Na mjestu nekadašnjeg bečkog željezničkog kolodvora nastaje nova gradska četvrt

Uz prostranu središnju šetnicu i zelene površine, novo stambeno naselje Nordwestbahnviertel nudit će visoku i raznoliku kvalitetu boravka na deset hektara javnog prostora

Tijekom sljedećih deset godina na području nekadašnjeg bečkog Sjeverozapadnog željezničkog kolodvora (Nordwestbahnhof) u fazama će se graditi nova gradska četvrt s puno zelenila i prostora za rekreaciju. Bečanke i Bečani se tijekom sljedećih šest tjedana mogu upoznati s planom izgradnje i izraziti svoja mišljenja o novoj gradskoj četvrti.

Nordwestbahnhof bio je drugi po veličini od šest bečkih željezničkih kolodvora u vrijeme Austro-Ugarske Monarhije, za putnički promet koristio se do 1952. godine, a potom je dugo vremena služio kao robni terminal. Monarhija je davna prošlost, a prostor od 44 hektara postaje novi životni prostor sa 6 500 stanova za 16 000 Bečanki i Bečana u 20. bečkom okrugu Brigittenau, na udaljenosti od oko četiri kilometra od središta grada. Puno toga će se još promijeniti do 2035. godine, prije nego što njegovi stanovnici ovdje pronađu svoj novi dom, a za početak im se od 21. rujna 2023. na uvid stavlja prostorni plan uređenja novog stambenog naselja koji će za raspravu i primjedbe biti dostupan do 26. listopada. U petak 6. listopada za sve građane Beča planira se i održavanje informativnog dana uz glazbu, gastronomiju i stručno vodstvo na licu mjesta.

  • © ÖBB / januousekhavlicek.cz

Razvijanje koncepta 15-minutnog grada

Novo stambeno naselje Nordwestbahnviertel u okrugu Brigittenau nudit će široki raspon mogućnosti za održivi život, a kada 2035. godine u potpunosti bude dovršeno, ovdje će pored 16 000 stanovnika svoje radno mjesto pronaći čak 4 700 Bečanki i Bečana. Cilj je stvoriti živahnu četvrt sa svime što je suvremenom urbanom stanovništvu potrebno za ugodan i kvalitetan život: pristupačan i atraktivan životni prostor, radna mjesta, mogućnosti za obrazovanje te kulturne i zabavne sadržaje na kratkoj pješačkoj udaljenosti. To će se postići korištenjem poslovnih prostora u prizemlju zgrada u kojima je pored ureda planirano otvaranje ugostiteljskih objekata i trgovina.

Novom gradskom četvrti već će od 2025. prometovati produžena tramvajska linija 12, a dovršetak cijele trase nove tramvajske pruge planiran je do 2028. godine. Ovaj dio grada tako će se povezati s obnovljenim područjem Pratersterna, kao i s drugim dijelovima grada preko proširene ulice Wallensteinstraße, a širenjem tramvajske mreže i uvođenjem novih autobusnih linija unaprijedit će se usluge bečkog javnog prijevoza. Osobni automobili moći će prometovati isključivo rubnim područjem novog stambenog naselja, baš kao i u četvrti Sonnwendviertel u 10. bečkom okrugu Favoriten, a stanovnicima će na raspolaganju biti mreža biciklističkih i pješačkih staza.

>>> Pročitajte još >>> U bečkom okrugu Favoriten počeli radovi na uređenju još jednog velikog parka

  • © ÖBB / januousekhavlicek.cz

Nova zelena pluća grada

U novoj četvrti planirana je izgradnja četiri nebodera i veći broj višestambenih zgrada, ostavljajući dovoljno prostora za park s 10 hektara javnog prostora. Zajedno s novim parkom Freie Mitte – najvećim novim bečkim parkom od 1974. godine ukupne površine 93 000 m², čiji se dovršetak na području nekadašnje željezničke stanice Nordbahnhof u drugom bečkom okrugu Leopoldstadt planira do 2025. godine, u blizini Dunava nastaje ekološki vrijedno područje od gotovo 20 hektara.

Osim toga, bivša trasa željezničke pruge od obale Dunava (Handelskai) do nove gradske četvrti trebala bi postati novi linearni park za pješake i bicikliste po uzoru na njujorški Highline Park. Također, u planu je izgradnja novih biciklističkih i pješačkih staza od ulice Stromstraße prema Heiligenstadtu i uz obalu Dunava. Postojeći željeznički nadvožnjaci u ulicama Hellwagstraße i Stromstraße bit će zadržani i integrirani u prostorni plan uređenja novog stambenog naselja.

  • © ÖBB / januousekhavlicek.cz

Četvrt Nordwestbahnviertel će uz osnovne životne potrebe i osiguranje novih radnih mjesta zadovoljiti i odgojno-obrazovne potrebe njenih najmlađih stanovnika. Do 2028. godine trebao bi se dovršiti novi školski kampus za oko 1 600 djece s predviđenih 12 vrtićkih grupa, 33 odjeljenja s cjelodnevnom nastavom, sportskim dvoranama i glazbenom školom. Novi kampus nalazit će se usred otvorene zelene površine koja će biti dostupna stanovnicima cijele četvrti.

Početak izgradnje novog bečkog stambenog naselja planiran je 2026. godine.

  • Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Pariz 2050. gradi se već sada!

Scenarij s 50 stupnjeva Celzija prema predviđanjima Međuvladinog panela o klimatskim promjenama (IPCC) u Parizu se još uvijek može izbjeći. No, to zahtijeva odlučno i hitno djelovanje, a s obzirom na to da klimatske promjene također pogoršavaju društvene nejednakosti, Pariz će s prilagodbom i zelenom transformacijom odlučno nastaviti i u nadolazećim godinama.

Počela izgradnja novog bečkog stambenog naselja Nordwestbahnviertel

Riječ je o trenutačno najvećem bečkom razvojnom projektu u okviru kojeg će se na prostoru nekadašnjeg željezničkog kolodvora Nordwestbahnhof, ukupne površine 44 hektara, do 2035. godine izgraditi nova gradska četvrt sa stanovima za oko 16 000 Bečanki i Bečana.

Grad Beč ulaže preko 120 milijuna eura u nove projekte socijalne stanogradnje

Grad Beč je svjetska prijestolnica socijalne stanogradnje koja je započela u periodu tzv. „Crvenog Beča“ 1920-ih godina kada su socijalisti odnijeli pobjedu na bečkim općinskim izborima. Socijaldemokrati su reformirali društvo i započeli programe socijalne stanogradnje koji i danas služe kao uzor mnogim svjetskim gradovima.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER