Kampanjom se upozorava na patnju životinja i opasnosti od uporabe petardi
Grad Ljubljana pridružio se kampanji „Petarde? Ne, hvala! Čuješ li njihov strah?“
Kampanjom „Petarde? Ne, hvala! Čuješ li njihov strah?“ („Petarde? Ne, hvala! Ali slišiš njihov strah?“) poziva se na odgovorno ponašanje i poštovanje zakona, a posebno je usmjerena na tinejdžere te ih potiče na razmišljanje o posljedicama korištenja petardi.
Buka izazvana petardama i vatrometom kod životinja može rezultirati stanjem šoka i izazvati ekstremni stres, a neugodna je i za većinu ljudi, posebice starije i bolesne. Unatoč zakonskoj zabrani prodaje petardi u Sloveniji, one su i dalje u širokoj upotrebi jer ih mladi kupuju putem društvenih mreža ili na crnom tržištu.
Ambasadori kampanje „Petarde? Ne, hvala! Čuješ li njihov strah?“ („Petarde? Ne, hvala! Ali slišiš njihov strah?“) su glumac Jurij Zrnec s malim talijanskim hrtom Pablom, influencerica Katarina Benček i njezin pomeranac Grizli te novinar i voditelj Alen Podlesnik s mačićem Čunkijem. Njihove osobne priče i iskustva trebali bi pomoći u širenju poruke i podizanju svijesti o ovom problemu, kao i preplašene životinje na vizualima kampanje, izrađenim uz pomoć umjetne inteligencije.
Kampanja je prvenstveno usmjerena na tinejdžere, koji unatoč upozorenjima i relativno visokoj razini svijesti i dalje pokušavaju doći do petardi putem online platformi. Agencija DROM je u sklopu teaser faze kampanje postavila profile na TikToku i Instagramu koji tobože nude petarde. Rezultati su alarmantni: preko ovih profila petarde je pokušalo kupiti više od 100 dječaka u dobi od 12 do 15 godina. To jasno ukazuje na potrebu za podizanjem svijesti i izravnim dosezanjem ove dobne skupine.
Jedan od središnjih elemenata kampanje je podjela „lažnih“ petardi u kutiji koja sadrži plišanu igračku – psa ili mačku, i audio čip koji reproducira zvuk uplašene životinje. Na kutiji je jasno istaknuta poruka „On čuje tvoje petarde. Čuješ li ti njegov strah?“.
Kampanju prati i video koji prikazuje reakciju tinejdžera nakon otkrivanja sadržaja kutije s „petardama“, a nastavlja se i na city light panoima uz QR kodove koji korisnike usmjeravaju na animirane slike preplašenih životinja te na platformu kampanje i njezine partnere.
Umjesto kupovine pirotehničkih sredstava mladi se potiču na pomoć i prikupljanje donacija za program socijalizacije pasa s problemima u ponašanju i to putem internetske stranice Piromaček shop ljubljanskog skloništa za napuštene životinje.