Varaždinski srednjoškolci poručili: „Bez plastike je varaždinsko groblje zelenije i bolje!“
Plakati na temu „Na groblje bez plastike“ bit će izloženi u Ulici Ivana Severa sve do 10. lipnja 2024.
U cilju upoznavanja javnosti s gorućim problemom otpadne plastike na grobljima, varaždinsko komunalno poduzeće Parkovi pokrenulo je kampanju pod nazivom „Na groblje bez plastike“ koja se provodi u sklopu projekta „Unapređenje sustava gospodarenja otpadom na Gradskom groblju u Varaždinu“.
Groblja nisu imuna na problematiku otpada te se suočavaju s velikim količinama, posebice otpadnih lampaša. Nažalost, pitanje otpada na grobljima dolazi u fokus uglavnom samo jednom godišnje i to oko blagdana Svih svetih, a aranžmani, ukrasi i lampioni ubrzo nakon upotrebe postaju otpad.
U cilju upoznavanja javnosti s gorućim problemom otpadne plastike na grobljima, varaždinsko komunalno poduzeće Parkovi pokrenulo je kampanju pod nazivom „Na groblje bez plastike“. Kampanja se provodi u sklopu projekta „Unapređenje sustava gospodarenja otpadom na Gradskom groblju u Varaždinu“, pionirskom projektu i temi koja do sada uglavnom nije imala značajnije mjesto u javnosti.
- Učenici i mentori ispred prvonagrađenog plakata Srednje strukovne škole
U kampanju je uključeno sedam srednjih i četiri osnovne škole s područja Varaždina, a cilj je uključiti mlade u stvaranje promotivnih materijala kojima će poručiti javnosti što sve može biti alternativa plastici te kako pokazati pijetet prema najmilijima bez stvaranja ogromnih količina otpada. Ideja je potaknuti mlade da razmišljaju o problemu, traže moguća rješenja i na kraju prenesu drugačiji način razmišljanja na svoju okolinu.
U prvoj fazi kampanje, učenici srednjih škola izrađivali su plakate koji se mogu vidjeti na oglasnim city light panelima u Ulici Ivana Severa sve do 10. lipnja 2024. Sudjelovale su Prva Gimnazija, Druga Gimnazija, Gospodarska škola, Srednja strukovna škola, Graditeljska, prirodoslovna i rudarska škola, Medicinska škola, te Strojarska i prometna škola.
- Plakat Medicinske škole (drugo mjesto)
Učenici i mentori, predstavnici Parkova i Grada Varaždina okupili su se u srijedu na toj lokaciji kako bi predstavili prve rezultate kampanje. Plakate je bodovala komisija na temelju vizualnog dojma, estetike, skladnosti boja, čitljivosti, vidljivosti, poruke, originalnosti, kreativnosti, relevantnosti za cilj i temu projekta, upotrebe moderne tehnologije i multidisciplinarnog pristupa. Prema navedenim kriterijima komisija je najviše bodova dodijelila Srednjoj strukovnoj školi, drugo mjesto osvojila je Medicinska škola, a treće Graditeljska, prirodoslovna i rudarska škola. Najbolje škole Parkovi će nagraditi informatičkom i multimedijalnom opremom, a svim učenicima koji su sudjelovali podijeljene su zahvalnice.
- Plakat Graditeljske, prirodoslovne i rudarske škole (treće mjesto)
Kampanja se u drugoj fazi nastavlja natjecanjem srednjih škola za najbolji informativni letak o važnosti smanjenja plastičnog otpada, koji će biti otisnut na poleđini računa Parkova d.o.o. za grobnu naknadu u nakladi od 18 500 primjeraka, s distribucijom u rujnu 2024. godine. U kampanju su uključene i osnovne škole koje rade na organizaciji kreativnih radionica na kojima djeca izrađuju crteže, reciklirane svijeće, aranžmane od umjetnog cvijeća, vaze te razne druge dekoracije i predmete koji se mogu postaviti na otvorenom prostoru (grobovima).
- Učenice i učenik Gospodarske škole s mentoricom ispred svog plakata
Direktorica Parkova Jelena Sekelj zahvalila je učenicima i mentorima na odazivu te istaknula kako je ova kampanja dio dosadašnjih aktivnosti usmjerenih prema unapređenju sustava gospodarenja otpadom na groblju koji Parkovi razvijaju u suradnji s Geotehničkim fakultetom u Varaždinu.
- Učenici i učenica s mentoricom ispred plakata Prve Gimnazije
„Projekt 'Unapređenje sustava gospodarenja otpadom na Gradskom groblju u Varaždinu' razvili smo u suradnji s varaždinskim GF-om te ga prijavili za sufinanciranje Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. On uključuje nabavku novih spremnika i električnog vozila za prikupljanje otpada te edukativne aktivnosti. Cilj projekta je uspostaviti efikasni, održivi i ekonomski isplativi okvir za upravljanje otpadom na Gradskom groblju u te smanjiti količinu i povećati odvajanje otpada. Promjena navika ponašanja dugoročan je proces koji zahtijeva kontinuirani trud i suradnju svih generacija. Mladi imaju ključnu ulogu u tom procesu kroz edukaciju, aktivno sudjelovanje i korištenje inovativnih rješenja. Oni trebaju biti motivatori promjene razmišljanja u svojim obiteljima i lokalnoj zajednici.“ – kazala je direktorica Parkova Jelena Sekelj.
- Direktorica Parkova Jelena Sekelj svim učenicima koji su sudjelovali u kampanji podijelila je zahvalnice.
Promjenom navika i razvojem održive prakse može se odati počast preminulima i istovremeno se brinuti o budućnosti našega planeta. Mladi su to poručili odraslima, istovremeno ih pozivajući da plakate u Ulici Ivana Severa, na lijevoj strani ulice u smjeru Drave, pogledaju do 10. lipnja.