Čisteći medvjedići i RokOtočani u centru Zagreba skupili više od 14 tisuća opušaka!

„Ako pušiš - baci opušak u koš, a ne na pod!“

Ovog vikenda počela je kampanja Čistećih medvjedića i RokOtoka protiv bacanja opušaka u okoliš. U subotu su na popularnom zagrebačkom Tomislavcu u samo dva sata skupljanja njih dvanaestero prikupili više od 14 tisuća opušaka!

Ova frapantna brojka najbolje pokazuje koliko su opušci velik problem za okoliš i čistoću grada. Osim čišćenja, vrijedni volonteri podijelili su i 120 džepnih pepeljarica građanima educirajući ih u razgovoru o štetnosti bacanja opušaka u okoliš, a dvodnevna aktivnost završila je sinoćnjim lijepljenjem prigodnih plakata po Zagrebu uz poruku: „Ako pušiš - baci opušak u koš, a ne na pod!“.

  • Perica Štefan (desno) je osnivač Čistećih medvjedića / Foto: Čisteći medvjedići

„Od naših prvih akcija čišćenja opušci su nam vjerni neprijatelj koji nas prati u stopu. Ljudima je nažalost navika, što iz komocije, što iz neznanja, baciti ih na pod ili u mora, rijeke, potoke, pa i u kanalizaciju, misleći pogrešno da su biorazgradivi. Ovom kampanjom želimo potaknuti naše sugrađane na odgovornije i savjesnije ponašanje: čikovima je uvijek i isključivo mjesto u koševima za smeće.” - izjavio je Perica Štefan, osnivač Čistećih medvjedića.

Opušci su najčešći otpad u okolišu i u prosjeku ih je čak 80 % odbačeno na krivo mjesto, a to rezultira s čak 4,5 bilijuna opušaka godišnje koji su završili izvan kanti za smeće. Izvor su štetnih i onečišćujućih tvari u tlu i vodi te je dokazano njihovo toksično djelovanje na različite organizme. Najčešće upotrebljavani filtri su polimerni, odnosno napravljeni od celuloznog acetata, koji je iznimno teško biorazgradiv. Pomoću oborina završavaju u odvodu, tako dolaze do rijeka i oceana, a iz oceana dospijevaju na plaže. Zbog svoje male mase prenose se i vjetrom.

 

  • Kampanja Čistećih medvjedića i RokOtoka protiv bacanja opušaka u okoliš „Ako pušiš - baci opušak u koš, a ne na pod!“ / Foto: Čisteći medvjedići

„Upravo onako kako iz vatre izviriše Domaći, tako i mene tijekom plivanja uvijek iznenade opušci. Mali odvratni komadi otpada koji nikoga nisu razveselili, a toliko poružnjuju i zagušuju naš planet, jednostavno trebaju svoje mjesto naći u košu za smeće, a nikako na plažama ni u prirodi. U to ime, u kantu ž njime!" u svom je prepoznatljivom stilu ovom prilikom izjavio Domagoj Jakopović Ribafish, koji je 2019. pokrenuo RokOtok.

  • Domagoj Jakopović Ribafish (lijevo) je 2019. pokrenuo RokOtok / Foto: Čisteći medvjedići

I Čisteći medvjedići i Rokotočani kažu da je ovo tek početak kampanje protiv bacanja opušaka u okoliš te pozivaju sve da im se pridruže na njihovim akcijama čišćenja. One se održavaju gotovo svaki vikend, a o njima se može više pročitati na društvenim mrežama Čistećih medvjedića i RokOtoka. Čisto, čisto!

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

100 tisuća opušaka na Trgu bana Jelačića: Čisteći medvjedići i RokOtok poslali važnu poruku!

Udruge Čisteći medvjedići i RokOtok sredinom rujna započele su s provedbom kampanje „BACI ČIK U KOŠ“, a u desetak „čikolova“ održanih u nekoliko hrvatskih gradova skupili su više od 100 tisuća opušaka. Danas su ih simbolično izložili pred građane poručivši im da je čikovima mjesto isključivo u košu! Osim neposrednog educiranja i osvještavanja prolaznika o ovom problemu, podijelili su više od 200 džepnih pepeljarica za pušače.

Čisteći medvjedići u Novoj Kapeli skupili više od šest tisuća čikova

Prije tri tjedna Čisteći medvjedići i RokOtok započeli su s kampanjom „Baci čik u koš“ kojom žele ukazati na štetnost bacanja opušaka u okoliš. Nakon prvog „čikolova“ u Zagrebu, koji je izazvao veliku pozornost javnosti i na kojem je skupljeno više od 14 tisuća opušaka, „medvjedići“ su u utorak čistili središte Nove Kapele.

RokPoluotok – Uskoro počinje plivanje oko istarskog poluotoka!

Nova sportsko-edukativna avantura profesora geografije i food blogera Domagoja Jakopovića Ribafisha i Udruge RokOtok počinje 23. lipnja održavanjem radionica diljem istočne obale Istre i plivanjem više od stotinu kilometara od Preluka do Pule.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER