„Najdonator“: U Hrvatskoj 2022. godine donirana rekordna prodajna vrijednost hrane
Borzan: „Rekordne donacije hrane dokaz su društvene odgovornosti hrvatskih tvrtki u kriznim vremenima!“
U sklopu priprema za dodjelu priznanja „Najdonator“ hrvatskim tvrtkama koje su prijavile najviše donirane hrane, objavljeni su podaci o ukupnim prijavljenim donacijama u prošloj 2022. godini.
Prema podacima državnih tijela, ukupna prodajna vrijednost donirane hrane u 2022. godini bez PDV-a iznosila je 4.927.166,11 eura, odnosno 37.123.733,05 kuna. Radi se o rekordnom iznosu donirane hrane u Hrvatskoj od pokretanja inicijative „Najdonator“ 2018. godine te povećanju od 25 % u odnosu na 2021. godinu.
„Ovo su podaci koji svakako vesele jer pokazuju kako i u kriznim vremenima poput ovih hrvatske tvrtke pokazuju izuzetnu društvenu odgovornost i osviještenost u doniranju hrane. Svjesna sam kako je jednom dijelu povećanja ovog iznosa pridonijela i inflacija, ali je ovoliki porast u odnosu na godinu prije definitivno razlog za zadovoljstvo.“ - kazala je potpredsjednica eurosocijalista te organizatorica priznanja „Najdonator” Biljana Borzan.
Podsjetimo, eurozastupnica Borzan i „Mreža hrane“ su 2018. godine pokrenuli inicijativu „Najdonator” kako bi odali priznanje najvećim donatorima hrane među hrvatskim tvrtkama. Dosadašnji dobitnici godišnjeg priznanja su bili Konzum i Dukat među velikim te Sana delikatese među malim i srednjim tvrtkama.
- Najviše hrane u 2021. godini donirale su tvrtke Konzun, Dukat i Sana delikatese te su za svoje humanitarno djelovanje i društveno odgovorno poslovanje primili priznanje „Najdonator”.
Šesta dodjela priznanja „Najdonator” održat će se ove jeseni u Europskom parlamentu, i to nakon kontaktiranja svih donatora koji su Poreznoj upravi prijavili donacije, kako bi se utvrdilo tko se najviše iskazao u prošloj godini.
„Živimo u vremenu ekonomske krize potaknute ruskom agresijom na Ukrajinu te povećanih cijena zbog inflacije i uvođenja eura. Upravo u takvim vremenima, kad se mnogim građanima u Hrvatskoj smanjila kupovna moć, a nekima je egzistencija dovedena i do samog ruba, društvena odgovornost onih koji imaju je još veća nego prije. Stoga se zahvaljujem svima onima koji su donirali hranu i vjerujem kako će ovi podaci biti podstrek i nekim novim tvrtkama da se priključe našoj inicijativi“, zaključila je Borzan.
Ekovjesnik