Gradonačelnik Beograda najavio besplatan javni prijevoz od početka 2025.

Istaknuo je kako je u tijeku dosad najveća reforma beogradskog javnog prijevoza, a osim njegovog besplatnog korištenja, u sljedeće tri godine potpuno će se obnoviti cijeli vozni park.

„Od 1. siječnja 2025. godine javni gradski prijevoz bit će besplatan i više nitko neće morati plaćati kartu“, najavio je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na današnjoj konferenciji za novinare.

„Neće više biti ni mjesečnih ni godišnjih karata, kao ni popusta. Grad Beograd s ovom socijalnom mjerom postaje jedini grad u Europi s više od 500 000 stanovnika koji ima besplatan javni prijevoz. Ima primjera, poput Tallinna koji ima 450 000 stanovnika i nekih u Francuskoj, ali to su sve manji gradovi s 200 do 300 000 stanovnika“, rekao je beogradski gradonačelnik Aleksandar Šapić.

Podsjetimo, od 21. prosinca 2023. stanovnici francuskog grada Montpelliera besplatno se koriste javnim prijevozom u gradskoj autobusnoj i tramvajskoj mreži. Odluka o uvođenju besplatnog javnog prijevoza potaknuta je potrebom smanjenja onečišćenja i emisija iz prometa te poboljšanjem dostupnosti javnog prijevoza svim stanovnicima grada (302 000 stanovnika prema podacima iz 2021.) i njegovog metropolitanskog područja (507 000 stanovnika prema podacima iz 2021). Krajem 2023. godine Montpellier Méditerranée Métropole postao je tako najveće europsko metropolitansko područje s besplatnim javnim prijevozom za sve stanovnike.

Obnova voznog parka tijekom sljedeće tri godine

„Do kraja 2025. neće biti autobusa starijih od dvije godine na gradskim ulicama, ni privatnih, ni gradskih. Sada nam je stiglo četrdeset, pedeset vozila stiže, a stizat će sukcesivno i čitave sljedeće godine. Tijekom 2025. stiže i prvih 25 tramvaja, za koje smo nabavu već završili, a do kraja 2027. zadali smo sebi zadaću da osiguramo sredstva za sve trolejbuse, njih sto, i preostalih 120 tramvaja. Možda kroz privatno-javno partnerstvo ili samostalno, ali učinit ćemo sve da sva vozila budu zamijenjena novim. Cilj je da na kraju 2027. imamo potpuno novi vozni park, bez naplate javnog prijevoza, što nijedan grad u svojoj povijesti i u ovako kratkom vremenu nije postigao. To možda zvuči nemoguće, ali i mnoge druge stvari koje su danas realnost djelovale su nemoguće.“ – istaknuo je beogradski gradonačelnik Aleksandar Šapić.

  • Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić © Grad Beograd

Mjere gradske socijalne politike

„Uvođenje besplatnih dječjih vrtića za svu beogradsku djecu rezultiralo je s 3000 novoupisane djece, a subvencijama od 33.000 dinara za privatne vrtiće i izmjenom sustava plaćanja došli smo do stabilnosti sustava. Također, do kraja sljedeće godine bit će završeno osam novih vrtića koje gradimo, a u 2026. godini planiramo čak njih 20 i to zahvaljujući našem projektnom birou.“ – kazao je gradonačelnik Šapić te podsjetio na financijsku pomoć obiteljima sa školskom djecom, koja se koristi prvenstveno za nabavu udžbenika, školskog pribora, opreme i drugih potrebnih stvari.

Od ostalih socijalnih mjera gradonačelnik Šapić istaknuo je besplatno korištenje beogradskih bazena, novogodišnje poklon-vaučere za sve predškolce, školarce i zaposlene u školskim ustanovama, kao i besplatni engleski jezik za predškolce.

„Ovo je socijalno najodgovornija gradska uprava u posljednjih 50 godina. To je nešto što me je karakteriziralo i u Novom Beogradu, u odnosu na mogućnosti koje sam tamo imao, i izuzetno sam ponosan na ove mjere. Dokle god budem na čelu grada, mi ćemo novac Beograđana trošiti odgovorno.“ – kazao je Aleksandar Šapić.

Šapić je istaknuo kako će se zahvaljujući besplatnom javnom prijevozu i navedenim socijalnim mjerama prosječnoj beogradskoj obitelji osigurati godišnja ušteda od oko 670.000 dinara (oko 5.770 eura), odnosno gotovo 500 eura mjesečno.

Sigurnost vrtićke i školske djece

Beogradski gradonačelnik najavio je i izgradnju novog sustava videonadzora u svim školskim dvorištima, a zatim i u dvorištima dječjih vrtića. „Očekujem da ćemo do jeseni imati pokriveno oko 400 vrtića, kao i oko 250 osnovnih škola. Pored središnjeg videonadzora, svaka od lokalnih sigurnosnih stanica imat će nadzor škola i vrtića koji se nalaze u njezinom području“, istaknuo je Šapić te također najavio da će se u međuvremenu osnovati beogradska služba sigurnosti koju će financirati Grad Beograd. Njezini pripadnici s odgovarajućim oznakama patrolirat će tijekom dana pored škola i vrtića, a u večernjim satima patrolirat će po naseljima i bit će povezani s policijom.

„To znači da ćemo škole i vrtiće pokrivati ne samo tehnički putem softvera već i fizički, kao i naselja. Smatramo da ćemo tako rasteretiti policiju te podići sigurnost građana što je jedan od najvažnijih segmenata politike ove gradske uprave“, dodao je Šapić.

  • Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić © Grad Beograd

Izgradnja i obnova gradskih prometnica

Gradonačelnik Šapić najavio je i daljnju izgradnju, rekonstrukciju i proširenje beogradskih ulica i bulevara.

„Dosad su proširene Višnjička ulica, Bulevar Zorana Đinđića, Tošin bunar, Zemunska ulica, Nikole Dobrovića, kao i mnoge druge. Time nastojimo da, koliko nam mogućnosti to dopuštaju, mijenjamo određena prometna rješenja jer se Beograd značajno promijenio u proteklih desetak godina i na ulicama je puno više vozila. Pokušavamo da do trenutka dok Beograd ne dobije metro kao primarni oblik javnog prijevoza smanjimo i usporimo proces zagušenja prometa.“ – rekao je Šapić.

Dodao je kako je tijekom posljednje dvije godine rekonstruirano i „presvučeno” više od 500 ulica te da će se s tim aktivnostima nastaviti i dalje.

„Intenzitet radova bit će najveći u posljednjih 30 godina. To odgovorno tvrdim jer će EXPO 2027 biti pokretački motor mnogih promjena, a Beograd će do kraja mandata aktualne gradske uprave doživjeti najveće promjene u posljednjih 20 godina i to u svakom pogledu. Nastavit ćemo s izgradnjom prometne infrastrukture, a do kraja 2026. godine, odnosno početkom 2027. Beograd će dobiti novi most preko Save.“ – zaključio je gradonačelnik Šapić.

 

VEZANE VIJESTI

Varšava ove jeseni dobiva najsuvremeniju remizu u regiji

Dovršava se izgradnja tramvajske remize u Annopolu, smještene u gradskoj četvrti Białołęka u sjeveroistočnom dijelu Varšave. Više od 150 niskopodnih tramvaja od ove jeseni servisirat će se u automatiziranom, ekološki prihvatljivom i najsuvremenijem objektu ove vrste u Poljskoj i ovom dijelu Europe.

Inicijativa „ZA Beograd na biciklima“ ima izvrsnu ideju za Stari savski most

Stari savski most koji beogradska gradska uprava želi ukloniti te na njegovom mjestu sagraditi novi, mogao bi se prenamijeniti i postati novi biciklističko-pješački most. Tako tvrde u Inicijativi „ZA Beograd na biciklima“ koju je pokrenulo udruženje građana novobeogradskih blokova 70 i 70a.

Gradonačelnik Budimpešte Gergely Karácsony posjetio Beograd i „Zeleno-levi front“

Gradonačelnik Budimpešte Gergely Karácsony u srijedu je posjetio Beograd i „Zeleno-levi front“ s ciljem razmjene iskustava i strategija borbe protiv autokratskih režima u Mađarskoj i Srbiji, kao i razgovora o primjerima budimpeštanske dobre prakse, posebice u području održivog razvoja, poboljšanja javnog prijevoza i prilagodbe klimatskim promjenama.

Drveće za smeće: Beograđani iz Bloka 70 mijenjaju svoj grad

Građanske inicijative sve su glasnije i u Beogradu, a zahvaljujući neodgovornom ponašanju i netransparentnom upravljanju lokalnih gradskih vlasti ni kvartovske pobune nisu rijetkost. Stoga je lako uočiti sličnost s problemima koji muče stanovnike određenih zagrebačkih gradskih četvrti, ali i s odlučnošću koja ih ujedinjuje u borbi za zaštitu njihove neposredne okoline te zajedničkom rješavanju gorućih pitanja i postizanju kvalitetnijeg života.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER