Varšava: U promet puštena nova tramvajska linija u Gagarinovoj ulici

Ulica Jurija Gagarina glavna je ulica varšavske četvrti Mokotów kojom su tramvaji vozili do 1973. godine

Više od jednog kilometra novih tramvajskih tračnica, tri suvremena stajališta, još više zelenila i biciklističkih staza – tako izgleda nova tramvajska linija u varšavskoj Ulici Jurija Gagarina koja je puštena u promet u utorak 14. svibnja. Među prvim putnicima na tramvajskoj liniji 11 bio je i varšavski gradonačelnik Rafał Trzaskowski.

„Sretan sam što se nakon više od 50 godina tramvaj vratio u ovaj dio četvrti Mokotów - između ulica Czerniakowska i Belwederska. Ova tramvajska linija dio je jednog kraka trase prema gradskoj četvrti Wilanów koju intenzivno gradimo. U Gagarinovoj ulici u tijeku su manji završni radovi, ali tramvaji već sada mogu sigurno i udobno prevoziti putnike. Htjeli smo ispoštovati svibanjski rok za pokretanje ove trase i uspjeli smo.“ – rekao je varšavski gradonačelnik Rafał Trzaskowski prilikom inauguracije nove tramvajske linije koja će stanovnike Sieleca i Czerniakówa do središta grada prevoziti za točno petnaest minuta.

Tramvaji su Ulicom Jurija Gagarina vozili do 1973. godine, kada su tadašnje gradske vlasti odlučile proširiti ulicu kako bi je prilagodili sve većem broju automobila i to nauštrb javnog prijevoza. No, takve odluke pripadaju prošlosti, a proširenje mreže tramvajskih linija jedan je od glavnih prioriteta aktualne gradske uprave.

„I dalje se fokusiramo na javni prijevoz koji je najbolji u ovom dijelu Europe i nastavljamo s izgradnjom novih tramvajskih linija kao što smo obećali građanima Varšave. To ne bi bilo moguće bez potpore Europske unije, kao ni nabava novih tramvaja koja je sufinancirana iz EU fondova. Također se nadam da ćemo oslobađanjem sredstava iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności - KPO) moći dobiti dodatna EU sredstva na istoj razini kao i do sada. Bitno je cijelo vrijeme podsjećati da tako velika ulaganja, posebice razvoj javnog prijevoza, uključujući izgradnju novih linija metroa i tramvaja te nabavu suvremenog voznog parka, ne bismo mogli planirati bez golemih EU sredstava od preko 18 milijardi PLN koje je Varšava dobila u proteklih dvadeset godina članstva Poljske u EU-u.“ – naglasio je gradonačelnik Varšave Rafał Trzaskowski.

Brzo i povoljno do središta grada

Više od jednog kilometra duga tramvajska pruga između ulica Czerniakowska i Belwederska prvi je dio nove trase do Wilanówa koja je u izgradnji. Od ovog tjedna „jedanaestica“ vozi novom trasom te će tijekom prometne špice povezivati ​​Mokotów (Sielce) s novim stambenim naseljem Nowe Bemowo, a izvan špice tramvaji će voziti do gradskog groblja Wolski u četvrti Wola.

Duž nove tramvajske pruge izgrađena su tri suvremena stajališta – Spacerowa, Sielecka i Sielce, koji putnicima omogućuju presjedanje na autobusne linije. Stajališta su u potpunosti prilagođena potrebama osoba s invaliditetom te opremljena elektroničkim informativnim pločama s voznim redovima. Tramvaji u vrijeme najvećeg prometa voze svakih osam minuta, a liniju zbog specifičnosti krajnjeg stajališta održavaju novi dvosmjerni i niskopodni Hyundai tramvaji.

Projekt izgradnje nove tramvajske pruge sufinancirala je Europska unija i to iznosom od 43.347.766,29 PLN (10,2 milijuna EUR).

Novo drveće, grmlje i biciklistička staza

Izgradnju nove tramvajske pruge Mokotów-Sielce pratila je i potpuna rekonstrukcija Ulice Jurija Gagarina. Vozačima su sada na raspolaganju četiri prometne trake (ranije šest), a sredinom ulice prolazi nova ozelenjena tramvajska pruga. U sklopu radova potpuno je obnovljena kanalizacijska i vodovodna infrastruktura te uređene nove zelene površine na kojima je posađeno drveće i grmlje.

Prilikom planiranja nove tramvajske pruge nisu zaboravljeni ni biciklisti. Duž Gagarinove ulice izgrađena je nova biciklistička staza, a prilikom izgradnje sačuvana su sva postojeća stabla i posađeno čak 66 novih, što je osam više od planiranog.

Osim 800 metara nove ozelenjene tramvajske pruge, u ulici je posađen i velik broj grmova, trajnica i cvijeća. Kameni zidovi na krajnjoj stanici u Ul. Czerniakowska bit će prekriveni bršljanom.

  • Sve suvremenija i zelenija Varšava ima najbolji javni prijevoz u ovom dijelu Europe © Cezary Warś | Miasto Stołeczne Warszawa

Kolektor ispod tramvajskih tračnica

Paralelno s radovima na izgradnji tramvajske pruge tekla je izgradnja kolektora Mokotowskie Bis, koji je s radom počeo u ožujku ove godine. Zahvaljujući korištenoj tehnologiji bez iskopa, omogućeno je normalno odvijanje prometa u oba smjera tijekom cijelog trajanja radova.

„Ove radove odlučili smo realizirati u isto vrijeme kako bismo lokalnom stanovništvu smanjili neugodnosti. Novi kolektor prikuplja kišnicu pa u slučaju velikih oborina ulice ovog dijela grada neće biti poplavljene.“ – kazao je gradonačelnik Rafał Trzaskowski.

Novoizgrađeni kolektor Mokotowski Bis dugačak je oko 1,2 km i ima promjer od 2,8 m. Moći će primiti oko 6,9 tisuća m3 otpadnih i oborinskih voda, rasterećujući time kolektor Mokotowski.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Varšava ove jeseni dobiva najsuvremeniju remizu u regiji

Dovršava se izgradnja tramvajske remize u Annopolu, smještene u gradskoj četvrti Białołęka u sjeveroistočnom dijelu Varšave. Više od 150 niskopodnih tramvaja od ove jeseni servisirat će se u automatiziranom, ekološki prihvatljivom i najsuvremenijem objektu ove vrste u Poljskoj i ovom dijelu Europe.

864 milijuna eura za modernizaciju bečke prometne infrastrukture

Kako bi Beč zadržao titulu grada s najvišom kvalitetom života u svijetu, bečko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien ulaže u sigurnost prometne infrastrukture na duge staze. Modernizacija uključuje radove na tračnicama, tunelima, mostovima, dizalima i pokretnim stepenicama.

Varšavski sustav javnih bicikala Veturilo sve popularniji

Unatoč hladnijem ožujskom vremenu, varšavski sustav javnih bicikala Veturilo već je u prvom mjesecu nove biciklističke sezone značajno premašio broj vožnji u odnosu na ožujak prošle godine, i to čak za više od 10.000. Električnim biciklima ostvareno je više od dvadeset posto vožnji iako čine svega deset posto ukupnog broja javnih bicikala.

Bečka Universitätsstraße postaje klimatski prihvatljiva ulica

Uz privođenje kraju radova na produženju linije U2 i izgradnji nove U5 linije bečke podzemne željeznice, počinje projektiranje površina u Sveučilišnoj ulici (Universitätsstraße), koja će dobiti 55 novih stabala, 1600 m² dodatnih zelenih površina i dvosmjernu biciklističku stazu.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER