Prvog dana rujna u Beču počinje prometovati nova tramvajska linija 12

Beč raste, a s njim raste i razvija se mreža javnog prijevoza

Nova tramvajska linija u ukupnoj dužini od 7,2 kilometra povezuje četiri bečka okruga i omogućuje presjedanja na druge linije javnog prijevoza, posebice na linije podzemne željeznice U1, U4 i U6 – ubuduće i na U5. Kraća putovanja, brže vožnje i još više održive mobilnosti za Beč.

U drugom bečkom okrugu Leopoldstadt završeni su građevinski radovi na izgradnji tramvajske linije 12 i novoj trasi dužine 2,2 kilometra. Točno na vrijeme za početak škole u ponedjeljak, 1. rujna, nova linija 12 prometovat će od stanice podzemne željeznice U6 Josefstädter Straße do Hillerstraße u Leopoldstadtu. Time je stvorena nova prometna os kroz grad koja omogućuje presjedanja na druge linije javnog prijevoza, posebice podzemnu željeznicu, od čega će duž cijele trase koristi imati oko 250 000 Bečana i Bečanki.

  • © Wiener Linien

Četiri okruga – kraća putovanja, nove veze

Od 1. rujna linija 12 vozit će od stanice U6 Josefstädter Straße preko željezničkog kolodvora Franz-Josefs-Bahnhof, stanica U4 Friedensbrücke, U6 Jägerstraße i U6 Dresdner Straße do S-Bahn postaje Traisengasse, a zatim kroz novu gradsku četvrt Nordbahnviertel i preko stanice U1 Vorgartenstraße do krajnjeg stajališta Hillerstraße.

Na svojoj ruti nova linija 12 povezuje četiri bečka okruga (2., 8., 9. i 20.) i nudi mogućnost presjedanja na pet stanica podzemne željeznice (U1, U4, U6) te dva stajališta S-Bahna. Linija 12 u budućnosti će se kod parka Arne-Karlsson u devetom okrugu Alsergrund povezati i s novom linijom podzemne željeznice U5. Od ukupno 25 stajališta na liniji 12, pet ih je novoizgrađeno na novoj trasi u drugom okrugu dugoj 2,2 kilometra.

Nova tramvajska linija omogućuje još kvalitetniju povezanost i lakšu dostupnost radnih mjesta, škola i trgovačkih zona za oko 250 000 stanovnika duž trase. Tako će se, primjerice, vožnja iz Nordbahnviertela do U6 Dresdner Straße skratiti s 10–14 minuta na samo sedam minuta, dok će se do Donauzentruma ubuduće putovati 11 minuta, umjesto dosadašnjih 18. Tramvaji na novoj liniji 12 vozit će otprilike svakih osam minuta.

  • Nova tramvajska linija u ukupnoj dužini od 7,2 kilometra povezuje četiri bečka okruga i omogućuje presjedanja na druge linije javnog prijevoza © Wiener Linien

Nova gradska četvrt – nova tramvajska linija

Puštanjem u promet linije 12 bečka mreža javnog prijevoza postaje šira i učinkovitija. Nova gradska četvrt Nordbahnviertel povezuje se s ostatkom grada zahvaljujući novoj dvostrukoj stanici Bruno-Marek-Allee i stanici Haussteinstraße. Stanovnici tog dijela grada sada mogu izravno doći do linija U1, U4, U6, prigradske željeznice te drugih tramvajskih i autobusnih linija. To posebno vrijedi za stanovnike koji su se od početka gradnje linije 12 u ljeto 2024. doselili u četvrt Nordbahnviertel u kojoj trenutačno živi oko 22 700 Bečana. Kako se ondje gradi još oko 1000 stanova za dodatnih 2300 stanovnika, u konačnici će u novoj gradskoj četvrti živjeti 25 000 ljudi.

Autobusna linija 11B integrira se u vozni red linije 11A

S pokretanjem linije 12 prilagođava se i autobusni promet u drugom bečkom okrugu pa će se od 1. rujna vožnje linije 11B integrirati u vozni red linije 11A. Tako će 11A od ponedjeljka do subote imati pojačane autobuse na središnjem dijelu trase. Zbog preuređenja prometnica ti autobusi voze produženom trasom, od Friedrich-Engels-Platza do Elderschplatza, a putnici ubuduće neće morati pratiti dva različita vozna reda kako bi znali kada im dolazi sljedeći autobus.

  

  • Stanice Rudolf-Bednar-Park i Vorgartenstraße © ZOOMVP / Stadt Wien

100 novih stabala i više od dva kilometra biciklističkih staza

Linija 12 daje važan doprinos klimatskim ciljevima grada Beča jer se s manjim korištenjem automobila godišnje može uštedjeti do 650 tona CO₂. Pored toga, uz novu tramvajsku trasu posađeno je 100 novih stabala koja osiguravaju hladovinu i svježinu u vrućim ljetnim danima. Na dionici od Haussteinstraße do Walcherstraße linija 12 vozi po 230 metara dugoj zelenoj pruzi, što dodatno poboljšava mikroklimu.

  • Križanje ulica Nordbahnstraße i Taborstraße © MA 28 / Christian Fürthner

Izgrađeno je i više od dva kilometra novih biciklističkih staza, koje biciklistima donose više prostora i sigurnosti. Posebno se ističe nova dvosmjerna biciklistička staza u ulici Taborstraße, nove jednosmjerne staze u ulici Vorgartenstraße te povezivanje sa sedam kilometara dugom mega-biciklističkom stazom u ulici Lassallestraße. U ulici Nordbahnstraße također je proširena postojeća biciklistička staza.

  • Nordbahnstraße © Mobilitätsagentur Wien

„Modernizacija i proširenje ključni su temelji za atraktivnu mrežu javnog prijevoza koju stanovnici i posjetitelji Beča rado i redovito koriste. Linija 12 važna je nova veza kroz četiri gradska okruga, s brojnim mogućnostima presjedanja na podzemnu i prigradsku željeznicu, tramvaje i autobuse te osjetno skraćuje vrijeme putovanja. Veselimo se što ćemo od 1. rujna na novoj tramvajskoj liniji svakodnevno prevoziti oko 16 000 putnika.“ – poručila je Alexandra Reinagl, predsjednica Uprave Wiener Linien.

„Linija 12 simbolizira prekretnicu u mobilnosti Beča te pokazuje kako Wiener Stadtwerke zajedno s Gradom Bečom realizira infrastrukturne projekte koji oblikuju klimatski prihvatljiv grad, ali i koliko dobro funkcionira suradnja s okruzima i gradskim službama. Drugi i 20. okrug snažno su rasli posljednjih godina i lijepo je vidjeti koliko je veliko razumijevanje i spremnost na prilagodbu javnog prijevoza potrebama stanovništva.“ – izjavila je Monika Unterholzner, zamjenica glavne direktorice Wiener Stadtwerke.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Na mjestu nekadašnjeg bečkog željezničkog kolodvora nastaje nova gradska četvrt

Tijekom sljedećih deset godina na području nekadašnjeg bečkog Sjeverozapadnog željezničkog kolodvora (Nordwestbahnhof) u fazama će se graditi nova gradska četvrt s puno zelenila i prostora za rekreaciju. Bečanke i Bečani se tijekom sljedećih šest tjedana mogu upoznati s planom izgradnje i izraziti svoja mišljenja o novoj gradskoj četvrti.

Počela izgradnja novog bečkog stambenog naselja Nordwestbahnviertel

Riječ je o trenutačno najvećem bečkom razvojnom projektu u okviru kojeg će se na prostoru nekadašnjeg željezničkog kolodvora Nordwestbahnhof, ukupne površine 44 hektara, do 2035. godine izgraditi nova gradska četvrt sa stanovima za oko 16 000 Bečanki i Bečana.

Beč 6. listopada dobiva još jednu novu tramvajsku liniju

Nova linija povezuje 21. i 22. bečki okrug – Floridsdorf i Donaustadt – te donosi izravnu vezu za oko 20 000 dnevnih putnika uz brojne mogućnosti presjedanja na podzemnu željeznicu i S-Bahn te velik broj tramvajskih i autobusnih linija. Zahvaljujući novoj 2,4 km dugoj dionici, tramvajska linija 27 omogućuje kvalitetniji javni prijevoz i kraća putovanja od Strebersdorfa do Aspern Norda.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER