Inicijativa „ZA Beograd na biciklima“ ima izvrsnu ideju za Stari savski most

NE rušenju Starog savskog mosta u Beogradu!

Stari savski most koji beogradska gradska uprava želi ukloniti te na njegovom mjestu sagraditi novi, mogao bi se prenamijeniti i postati novi biciklističko-pješački most. Tako tvrde u Inicijativi „ZA Beograd na biciklima“ koju je pokrenulo udruženje građana novobeogradskih blokova 70 i 70a.

Iako gradski čelnici tvrde da se stari most „vizualno i funkcionalno ne uklapa u novi ambijent“, građani iz novobeogradskih blokova 70 i 70a smatraju kako se most može obnoviti kao biciklističko-pješački most čime bi se središte Beograda kvalitetno povezalo s Novim Beogradom i Zemunom. Udruženje Blok 70 - Zajednička akcija je stoga putem društvenih mreža uputilo poziv na pridruživanje Inicijativi „ZA Beograd na biciklima“ i to svim građanima/kama koji mogu dati svoj doprinos za realizaciju ove ideje.

  • Izvor: Zajednička akcija - Udruženje građana novobeogradskih blokova 70 i 70a

Kako je jedan od inicijatora te akcije, Petar Stanić, objasnio za BIZLife portal, riječ je o zajedničkoj inicijativi novobeogradskih blokova 70 i 70a kojom je pokrenuta ideja da se stari savski, tramvajski most, sačuva i postane biciklističko-pješački. Tako bi Novi Beograd i Zemun dobili biciklističko-pješački most te izravnu vezu s Adom i središtem grada. Također, Stanić ističe i mogućnost uređenja nove biciklističko-pješačke staze i cijelog sustava linijskih parkova uz obalu Save, kojima bi se stambeni blokovi od Savskog keja konačno povezali s drugim dijelovima Novog Beograda te Zemunom, Adom i središtem Beograda.

Osim toga, u Inicijativi smatraju kako se postojeća infrastruktura može obnoviti i prilagoditi uz minimalna financijska ulaganja te tako potaknuti razvoj održive urbane mobilnosti i uređenje novih zelenih površina za druženje, odmor i rekreaciju.

  • Izvor: Zajednička akcija - Udruženje građana novobeogradskih blokova 70 i 70a

Na Facebook stranici Blok 70 – Zajednička akcija navodi se kako su samo nekoliko dana po objavljivanju njihovog prijedloga gradski čelnici  spomenuli mogućnost adaptacije starog željezničkog mosta za tramvajski promet.

„Umjesto da se pored Starog savskog mosta izgradi novi most za tramvajski i automobilski promet, a da se stari tramvajski most, uz minimalna ulaganja, uredi kao biciklističko-pješački, gradski čelnici sada razmišljaju o novim financijskim ulaganjima i prebacivanju tramvajskog prometa na stari željeznički most u čijoj se blizini, samo par stotina metara udaljen, nalazi most za Adu preko kojeg već voze i tramvaji“, naveo je Stanić.

  • Prijedlog uređenja napuštenog nadvožnjaka u Novom Beogradu / Izvor: Zajednička akcija - Udruženje građana novobeogradskih blokova 70 i 70a

Svoj prijedlog Inicijativa je još krajem studenog dostavila na poziv za odobravanje financijskih sredstava Grada Beograda u 2021. godinu, ali i dalje čeka odgovor. Prijedlog je u međuvremenu naišao na odobravanje velikog dijela stanovnika Novog Beograda, a uskoro se planira i održavanje javne tribine na kojoj će se detaljnije predstaviti ova hvalevrijedna ideja.

„Želimo Beograd učiniti boljim, ljepšim i zdravijim gradom za život svih njegovih građana i posjetitelja“, istaknuo je Petar Stanić te poziva sve koji se žele pridružiti Inicijativi da se sa svojim prijedlozima jave na adresu e-pošte zajednicka70akcija@gmail.com, uz napomenu „ZA linijski park Novog Beograda“.

  • Izvor: Zajednička akcija - Udruženje građana novobeogradskih blokova 70 i 70a
Podsjetimo, Gradsko vijeće New Yorka i Institut Van Alen prošle su godine raspisali međunarodni dizajnerski natječaj pod nazivom „Reimagining Brooklyn Bridge“, s ciljem poticanja ponovnog osmišljavanja ikoničnog Bruklinškog mosta koji zahtijeva prilagodbu novom vremenu i uvjetima suvremenog života. Među finalistima je odabran projekt Brooklyn Bridge Forest prema kojem bi na ovom njujorškom mostu uskoro mogla rasti urbana šuma.

 

 

VEZANE VIJESTI

Drveće za smeće: Beograđani iz Bloka 70 mijenjaju svoj grad

Građanske inicijative sve su glasnije i u Beogradu, a zahvaljujući neodgovornom ponašanju i netransparentnom upravljanju lokalnih gradskih vlasti ni kvartovske pobune nisu rijetkost. Stoga je lako uočiti sličnost s problemima koji muče stanovnike određenih zagrebačkih gradskih četvrti, ali i s odlučnošću koja ih ujedinjuje u borbi za zaštitu njihove neposredne okoline te zajedničkom rješavanju gorućih pitanja i postizanju kvalitetnijeg života.

Savski nasip prokopan radi izgradnje splavova

Savski nasip jučer je prokopan u dijelu između blokova 70 i 70A u Novom Beogradu. U grupi građana „Savski nasip“ ističu kako se nelegalni radovi izvode radi izgradnje novih splavova na Savi. 

Novi Sad uvodi subvencije za kupovinu bicikala

Grad Novi Sad rezervirao je proračunska sredstva u visini od osam milijuna dinara (oko pola milijuna kuna), kojima će svojim građanima subvencionirati kupovinu bicikala. Najveći vojvođanski grad prvi u Srbiji uvodi ovu vrstu subvencija i to s ciljem povećanja biciklističkog prometa te smanjenja onečišćenja zraka iz prometa, javio je novosadski Portal 021.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER