Varšava ove jeseni dobiva najsuvremeniju remizu u regiji
Projekt je vrijedan gotovo 700 milijuna PLN, a 85 posto sredstava osigurano je iz EU fondova
Dovršava se izgradnja tramvajske remize u Annopolu, smještene u gradskoj četvrti Białołęka u sjeveroistočnom dijelu Varšave. Više od 150 niskopodnih tramvaja od ove jeseni servisirat će se u automatiziranom, ekološki prihvatljivom i najsuvremenijem objektu ove vrste u Poljskoj i ovom dijelu Europe.
Radove na izgradnji ovog suvremenog objekta u srijedu 5. lipnja posjetio je gradonačelnik Varšave Rafał Trzaskowski sa suradnicima.
„Jako sam zadovoljan napredovanjem radova na izgradnji tramvajske remize u Annopolu. Ova velika investicija napreduje velikom brzinom, tako da su radovi već pri kraju. Nakon što bude otvorena na jesen ove godine, remiza će biti namijenjena za smještaj i servisiranje preko 150 niskopodnih tramvaja koji će opsluživati novije tramvajske linije, kao i one koje gradimo tijekom ovog mandata, posebno liniju do Wilanówa.“ - rekao je varšavski gradonačelnik Rafał Trzaskowski.
Remiza u Annopolu prostire se na površini od gotovo 12 hektara na kojoj je postavljeno preko 16 km pruga. Bit će opremljena inteligentnim sustavom upravljanja, a kao prvi objekt ove vrste u Poljskoj, velikim dijelom napajat će se iz obnovljivih izvora energije - dizalica topline i fotonaponskih panela. Objekt će u potpunosti biti automatiziran, što će omogućiti uštede energije.
„Mislili smo i na zelenilo pa će nakon završetka radova čak 20 posto ukupne površine objekta biti ozelenjeno. Umjesto trave na „zelenim“ tramvajskim prugama sadit će se žednjak (Sedum), koji je jednostavniji za održavanje i cjenovno je povoljniji, a cijeli prostor oplemenit će se lozicom na zidovima objekta“, dodao je gradonačelnik Trzaskowski.
Rafał Trzaskowski također je istaknuo kako financiranje ovako velikih projekata ne bi bilo moguće bez potpore Europske unije, kao što je, uostalom, i nabava novih tramvaja sufinancirana iz EU fondova. Projekt izgradnje nove tramvajske remize vrijedan je gotovo 700 milijuna PLN (oko 164 milijuna EUR), od čega je 85 posto potrebnih sredstava osigurano iz EU fondova. „To pokazuje koliko je novac iz Europske unije važan za razvoj Varšave i cijele Poljske“, kazao je Rafał Trzaskowski.
- Radove na izgradnji nove remize 5. lipnja posjetio je gradonačelnik Varšave Rafał Trzaskowski sa suradnicima © Ewelina Lach | Miasto Stołeczne Warszawa
Automatizirana i inteligentna
Remiza u Annopolu opremljena je informatičkim sustavom koji će omogućiti automatizaciju mnogih aktivnosti koje su do sada zaposlenici obavljali ručno. Sustav će identificirati svaki tramvaj koji ulazi i izlazi iz remize i provjeravati na kojem se kolosijeku nalazi i na koji treba ući. Na sustav će biti priključeni svi semafori te praonica tramvaja i dijagnostičke stanice. Zaposlenici koji servisiraju tramvaje u novoj remizi koristit će tablete i pametne telefone putem kojih će prenositi podatke u centralni sustav.
Osim uštede vremena zaposlenika, procjenjuje se kako će automatizacija tijekom desetogodišnjeg razdoblja omogućiti i financijske uštede u visini od oko 10 milijuna PLN. Ovaj iznos gotovo je jednak troškovima nabave i instalacije cijelog sustava.
- © Cezary Warś | Miasto Stołeczne Warszawa
Ozelenjeni okoliš i vertikalni vrtovi
Uz primjenu obnovljivih izvora energije, remiza u Annopolu dodatno će prikupljati oborinske vode koje će koristiti za pranje cijelog prostora, vozila, ispiranje toaleta i zalijevanje zelenih površina.
Cijeli prostor remize bit će prilično zelen, a osim ozelenjenih tramvajskih pruga i prekrivanja pojedinih objekata i akustičnih paravana lozicom, posadit će se i veći broj stabala i grmlja.
Podsjetimo, sredinom svibnja u promet je puštena nova tramvajska linija u varšavskoj Ulici Jurija Gagarina, dok je ranije ove godine otvorena tramvajska linija duž Ul. Marcina Kasprzaka. Trenutačno je u izgradnji više od sedam kilometara novih tramvajskih linija, a počinje i izgradnja još dvije nove linije u ukupnoj dužini od 2,6 km. Poduzeće Tramwaje Warszawskie također radi na pripremi daljnjih tramvajskih linija do četvrti Gocław, uz park Pole Mokotowskie i duž Ul. Modlińska.
Stjepan Felber | Ekovjesnik