Završena izgradnja Koralmske željeznice, slijedi testiranje do prosinca 2025.
Austrijski projekt stoljeća | Koralmbahn: probne vožnje i obuka osoblja do prosinca 2025., a nakon toga vožnja od samo 45 minuta od Graza do Klagenfurta!
Nakon 26 godina izgradnje, radovi na 130 kilometara dugoj trasi Koralmske željeznice bit će dovršeni u predviđenom roku krajem studenog 2024., izvijestilo je austrijsko Savezno ministarstvo zaštite klime, okoliša, energije, mobilnosti, inovacija i tehnologije.
Istovremeno sa završetkom radova na izgradnji novog željezničkog kolodvora Zapadna Štajerska (Bahnhof Weststeiermark), željeznička pruga Koralmbahn spremna je za probne vožnje vlakova. „Riječ je o posljednjoj fazi desetljećima dugog maratona koji ponovno od svih sudionika zahtijeva posebnu koncentraciju i koordinaciju“, navodi se u priopćenju Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB).
„Klimatska kriza predstavlja velik izazov, a s Koralmskom željeznicom uvjerit ćemo još više ljudi kako javni prijevoz može funkcionirati jednostavno i brzo. Koralmska željeznica dat će važan doprinos tranziciji mobilnosti, a kao Štajerka dvostruko sam sretna i zadovoljna zbog završetka radova na njezinoj izgradnji“, kazala je austrijska ministrica za zaštitu klime Leonore Gewessler.
- Austrijska ministrica za zaštitu klime Leonore Gewessler i izvršni direktor ÖBB-a Andreas Matthä © ÖBB | Chris Zenz
„Projekt stoljeća sada je u završnoj fazi, a nakon posljednjih velikih građevinskih radova krajem studenog počinje probna faza u kojoj ćemo testirati vožnju vlakova i uvjeriti se je li sve izgrađeno kako treba“, objasnio je čelnik Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB) Andreas Matthä na konferenciji za medije održanoj u četvrtak na novoizgrađenom željezničkom kolodvoru Zapadna Štajerska. „U idućim mjesecima planirano je više od 70 probnih vožnji tijekom kojih će se, primjerice, provjeravati cijela trasa, napajanje i svjetla. Testiranje će trajati do prosinca 2025., a nakon toga će nam od Graza do Klagenfurta trebati samo 45 minuta“, dodao je Matthä.
Obuka osoblja ÖBB-a
„U prvom kvartalu iduće godine Koralmski tunel (Koralmtunnel) bit će povezan s ostatkom ÖBB-ove mreže“, rekao je voditelj projekta Klaus Schneider tijekom obilaska tunela. „Potom će probni vlakovi voziti tračnicama brzinama do 250 kilometara na sat, a planiramo obaviti oko 15 000 kilometara probnih vožnji. Tijekom testiranja pruge pomno ćemo ispitivati sve detalje, a posebno sigurnosni sustav, te pratiti utjecaje na sve objekte duž trase“, dodao je Schneider.
Osim suvremene tehnologije, vožnju austrijskim željeznicama ubrzat će i osoblje ÖBB-a koje se obučava i priprema za prometovanje na novoj željezničkoj pruzi. Strojovođe se u simulatoru unaprijed upoznaju s novom trasom, a zatim voze novom prugom. Posebna pozornost posvetit će se osposobljavanju službe za održavanje, a također se pripremaju spasilačke i vatrogasne službe, vrše se provjere s dispečerima, nadzornicima signalizacije, voditeljima operacija i raznim stručnjacima.
- Slijeva nadesno: izvršni direktor ÖBB-a Andreas Matthä, štajerska državna tajnica za okoliš Ursula Lackner, ministrica Leonore Gewessler, državni savjetnik za Europu i međunarodne poslove Werner Amon, ÖBB-ov voditelj projekta Klaus Schneider i zamjenica guvernera Koruške Gaby Schaunig u Koralmskom tunelu © ÖBB | Chris Zenz
Sigurnost je glavni prioritet
„Prije nego što sredinom prosinca 2025. započnemo s putničkim prometom, u listopadu bismo trebali krenuti s prijevozom tereta“, rekao je voditelj projekta Klaus Schneider.
Nakon oštećenja pruge austrijske Zapadne željeznice uslijed poplava početkom rujna ove godine, istaknuto je kako je rizik od slične štete u Koralmskom tunelu vrlo nizak jer oborinske vode mogu lako otjecati kroz krovni profil.
S oko 32,9 km dužine, Koralmski tunel je najduži tunel na trasi nove željeznice, ali i najduži željeznički tunel u Austriji i sedmi najduži željeznički tunel na svijetu. Tunel je dovršen u svibnju 2022., a prvo službeno putovanje vlaka kroz tunel obavljeno je 12. lipnja 2023. godine.
„Koristimo novi alat za simulaciju širenja poplava oko naših željezničkih pruga“, kazao je Andreas Matthä govoreći o analizi rizika ÖBB-a u suradnji s ASFINAG-om (Autobahn and Schnellstraßen-Finanz-Aktiengesellschaft).
Također, na koruškoj strani Koralmske željeznice izgrađena su dva tunela za zaštitu od buke koji su slični onima u Tullnerfeldu.
- Novi željeznički kolodvor Zapadna Štajerska (Bahnhof Weststeiermark) © ÖBB | Chris Zenz
Dovršava se željeznički kolodvor Zapadna Štajerska
U međuvremenu, na novom željezničkom kolodvoru Zapadna Štajerska (Bahnhof Weststeiermark) izvode se završni građevinski radovi. Najveći novi željeznički kolodvor na Koralmskoj željeznici bit će u potpunosti završen do proljeća 2025. Ovo važno prometno čvorište raspolagat će s devet kolosijeka i 450 P&R parkirališnih mjesta. Također će biti povezano s mrežom biciklističkih staza uz svu potrebnu infrastrukturu kao što su punionice za e-bicikle i pristupne platforme za autobuse i taksije.
Izgradnja Koralmske željeznice najveći je infrastrukturni projekt u južnom djelu Austrije. Nova željeznička pruga će kao dio Baltičko-jadranskog koridora omogućiti kvalitetnije povezivanje Graza i Klagenfurta, kao i bržu vezu s Bečom. Završetkom nove pruge putovanje vlakom između Graza i Klagenfurta skratit će se na 45 minuta, dok će se iz Klagenfurta do Beča stizati za dva sata i 40 minuta.
Stjepan Felber | Ekovjesnik