Berlinski glavni kolodvor postaje učinkovitiji – više skretnica za više prometa
Glavni kolodvor u Berlinu od sredine veljače bit će djelomično zatvoren sljedeća dva mjeseca
Promet na Glavnom kolodvoru u Berlinu značajno se povećao od otvaranja velebnog novog zdanja u svibnju 2006. godine. Dodatnim skretnicama i novom signalizacijom Deutsche Bahn u budućnosti želi postići fleksibilnije usmjeravanje vlakova, a putnici će se tijekom sljedeća dva mjeseca suočiti s određenim ograničenjima.
Od 17. veljače putnici na Glavnom kolodvoru u Berlinu (Berlin Hauptbahnhof) moraju se pripremiti na ograničenja zbog početka izvođenja građevinskih radova. Prema priopćenju Deutsche Bahna, dijelovi donje razine Glavnog kolodvora bit će zatvoreni tijekom sljedeća dva mjeseca, odnosno do 22. travnja 2025. Umjesto osam kolosijeka, naizmjenično će se koristiti samo četiri, a mnogi regionalni vlakovi bit će preusmjereni ili se uopće neće zaustavljati na kolodvoru.
Od 21. do 24. ožujka te za vrijeme uskršnjih praznika od 18. do 22. travnja planirano je potpuno zatvaranje podzemnog dijela kolodvora, a vlakovi na duge relacije trebali bi se zaustavljati na drugim berlinskim željezničkim postajama.
Razlog zatvaranja je izgradnja dodatnih skretnica i nove signalizacije na Glavnom kolodvoru u Berlinu, čime Deutsche Bahn želi smanjiti kašnjenja vlakova na relaciji sjever-jug.
- FEX - Flughafen-Express / Berlin Hbf © Deutsche Bahn AG / Oliver Lang
Tijekom izvođenja radova doći će i do usklađivanja voznog reda u regionalnom željezničkom prometu na linijama RE 3, RE 5, RB 14 i RB 23, a promijenit će se i vozni red vlaka Flughafen-Express (FEX) za berlinsku zračnu luku Berlin Brandenburg. Velik broj vlakova bit će preusmjeren na druge željezničke postaje, no S-Bahn i najveći dio nadzemnog dijela kolodvora ne bi trebali biti zahvaćeni radovima.
Građevinski radovi izvode se zbog povećanja broja putnika
Uz šest dodatnih skretnica i novu signalizaciju „vlakovi će u budućnosti moći brže i fleksibilnije stizati do perona“, stoji u priopćenju Deutsche Bahna. Građevinski radovi ubrzo bi trebali osigurati „veću pouzdanost i točnost vlakova na relaciji sjever-jug“, a izvodit će se u sklopu programa „Male i srednje mjere” (KMM) kojim se od 2022. obnavlja željeznička infrastruktura. Mjere uključuju dodatne mogućnosti prijelaza, dodatne ili nove skretnice kolosijeka, izgradnju novih perona i ulaganje u obnovu signalizacije.
- Berlin Hbf - Tunnel Nord-Süd-Fernbahn © Deutsche Bahn AG / Volker Emersleben
Deutsche Bahn navodi da se promet na Glavnom kolodvoru u Berlinu kontinuirano povećavao od njegovog otvaranja 2006. godine. Kao primjer navodi se brza željeznička linija između Berlina i Münchena s vlakovima koji polaze svakog sata, na čije bi prometovanje, ali i kašnjenje, u podzemnom dijelu kolodvora ubuduće moglo utjecati trenutačno stanje i povećan promet putnika.
Nove skretnice stoga trebaju osigurati da se vlakovi mogu prebaciti na susjedni kolosijek u slučaju ako je jedan kolosijek zauzet. Novi takozvani „zaštitni signali vlakova“ („Zugdeckungssignale“) ubuduće će omogućiti da se dva vlaka zaustave jedan iza drugog na istom peronu. Prema Deutsche Bahnu, to će omogućiti kvalitetnije upravljanje većim brojem vlakova, dok će se dugi vlakovi po potrebi moći skratiti.
- Berlin Hauptbahnhof © Anastasiia Nelen / Unsplash
330 000 putnika i 1300 vlakova dnevno
Glavni kolodvor u Berlinu najvažniji je putnički kolodvor u Berlinu i najveći europski kolodvor u više razina. S oko 330 000 putnika dnevno četvrti je najprometniji željeznički kolodvor u Njemačkoj nakon onih u Hamburgu, Frankfurtu na Majni i Münchenu. Kako preko njega prometuju vlakovi na duge relacije te regionalni i lokalni vlakovi (S-Bahn, Regionalbahn, Regional-Express), na kolodvoru se svakog dana zaustavlja oko 1300 vlakova.
Stjepan Felber | Ekovjesnik