i2030 Siemensbahn – Povijesnom linijom berlinskog S-Bahna vlakovi će ponovno prometovati 2029.

Dionica berlinskog željezničkog sustava javnog prijevoza poznata kao Siemensbahn puštena je u promet 1929. Vlakovi ovuda ne prometuju od 1980., a linija se sada oživljava s ciljem povezivanja suvremene četvrti Siemensstadt Square.

Pokrajina Berlin potpisala je novi ugovor o financiranju planiranja i početnih građevinskih radova s ciljem ponovnog aktiviranja povijesne Siemensove željeznice. Njemačkim željeznicama (Deutsche Bahn) time se omogućuje planiranje njezinog ponovnog puštanja u rad krajem 2029. godine, i to prije nego što se osigura obveza financiranja njemačke Savezne vlade, izvijestila je tvrtka Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB).

Registraciju saveznog financiranja projekta „i2030 Siemensbahn“, prema Zakonu o financiranju prometne infrastrukture jedinica lokalne samouprave (GVFG), proveo je Deutsche Bahn (DB) u koordinaciji s drugim projektnim partnerima. Nakon razgovora s njemačkom Saveznom vladom, projekt je klasificiran kao prihvatljiv za financiranje, a puštanje u promet povijesne Siemensove željeznice planirano je za kraj 2029. godine. Kako bi se pridržavala ambicioznog plana, pokrajina Berlin, uz pokrivanje troškova prvih faza planiranja, ulaže dodatnih 36,5 milijuna eura i financira početne građevinske radove. Nakon odobravanja sredstava, iznos će biti razmjerno nadomješten saveznim sredstvima, navodi se u današnjem priopćenju VBB-a.

Savezna pokrajina Berlin financira planiranje i početnu fazu izgradnje planirane za prvi kvartal 2025.

„Siemensbahn otvara novu urbanu četvrt u Spandauu – Siemensstadt Square. Ponovno aktiviranje izravne veze s prstenastom uzdignutom linijom Ringbahn omogućit će brze veze s berlinskim Glavnim kolodvorom i Zračnom lukom Berlin Brandenburg (BER). Kao savezna pokrajina, potpisali smo ugovore o financiranju Siemensbahna i time ne samo da osiguravamo preuzimanje troškova prve faze planiranja, već i početnih građevinskih radova u visini od 36,5 milijuna eura.” – kazala je dr. Manja Schreiner, berlinska senatorica za mobilnost, promet, zaštitu klime i okoliš.

„Projekt Siemensbahn i2030 napreduje što je jako dobra vijest za Brandenburg. Putnici iz naše savezne pokrajine imat će i brojne koristi od bržih veza, više mogućnosti presjedanja na javni prijevoz i dodatnih usluga S-Bahna u glavnom gradu. S projektom i2030 jačamo prometnu infrastrukturu između Berlina i Brandenburga i dalje unaprjeđujemo prometnu tranziciju.” – izjavio je Rainer Genilke, ministar za infrastrukturu i državno planiranje pokrajine Brandenburg.

„Reaktivacija Siemensbahna slijedi vrlo jasan raspored: izgradnja će početi 2026. godine, a vlakovi će s prometovanjem krenuti 2029. godine. Uz obvezu financiranja pokrajine Berlin, predložili smo određene građevinske mjere koje uz nove kolosijeke i skretnice uključuju i signalnu tehnologiju, potporne zidove i mostove, kao i popravak triju povijesnih željezničkih postaja.” – rekao je Alexander Kaczmarek, predstavnik DB Grupe za Berlin, Brandenburg i Mecklenburg-Zapadno Pomorje.

„Ulaganja privatnih tvrtki u Berlinu su dobrodošla i važna. Siemensovo ulaganje u Berlinu također je vrlo važno za grad. Također se razmatra suvremeni urbani razvoj s udobnom i klimatski prihvatljivom vezom javnog prijevoza za novu četvrt Siemensstadt Square i stambena područja u Gartenfeldu. U projektu i2030, partneri blisko surađuju kako bi povezivanje postalo stvarnost što je prije moguće. S osiguranim financiranjem pokrajine Berlin štedimo dragocjeno vrijeme za hitno potrebnu reaktivaciju povijesne Siemensove željeznice.” – poručila je Ute Bonde, direktorica VBB-a.

  • Siemensbahn © Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB)

Kako bi se osiguralo prometovanje jednim kolosijekom na trenutačno zapuštenim dijelovima ove linije S-Bahna, potrebno je izvršiti radove koji prvenstveno uključuju čišćenje u području kolodvora Westhafen, gdje će vlakovi na liniji Siemensbahn u budućnosti skretati prema Glavnom kolodvoru u Berlinu, kao i u području kolodvora Jungfernheide te u dijelu križanja s međugradskom željezničkom prugom Berlin – Hamburg. Zajedno s nužnim istraživanjem i uklanjanjem zaostalih eksplozivnih sredstava, za ove će radove biti potrebna otprilike jedna i pol godina. Također, planira se početi s izradom elektrotehničkog plana koji određuje zahtjeve za budući elektronički softver i hardver za linijske operacije. Financijska sredstva za to također će biti osigurana dodatnim planiranim financiranjem pokrajine Berlin i Deutsche Bahna.

Lokalno stanovništvo bit će pravodobno obaviješteno prije početka izvođenja građevinskih radova na trasi, a očekuje se kako će tijekom njih doći do manjih ograničenja u voznom redu S-Bahna i regionalnom željezničkom prijevozu.

  • Pogled na S-Bahn stanicu Wernerwerk s dva kolosijeka na čeličnom vijaduktu u studenom 2021. © Deutsche Bahn AG / Sebastian Elm
Siemensbahn je uzdignuta linija na sjeverozapadnom području berlinskog S-Bahna koja se proteže od Jungfernheidea do Gartenfelda u dužini od gotovo četiri i pol kilometra. Naziv je dobila po tvrtki Siemens & Halske, od 1966. godine pripojene  novoosnovanoj tvrtki Siemens AG, koja ju je izgradila između 1927. i 1929. godine. Linija se koristila do početka 1980-ih, iako službeni postupak zatvaranja za ovu rutu S-Bahna nikada nije pokrenut. U kolovozu 1995. dionica trase između granice s okrugom Spandau i željezničke stanice Gartenfeld stavljena je pod zaštitu, no od prestanka korištenja linije izvedeno je vrlo malo radova na održavanju raspadnutih i zaraslih tračnica te stanica. Prije desetak godina postojao je plan postavljanja plivačke staze na dionici trase te njezinog ozelenjavanja i uređenja pješačke i biciklističke staze. Nakon što je Siemens 2018. u Siemensstadtu odlučio izgraditi istraživački kampus, tvrtka i Senat izjasnili su se za reaktivaciju Siemensbahna, a rekonstrukcija linije naposljetku je naknadno uključena u projekt i2030 dviju saveznih država Berlina i Brandenburga te Deutsche Bahna. Početkom 2020. godine obavljeni su radovi na čišćenju trase kako bi se izmjerili postojeći objekti te izvršilo istraživanje podzemlja i kartiranje okoliša, dok su prvi građevinski radovi započeli u rujnu 2020. godine demontažom starih željezničkih pragova i kolosijeka te pripremom ispitivanja konstrukcija starih mostova. Očekuje se da će cjelokupno planiranje završiti sredinom 2026., a ponovno puštanje linije u promet planirano je za jesen 2029. godine.

 

Siemensstadt je četvrt na istoku berlinskog okruga Spandau. Nastala je početkom 20. stoljeća nakon preseljenja pogona tvrtke Siemens & Halske i njezine podružnice Siemens-Schuckert te izgradnjom prvih stambenih blokova na području zapadno od Charlottenburga, poznatom kao Nonnendamm. Četvrt se 1914. godine prvi put spominje pod sadašnjim imenom te je u to vrijeme imala već 7 000 stanovnika i nudila čak 23 000 radnih mjesta.

 

U suvremenoj klimatski neutralnoj četvrti Siemensstadt Square, namijenjenoj stanovanju i radu, uz uredske i razne komercijalne prostore planirano je oko 3 000 stanova te škole i vrtići. Kako bi promovirala ovu inovativnu stambenu četvrt, pokrajina Berlin pokrenula je reaktivaciju Siemensbahna i financira planiranje u sklopu projekta i2030. Uz Siemensbahn, Siemensstadt Square ima izravnu vezu s Ringbahnom, što također omogućuje brze veze do Glavnog kolodvora u Berlinu i Zračne luke Berlin Brandenburg (BER). Osim toga, istražuje se i mogućnost daljnjeg proširenja i razvoja novih stambenih područja zapadno od Gartenfelda.

 

  • Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Zbog ovih ćete stanica metroa poželjeti (ponovno) otputovati u Napulj

Radovi na izgradnji nove stanice Capodichino linije 1 napuljske podzemne željeznice privode se kraju. Stanica će od 2024. godine središte Napulja povezivati sa zračnom lukom, a godišnje će opsluživati ​​60 milijuna putnika. Punom parom radi se i na stanicama Centro Direzionale i Tribunale, koje bi trebale biti dovršene u roku od šest mjeseci.

Berlin i Pariz se krajem 2023. povezuju izravnom željezničkom linijom

Petnaest godina suradnje najvećih europskih željeznica – francuskog SNCF-a i njemačkog Deutsche Bahna, rezultiralo je prijevozom gotovo 25 milijuna putnika. Ova značajna obljetnica bila je prigoda za posebnu ponudu karata po izuzetno povoljnim cijenama, ali i najavu nove izravne linije između dva glavna europska grada.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER