Predstavljen projekt obnove pariške ulice Rue de Richelieu

Ova elegantna ulica u središtu Pariza, koja se od sjevera prema jugu proteže pariškim prvim i drugim arondismanom, obnovit će se prema pobjedničkom projektu iz Participativnog proračuna Grada Pariza.

Ulica Rue de Richelieu proteže se od Avenue de l'Opéra i trga Place André Malraux, nastavlja uz trg Place Mireille s lijepom Molièreovom fontanom, kao i nedavno obnovljenu zgradu Francuske nacionalne knjižnice (Bibliothèque Nationale de France – BNF) i njezine vrtove te trg Place Louvois, a na sjeveru se križa s ulicom Rue du Quatre-Septembre. Nalazi se u neposrednoj blizini palače Palais Royal i njezinih vrtova, čuvenog pariškog kazališta La Comédie Française te natkrivenog prolaza Galerie Vivienne. Ljubiteljima serije „Emily u Parizu“ možda će više značiti podatak da se na obližnjem trgu Place de Valois nalazi i marketinška agencija „Savoir“.

  • Place Mireille i Molièreova fontana © Ville de Paris

S obzirom na to da pariški javni prostor posljednjih godina prolazi kroz veliku transformaciju te postaje sve kvalitetniji i zeleniji, trenutačni izgled ove ulice ipak ne odgovara okruženju navedenih pariških znamenitosti, kao ni potencijalnoj namjeni ulice koja je idealna za lagane šetnje i razgledavanje.

Pobjedničkim projektom iz prethodnog izdanja Participativnog proračuna Grada Pariza planiralo se širenje nogostupa od trga Place Mireille do natkrivenog prolaza Passage Potier, no kroz inicijativu „Uljepšajte svoje susjedstvo“ („Embellir votre quartier“) projekt se sada želi proširiti na cijeli prostor ulice Rue de Richelieu.

  • Rue de Richelieu - Rue de Louvois © Ville de Paris

Cilj je osigurati više prostora za pješake, ozeleniti javne površine gdje god je to moguće, omogućiti nesmetano prometovanje autobusa javnog gradskog prijevoza, poboljšati sigurnost vožnje biciklom te provesti mjere smirivanja prometa i spriječiti nepropisno parkiranje uz uvođenje parkirnih mjesta za dostavna vozila. Planira se uvođenje dodatnih pješačkih prijelaza i to posebno u blizini škola Louvois i Vivienne.

U ulici Rue des Petits Champs, koja je presijeca u njezinom središtu, već su ranije prošireni nogostupi i ukinuta jedna prometna traka, dok su ulice Rue de Louvois i Rue Colbert provedbom projekta „školske ulice“ postale nove pješačke zone.

  • Rue de Richelieu - Rue Lulli © Ville de Paris

Projekt je predstavljen u srijedu 27. ožujka, u nazočnosti Ariela Weila, načelnika Paris Centre (administrativne jedinice koja obuhvaća središnje pariške arondismane), Thomasa Chevandiera, zamjenika gradonačelnice Pariza zaduženog za javnu izgradnju, praćenje gradilišta i koordinaciju radova na javnim površinama, Christophea Najdovskog, zamjenika gradonačelnice Pariza zaduženog za ozelenjavanje javnih površina, zelene površine, bioraznolikost i dobrobit životinja, te Florenta Giryja, zamjenika načelnika Paris Centre zaduženog za ceste, mobilnost i upravljanje gradilištima.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Školske ulice smanjile onečišćenje dušikovim dioksidom u prosjeku do 30 posto

Eksperimentalno pokrenut u sklopu provedbe mjera fizičkog distanciranja tijekom pandemije koronavirusa i s ciljem smanjenja onečišćenja zraka, program „Školske ulice“ („Rues aux écoles“) postiže izvrsne rezultate. Osim osiguranja sigurnog kretanja i boravka djece u prostoru ispred škola i dječjih vrtića te dodatnog ozelenjivanja javnog prostora, programom je postignut velik napredak u smanjenju onečišćenja zraka.

Polovica najvećeg pariškog trga uskoro bez automobila

U intervjuu za tjednik „La Tribune Dimanche“ pariška gradonačelnica Anne Hidalgo potvrdila je kako polovica najvećeg trga francuske metropole vozačima automobila više neće biti dostupna nakon Ljetnih olimpijskih igara, koje će se u Parizu održati od 26. srpnja do 11. kolovoza 2024.

Grad Velikih Promjena ne prestaje iznenađivati!

Pariška gradska uprava najavila je uvođenje zone bez automobila u središnjem dijelu grada. Od 2024. godine automobilski promet bit će zabranjen u većem dijelu središnjih pariških arondismana, čime će taj prostor biti rezerviran isključivo za pješake, bicikliste, javni prijevoz, osobe s invaliditetom i lokalno stanovništvo. Za prekršitelje zabrane predviđaju se velike novčane kazne.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER