i2030 Siemensbahn – Povijesnom linijom berlinskog S-Bahna vlakovi će ponovno prometovati 2029.
Dionica berlinskog željezničkog sustava javnog prijevoza poznata kao Siemensbahn puštena je u promet 1929. Vlakovi ovuda ne prometuju od 1980., a linija se sada oživljava s ciljem povezivanja suvremene četvrti Siemensstadt Square.
Pokrajina Berlin potpisala je novi ugovor o financiranju planiranja i početnih građevinskih radova s ciljem ponovnog aktiviranja povijesne Siemensove željeznice. Njemačkim željeznicama (Deutsche Bahn) time se omogućuje planiranje njezinog ponovnog puštanja u rad krajem 2029. godine, i to prije nego što se osigura obveza financiranja njemačke Savezne vlade, izvijestila je tvrtka Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB).
Registraciju saveznog financiranja projekta „i2030 Siemensbahn“, prema Zakonu o financiranju prometne infrastrukture jedinica lokalne samouprave (GVFG), proveo je Deutsche Bahn (DB) u koordinaciji s drugim projektnim partnerima. Nakon razgovora s njemačkom Saveznom vladom, projekt je klasificiran kao prihvatljiv za financiranje, a puštanje u promet povijesne Siemensove željeznice planirano je za kraj 2029. godine. Kako bi se pridržavala ambicioznog plana, pokrajina Berlin, uz pokrivanje troškova prvih faza planiranja, ulaže dodatnih 36,5 milijuna eura i financira početne građevinske radove. Nakon odobravanja sredstava, iznos će biti razmjerno nadomješten saveznim sredstvima, navodi se u današnjem priopćenju VBB-a.
Savezna pokrajina Berlin financira planiranje i početnu fazu izgradnje planirane za prvi kvartal 2025.
„Siemensbahn otvara novu urbanu četvrt u Spandauu – Siemensstadt Square. Ponovno aktiviranje izravne veze s prstenastom uzdignutom linijom Ringbahn omogućit će brze veze s berlinskim Glavnim kolodvorom i Zračnom lukom Berlin Brandenburg (BER). Kao savezna pokrajina, potpisali smo ugovore o financiranju Siemensbahna i time ne samo da osiguravamo preuzimanje troškova prve faze planiranja, već i početnih građevinskih radova u visini od 36,5 milijuna eura.” – kazala je dr. Manja Schreiner, berlinska senatorica za mobilnost, promet, zaštitu klime i okoliš.
„Projekt Siemensbahn i2030 napreduje što je jako dobra vijest za Brandenburg. Putnici iz naše savezne pokrajine imat će i brojne koristi od bržih veza, više mogućnosti presjedanja na javni prijevoz i dodatnih usluga S-Bahna u glavnom gradu. S projektom i2030 jačamo prometnu infrastrukturu između Berlina i Brandenburga i dalje unaprjeđujemo prometnu tranziciju.” – izjavio je Rainer Genilke, ministar za infrastrukturu i državno planiranje pokrajine Brandenburg.
„Reaktivacija Siemensbahna slijedi vrlo jasan raspored: izgradnja će početi 2026. godine, a vlakovi će s prometovanjem krenuti 2029. godine. Uz obvezu financiranja pokrajine Berlin, predložili smo određene građevinske mjere koje uz nove kolosijeke i skretnice uključuju i signalnu tehnologiju, potporne zidove i mostove, kao i popravak triju povijesnih željezničkih postaja.” – rekao je Alexander Kaczmarek, predstavnik DB Grupe za Berlin, Brandenburg i Mecklenburg-Zapadno Pomorje.
„Ulaganja privatnih tvrtki u Berlinu su dobrodošla i važna. Siemensovo ulaganje u Berlinu također je vrlo važno za grad. Također se razmatra suvremeni urbani razvoj s udobnom i klimatski prihvatljivom vezom javnog prijevoza za novu četvrt Siemensstadt Square i stambena područja u Gartenfeldu. U projektu i2030, partneri blisko surađuju kako bi povezivanje postalo stvarnost što je prije moguće. S osiguranim financiranjem pokrajine Berlin štedimo dragocjeno vrijeme za hitno potrebnu reaktivaciju povijesne Siemensove željeznice.” – poručila je Ute Bonde, direktorica VBB-a.
- Siemensbahn © Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB)
Kako bi se osiguralo prometovanje jednim kolosijekom na trenutačno zapuštenim dijelovima ove linije S-Bahna, potrebno je izvršiti radove koji prvenstveno uključuju čišćenje u području kolodvora Westhafen, gdje će vlakovi na liniji Siemensbahn u budućnosti skretati prema Glavnom kolodvoru u Berlinu, kao i u području kolodvora Jungfernheide te u dijelu križanja s međugradskom željezničkom prugom Berlin – Hamburg. Zajedno s nužnim istraživanjem i uklanjanjem zaostalih eksplozivnih sredstava, za ove će radove biti potrebna otprilike jedna i pol godina. Također, planira se početi s izradom elektrotehničkog plana koji određuje zahtjeve za budući elektronički softver i hardver za linijske operacije. Financijska sredstva za to također će biti osigurana dodatnim planiranim financiranjem pokrajine Berlin i Deutsche Bahna.
Lokalno stanovništvo bit će pravodobno obaviješteno prije početka izvođenja građevinskih radova na trasi, a očekuje se kako će tijekom njih doći do manjih ograničenja u voznom redu S-Bahna i regionalnom željezničkom prijevozu.
- Pogled na S-Bahn stanicu Wernerwerk s dva kolosijeka na čeličnom vijaduktu u studenom 2021. © Deutsche Bahn AG / Sebastian Elm
- Stjepan Felber | Ekovjesnik