Barcelona će 2026. dobiti novu šetnicu površine 70 000 četvornih metara

Iznad tunela Glòries počeli su radovi na uređenju nove šetnice Gran Via

U dijelu ulice Gran Via u Barceloni stvara se velika šetnica kojom će se značajno podići kvaliteta života i poboljšati povezanost s drugim dijelovima grada. Šetnica se uređuje iznad cestovnih tunela Glòries te će se povezati s novim parkom Parc de les Glòries, nastalom na mjestu nekadašnjeg uzdignutog kružnog toka i spoja triju najvažnijih gradskih prometnica: Avinguda Diagonal, Avinguda Meridiana i Gran Via de les Corts Catalanes.

U ponedjeljak 22. siječnja počeli su radovi kojim će se ulica Gran Via de les Corts Catalanes – jedna od glavnih prometnih arterija Barcelone, u dijelu iznad cestovnih tunela Glòries pretvoriti u veliku šetnicu punu zelenila i mjesta za ugodan boravak građana. Buduća šetnica spojit će se također s novim parkom Parc de les Glòries, ukupne površine 20 000 četvornih metara, koji je uz sadnju tisuću stabala posebno dizajniran za poticanje bioraznolikosti i raspolaže sadržajima koje se ne mogu pronaći ni u jednom drugom parku u Barceloni.

Otvaranjem dvaju novih cestovnih tunela Glòries (Tunels de les Glòries Catalanes) početkom 2022. godine, riješen je problem prometnih gužvi na ovoj žili kucavici kojom su donedavno svakodnevno prometovale tisuće vozila. Gradsko vijeće Barcelone donijelo je odluku o privremenom uređenju tog dijela ulice, u kojem su obojene asfaltirane površine i postavljen privremeni urbani namještaj, ali sada je došlo vrijeme za početak izvođenja radova na njenom konačnom uređenju.

  • Trenutačni izgled dijela ulice Gran Via de les Corts Catalanes u kojem će se urediti nova šetnica © Ajuntament de Barcelona

Široki nogostupi, šetnica širine 21 metar i prostori za boravak i igru

Dio ulice Gran Via de les Corts Catalanes, poznatije pod skraćenim nazivom Gran Via, u četvrti Sant Martí u kojoj se nalazi i nova knjižnica „Gabriel García Márquez“, tako će od urbane autoceste postati velika šetnica širine 21 metar, čime će se poboljšati i olakšati povezanost s drugim dijelovima Barcelone. Nova šetnica uključivat će ​​brojne prostore za boravak i igru, a uredit će se na ukupnoj površini od gotovo 70 000 četvornih metara. Radovi na gornjoj strani ulice trajat će godinu dana, a nakon toga krenut će se s radovima na suprotnoj morskoj strani koji će se završiti tijekom proljeća 2026. godine.

Uz stambene zgrade uredit će se nogostupi širine 5,25 do 7,35 metara te jedna prometna traka koja će integrirati biciklističku stazu, kao i promet stanara i servisnih vozila. S druge strane, uz trgovački centar, nalazit će se nogostup širine četiri metra, prometna traka za lokalni promet, bicikle i javni prijevoz – tramvaje i autobuse. Time se prioritet daje pješacima i biciklistima, kao i javnom prijevozu, za razliku od vremena prije puštanja u promet tunela Glòries, kada je ulica imala čak osam prometnih traka.

U središtu Gran Vie nalazit će se velika šetnica s bujnim zelenilom, klupama i stolicama, igralištima i opremom za rekreaciju. Također, duž šetnice će se urediti prostor za povremena događanja, poput sajmova ili koncerata i raznih proslava. Veći dio ovog prostora bit će uređen tijekom prve faze radova.

Cijeli prostor dobit će primjerenu rasvjetu i nove opločnike svijetle boje koji će ljeti smanjiti efekt toplinskog otoka te omogućiti prikupljanje kišnice. Osim toga, na novoj šetnici posadit će se još četiri stotine stabala.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

„Mali Pariz“ u bečkom Alsergrundu

Središnji dio bečke ulice Servitengasse postat će pješačka zona, dok će se u gornjem dijelu ulice provesti mjere smirivanja prometa. Najavljena je sadnja jedanaest novih stabala i uređenje dodatnih zelenih površina, a javna površina popločat će se svijetlim betonskim pločama koje sprječavaju zagrijavanje tijekom vrućih ljetnih dana. Završetak radova očekuje se do studenog ove godine.

Dogodine počinje transformacija čuvene avenije La Rambla

Proces transformacije La Ramble kao glavne arterije grada ubrzan je aktualnom zdravstvenom krizom, a prioriteti njene obnove su poticanje trgovine, kvalitetnijeg stanovanja, kulturnih aktivnosti i preuređenje cijelog područja kako bi postala što ugodnija za šetnju, susrete i druženje, ali i život lokalnog stanovništva.

Kako prometnu gradsku ulicu pretvoriti u ugodnu zelenu oazu?

Svi znamo onu poznatu uzrečicu „Slika govori više od tisuću riječi!“, a to posebno vrijedi za animirani video latvijskog arhitekta i urbanista Ota Ozolsa. Kratki video detaljno prikazuje kako bi se bilo koja prometna gradska ulica – uglavnom podređena automobilskom prometu – mogla transformirati u ugodnu zelenu oazu, pogodnu za sve sudionike u prometu, ali sigurnu za šetnju i vožnju biciklom te poželjnu za stanovanje.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER