGBTQ+ osobe kada biraju odredište što je značajno povećanje s 50 % zabilježenih prošle godine. To povećanje vrijedi i za interseksualne (90 %), rodno fluidne (90 %), transfeminine (89 %) i transmaskuline (87 %) putnike.

Ovo opsežno ispitivanje provedeno je u ožujku i travnju 2023. među 11.555 LGBTQ+ putnika u 27 zemalja i teritorija diljem svijeta – između ostalog, i u Hrvatskoj na uzorku od 206 osoba, te pokazuje da su glavne vijesti u medijima – od problema oko nedavnih velikih svjetskih sportskih i glazbenih događaja do sponzorstava slavnih osoba i korporativnih sponzorstava – mnogima skrenule pozornost na diskriminirajuće zakone i stavove, što se odrazilo i na donošenje odluka o odmoru. 60 % ispitanika iz Hrvatske priznaje da je kontroverza u vijestima oko stavova, diskriminacije i nasilja prema ljudima koji se identificiraju kao LGBTQ+ osobe imala velik utjecaj na njihov izbor odredišta, a među njima su, prema vlastitim navodima, najoprezniji LGBTQ+ putnici iz Australije (84 %), Hong Konga (82 %) i SAD-a (79 %).

Regresivna revolucija

Gotovo dvije trećine ili 60 % putnika iz Hrvatske kaže da njima neka odredišta uopće ne dolaze u obzir, a taj se postotak penje na 74 % za transrodne putnike koji se navodno suočavaju s nerazmjerno višom stopom diskriminacije i nasilja diljem svijeta. Čak i nakon rezerviranja putovanja, LGBTQ+ putnici ostaju na oprezu: 41 % njih otkazalo je putovanje u prošloj godini nakon što su vidjeli da odabrano odredište ne podržava one koji se identificiraju kao LGBTQ+, a taj broj značajno raste do 63 % kad je riječ o transrodnim osobama.

Diskriminacija ostaje glavna briga tijekom cijelog iskustva putovanja: 38 % ispitanika doživjela je diskriminaciju tijekom putovanja, a taj je broj još i veći za transfeminine (86 %) i transmaskuline (83 %) putnike. Od svih LGBTQ+ putnika:

  • 17 % otkriva da je bilo podvrgnuto stereotipizaciji, a taj se broj penje na 51 % za rodno fluidne ili rodno queer putnike; 
  • 12 % putnika iz Hrvatske kaže da su drugi putnici buljili u njih, ismijavali ih ili ih vrijeđali. Ovo je najizraženije među panseksualnim putnicima (26 %) i lezbijkama (23 %);
  • Sličan broj ispitanika (10 %) kaže da su se suočili s istim ponašanjem, ali od strane lokalnog stanovništva na odredištu. Taj je postotak i viši za lezbijke (23 %) te za queer i panseksualne putnike (22 %);
  • Dok 7 % izjavljuje da im je lokalna policija prijetila ili ih je zastrašivala, taj se broj penje na gotovo jednu trećinu (32 %) za interspolne putnike i gotovo jednu četvrtinu (24 %) za transrodne putnike.

Iako putovanje može pružiti osjećaj slobode i samoizražavanja, značajan udio LGBTQ+ osoba i dalje se osjeća sputano

Gotovo trećina (28 %) smatra da trebaju promijeniti svoje ponašanje kako bi izbjegli osuđivanje ili neugodne interakcije s drugima (u odnosu na 12 % u 2022.), dok je 16 % osjetilo da trebaju promijeniti svoj izgled kako bi izbjegli isto (što je povećanje u odnosu na 11 % u 2022.). To najviše pogađa mlađe generacije: 35 % LGBTQ+ putnika generacije Z osjeća da trebaju promijeniti svoje ponašanje i 23 % osjeća potrebu da promijene svoj izgled.

Čak i kad putuju na odredišta u kojima, prema njihovom mišljenju, postoji odgovarajuće zakonodavstvo za zaštitu njihovih prava, dio LGBTQ+ putnika i dalje se osjeća nelagodno tijekom cijelog putovanja – posebno u odnosu na odredišta s nedovoljno odgovarajućim zakonodavstvom.

>>> Pročitajte još >>> Booking.com otkriva deset odredišta za održiviji boravak u 2023. godini

Pretvaranje opreza u samopouzdanje

Dok zabrinutost za osobnu sigurnost ima ključni utjecaj na odabir odredišta za LGBTQ+ zajednice općenito (38 %), druge važne motivacije za putovanje igraju vrlo snažnu ulogu, a prekrasan prirodni krajolik (57 %), ukusna domaća kuhinja (46 %) i izvrsne plaže (50 %) među glavnim su elementima koji najviše utječu na odabir odredišta.

Unatoč značajnim izazovima koji su i dalje prisutni u mnogim odredištima, 61 % smatra da ih to što su LGBTQ+ osobe zapravo čini samopouzdanijim putnicima (porast sa 51 % u 2022.), što je od svih ispitanika s različitim LGBTQ+ rodnim identitetima najizraženije u skupinama transfemininih (83 %) i transmaskulinih (81 %) putnika. Pravo je osvježenje čuti i da po pitanju iskustava tijekom odmora, 80 % LGBTQ+ putnika iz Hrvatske osjeća kako mogu sudjelovati u svim aktivnostima u kojima požele. Većina LGBTQ+ putnika (51 %) vjerojatnije će tražiti atrakcije i aktivnosti prilagođene osobama koje se identificiraju kao LGBTQ+. Na primjer, Booking.com ima niz aktivnosti namijenjenih LGBTQ+ osobama koje su dostupne putnicima diljem svijeta, od šetnji u pratnji vodiča živahnim ulicama četvrti Marais u Parizu te Asakusa i 2-Chome u Tokiju do informativnog obilaska u New Yorku koji otkriva kako su LGBTQ+ zajednice pomogle oblikovati četvrt Chelsea u naprednu urbanu četvrt kakva je danas. 

Pozitivna iskustva s putovanja također su puno češća i, bez sumnje, povećavaju povjerenje LGBTQ+ zajednica. 74 % LGBTQ+ putnika iz Hrvatske kažu da su iskusili neki oblik pozitivne interakcije, a naročito kada su u pitanju interakcije s osobljem u smještajnim objektima:

  • 34 % imalo je prijateljsku i informativnu korespondenciju s osobljem u smještajnom objektu prije dolaska (porast s 33 % u 2022.)
  • 50 % putnika kaže da su imali sjajne prve dojmove po dolasku, poput pića dobrodošlice i ljubaznog osoblja (porast s 37 % u 2022.)

Aktivno savezništvo u turističkoj branši

Turistička branša očito igra ulogu u mijenjanju stavova i percepcija. Gotovo četiri petine (64 %) LGBTQ+ putnika osjeća se ugodnije na putovanjima zbog povećane inkluzivnosti u turističkoj branši, a postotak je i viši (87 %) za rodno fluidne ili rodno queer putnike. Štoviše, 74 % LGBTQ+ putnika aktivno uživa u iskustvu rezerviranja putovanja – samo 5 % manje nego što je zabilježeno u Booking.com-ovu istraživanju trendova u svijetu putovanja koje je uključivalo sve putnike. Ovo neovisno istraživanje provedeno je online u siječnju i veljači 2023. godine na uzorku od 42.513 ispitanika s 33 različita tržišta (od toga 1000 iz Hrvatske), a uvjet za sudjelovanje bio je i to da su putovali barem jednom u posljednjih 12 mjeseci, da planiraju putovanje u 2023. te da su pri planiranju putovanja glavni donositelji odluka ili su uključeni u donošenje odluka.

Ipak, istraživanje pokazuje da još puno toga treba učiniti kako bi se zadovoljile potrebe LGBTQ+ putnika. Dok su upute i informacije o lokalnom području pri prijavi uobičajene (29 %), ponuda uputa namijenjenih naročito LGBTQ+ osobama puno je slabija, uz samo 9 % LGBTQ+ osoba koje je imalo takvo iskustvo. 25 % želi primati informacije o LGBTQ+ statusu lokacije, kao što su lokalni zakoni, vjerski osjećaji i savjeti o tome kamo otići da bi bili sigurni, što značajno raste na 51 % za putnike koji se identificiraju kao transrodni i rodno fluidni ili rodno queer.

Postoji jasna potreba da se turističke agencije pokažu kao saveznici te uvedu pravila koja su uključiva i srdačna prema LGBTQ+ putnicima:

  • 52 % LGBTQ+ putnika istraži turističke tvrtke i iskustva prije putovanja kako bi ustanovili kakvu ulogu imaju u pružanju podrške ljudima koji se identificiraju kao LGBTQ+
  • 53 % LGBTQ+ putnika kaže da je vjerojatnije da će rezervirati putovanja i iskustva kod tvrtki koje su u vlasništvu LGBTQ+ osoba nego kod onih koje nisu (u usporedbi s 42 % 2022.), a vjerojatnost je još i veća među queer (73 %) i panseksualnim (71 %) putnicima
  • 58 % LGBTQ+ putnika slaže se da je vjerojatnije da će dati prednost aviokompanijama i robnim markama čija su pravila inkluzivna (npr. rodno neutralne uniforme), što se penje na 86 % za transmaskuline i 83 % za transfeminine putnike

Otkako je pokrenut 2021., Booking.com-ov program 'Travel Proud' pruža besplatnu obuku u području uključivosti u ugostiteljskoj branši za osoblje smještajnih objekata kako bi im pomogao da bolje razumiju specifične izazove s kojima se suočavaju LGBTQ+ putnici, kao i što mogu učiniti da se svi gosti osjećaju više dobrodošlo, bez obzira na to odakle dolaze, u koga su zaljubljeni ili kako se identificiraju. Obuka je sada dostupna na engleskom, talijanskom, francuskom, španjolskom, brazilskom portugalskom, a uskoro i na njemačkom, s treninzima dostupnima na svim navedenim jezicima barem jednom tjedno. Trenutačno postoji više od 24.000 certificiranih objekata diljem svijeta na Booking.com-u, koji nude boravak u sklopu programa 'Travel Proud' u 118 zemalja i teritorija te u više od 7030 gradova.

„U svijetu sve većih proturječja i nestabilnosti, ne čudi da su LGBTQ+ putnici današnjice istovremeno oprezniji i samouvjereniji”, kaže Arjan Dijk, direktor marketinga i viši potpredsjednik Booking.com-a. „Razumijem samopouzdanje koje proizlazi iz odrastanja i učenja kako se snaći u svijetu kao homoseksualac, kao i dodatno razmišljanje te brigu o sigurnosti i dobrobiti s kojima se, kao što se vidi iz ovog istraživanja, LGBTQ+ putnici i dalje bore. Mi u Booking.com-u vjerujemo da bi svatko trebao moći istražiti svijet onakav kakav jest, bez iznimke.”

„Iako su vidljivost, razumijevanje i prihvaćanje LGBTQ+ osoba puno bolji posljednjih godina, taj napredak ne možemo uzeti zdravo za gotovo. Turistička branša trebala bi težiti tomu da bude predvodnik u uključivosti i promicati okruženje u kojem svatko može rasti i napredovati, bilo da istražuje bliže domu ili putuje na drugi kraj svijeta.” – zaključuje Arjan Dijk.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Beč među najboljim svjetskim destinacijama za 2023.

Ugledni časopisi za putovanja „Condé Nast Traveler“ i „Travel + Leisure“ nedavno su proglasili austrijsku prijestolnicu jednom od najpoželjnijih turističkih destinacija za iduću godinu. Posjetitelj(ic)e u Beču 2023. očekuje nekoliko značajnih obljetnica i bogata kulturna ponuda.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER